Autor teksta: Daniel Radočaj (u Puli, 20. kolovoza 2010.g.)

Hrvatsko književno društvo jedno je od triju književnih društava osnovano na nacionalnoj razini, 2006. godine, sa sjedištem u Rijeci, kao produkt potrebe novih književnih gibanja i hrvatske spisateljske tendencije. Začetnik ove ideje bio je pjesnik Valerio Orlić, koji je ostvarivši svoju viziju zajedničkog djelovanja, ujedno ostao i predsjednikom društva. Ono danas broji preko pedeset aktivnih renomiranih članova, uz koje, ravnopravno nastoji biti jednakim osloncem mladim i neafirmiranim spisateljskim talentima. Komunikacija društva sa svim potencijalnim članovima i interesentima, otvorena je putem službenih stranica: www.hkd-cwa.com.

Osim vlastite naklade u izdavaštvu, HKD je pokrenulo godišnji trodnevni festival književnosti «Dani prijatelja knjige», koji se održava svakog studenog u Rijeci, na kojem gostuju lideri suvremenog spisateljstva. Također, osnovana je i književna nagrada «Književno pero», te se godišnje dodjeljuje, za najbolja ostvarenja objavljena u nakladi HKD-a, po kategorijama: poezije, romana, eseja, prijevoda, dječje poezije, i prvijenca.
Istoimeni časopis društva «Književno pero», kontinuirano izlazi polugodišnje, čiji je dvobroj 4/5 obilježio mjesec kolovoz 2010. Tema časopisa je suvremena meksička poezija, u pratnji mnogih kvalitetnih književnih tekstova i putokaza, obzirom da broj potpisuje čak četrdeset i četiri autora, različitih književnih rukopisa, što dodatno doprinosi podizanju kvalitete na optimalan nivo.
Predstavljanje časopisa 21. 08. 2010., osim u Puli, istovremeno se održao u: Rijeci, Skopju (Makedoniji), i otoku Pagu gdje je manifestacija začinjena književnom večeri sa sjećanjem na Ante Zemljara, zapaženog književnika rođenog 1922. godine na tom otoku.

Sadržaj dvobroja 4/5:
TEMA BROJA – suvremena meksička poezija ( priredio Valerio Orlić ):
Jaime Sabines, Alejandro Aura, Jaime Labastida, Rosario Castellanos, Efraina Huerta, Octavio Paz, Oscara Oliva, Marco Antonio Campos.

ESEJI
Nikola Šimić Tonin, Dan kada je Boccaccio Petrarcu upoznao s Danteom,
dr. Rajko Glibo, Kovač Kovačipoljanin,
Namita Subiotto, Dijalog pripovijetke „Lovac“ (Aleksandra Prokopijeva) „Snjeguljica“(Grimm),
dr.sc. Jadran Zalokar, Supramentalizacija Zemlje i novi ljudski Species.

PROZA
Ratko Dimovski, Šofe i misečar,
Sanja Kozlica, Čovjek sa klupe Beethoven,
Frosina Parmakoska, Odluka o završetku postojanja (San o bjegstvu tamo),
Hermann Hesse, Gertrud, (Peto poglavlje (2.dio))preveo Zoran Kosanovi.

POEZIJA
Nedjeljko Kaveljević Ždero,
Robert Roklicer,
Ivica Tomić,
Marina Jurić,
Andrijana Kos-Lajtman.

BLAGO IZ ŠKRINJICE – NARJEČJA
Rajka Jurdana-Šepić (poezija) ,
Cvjetana Miletić, (proza i poezija),
– Znal je da j’ otancal svoje
– Moj naklon, milostiva
Ivan Dobra Žirjanin (poezija).

HAIKU
Borivoj Bukva, Kako napisati Haiku,
Đurđa Vukelić-Rožić,
Zinaida Koševoj.

IZDANJA HKD-a
prof.dr.sc. Vasil Tocinovski o izboru pjesama Valerija Orlića: „Žig od tinte“,
Ernie Gigante Dešković o knjizi Vesne M. Prešnjak: “Z moj’ga kaštela& Del mio castello”,
Laura Marchig o knjizi Vesne M. Prešnjak: “Z moj’ga kaštela& Del mio castello”,
Gaicomo Scotti o knjizi Vasila Tocinovskog: „Zvoni dvaput“.

HRVATSKA I SVJETSKA IZDANJA 2008/2009
dr.sc Juraj Plenković o knjizi dr.sc Jadrana Zalokara: „Filozofski eseji“,
dr.sc. Vjekoslava Jurdana o knjizi Jasne Gržinić: «Zoran Kompanjet – smijeh kao književna oporuka»,
Valerio Orlić o knjizi Roberta Roklicera: „Pivo ne ostavlja mrlje od kave“,
Daniel Radočaj o knjizi Roberta Roklicera: „Pivo ne ostavlja mrlje od kave“,
Ivo Mijo Andrić o knjizi, Klare Polak Poljarević: „Čestice“,
Vesna Miculinić Prešnjak o knjizi Vasila Tocinovskog: „Korenot“.

IN MEMORIAM
O Dragi Gervaisu (priredila, Vjekoslava Jurdana).
O Janku Poliću Kamovu (priredio, Valerio Orlić).
Pjesme J. P. Kamova (Psovka).

DOGAĐAJI, NAGRADE
Održan 2. Festival književnosti u Rijeci , “Dani prijatelja knjige“, (Valerio Orlić).
Pjesnikinja Kolinda Vukman, dobitnica je Nagrade Zvonimir Golob za 2009. godinu, za najljepšu neobjavljenu ljubavnu pjesmu.

PRIKAZ FOTOGRAFIJA
Željko V. Šepić

One thought on “Novi broj časopisa «Književno pero»”

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *