Najbolji južnokorejski džez sastav –  Jungsu Choi Tiny Orkester, nastupiće na ovogodišnjem Nišvilu, a to će ujedno biti I njihov prvi nastup u zemljama regiona. S obzirom da je Južna Koreja jedna od prvih zemalja koja se efikasno izborila sa pandemijom Korona virusa, Nišville džez festivalu je od strane benda potvrđeno da će, ukoliko se situacija drmatično ne promeni na gore – nastupiti na velikoj sceni Nišvila u četvrtak 13. avgusta. Inače, ova zemlja koja poslednjih decenija važi za privrednog giganta i to ne samo na azijskom kontinentu, ima sve zapaženiju ulogu i kao veoma značajan svetski centar kada je reč o kulturi i umetnosti. Zato treba imati na umu da je posle filma, odnosno, nezapamćenog uspeha “Parazita“ na ovogodišnjoj dodeli Oskara,  sledeća velika stvar koja dolazi iz Južne Koreje – džez.

          Kompozitor, aranžer, producent i vođa ovog sastava – Jungsu Choi uspešno se oprobao u raznim stilovima i oblastima muzike, bilo da je reč o orkestarskoj muzici, džez big bendu ili elektronskoj muzici. Tokom deset godina života u Evropi, uporedo sa studijama džeza, filmske muzike i elektro-akustičke muzike (na Bečkom konzervatorijumu i Univerzitetu Kingston u Londonu) izgradio je i značajnu muzičku karijeru. Sa svojim džez big bendom bendom “Jungsu Choi New Jazz Orchestra in London”, objavio je debi album 2011. godine. Po povratku u Južnu Koreju, Jungsu Choi je ponovo okupio sjajan savremeni džez ansambl “Jungsu Choi Tini Orkester” – po formaciji “almost big band”, koji čini 11 prvoklasnih korejskih džez muzičara.  Njihov prvi album objavljen u Evropi  “ Tschüss Jazz Era “ izašao  je na prestižnoj jazz etiketi “Challenge Records”, nakon čega je usledio i evropski koncertni debi u legenadrnoj amsterdamskoj sali  “Bimhhuis” – 2018. godine. Ovaj album je nominovan za nagradu “Korean Music Award”,  a proglašen je najboljim albumom godine od strane svih korejskih džez magazine (Jazz Poeple, MMJazz i Jazz Space). Jungsuove jedinstvene kompozicije i aranžmani dobili su odlične kritike brojnih medija (Jazziz, All About Jazz…), ali i od strane mnogih poznatih džez muzičara. Jedan od najuticajnih džez kompozitora i aranžera od druge polovine dvadsesetog veka do danas – Michael Gibbs, rekao je o ovom sastavu: “Genijalno! Ovo je vrhunski moderan big band džez, sa čvrstim i veoma dobro koncipiranim i originalnim aranžmanima – energičnim orekstralno zahtevnim i veoma vešto napisanim. Jungsu Choi vam ovim alumom predstavlja svoj fascinantan osećaj i neverovatan talenat”.  Osim originalnih kompozicija na repertoaru benda su i  “klasici” poput  “Take the A train” Billy Strayhorna ( ovoga puta duhovito ekstrapoliran i u naslovu „What If Duke Ellington Didn’t Take the ‘A’ Train?“),  “Anthropolgy”  Charlie Parkera i uvek aktuelna Spain” (Chic Corea). Rečju, jedan od mogućih repertoarskih preseka istorije džeza kroz tri veoma poznate numere, koje, u ovakvom izvođenju i sa aranžmanima čoveka koji očigledno odlično poznaje džez tradiciju – i dalje deluju veoma sveže! Naravno, kritike ne propuštaju da navedu ni velike zasluge svih članova sastava (Jinho Pyo – vokal, Eunmi Kim – flauta, Youngkwang Kim – alt saksofon, Hachul Song – tenor saksofon, Yeajung Kim – truba, Junyeon Lee – trombon, Jungyun Ahn – violoncello, Jungmin Lee – klavir, Sungyun Hong – gitara, Inseob Song – bas i Hyunsu Lee – bubnjevi), koji ne samo fantastično prenose izuzetno zahtevne partiture, već  i kretaivnim solo deonicama –  daju muzici ovog sastava dodatni kvalitet.  Najkraće rečeno – Jungsu Choi Tini Orkester pokazuje da izvodjenje punokrvnog modernog džeza ne mora nužno da znači (kao što je to sve češći slučaj!) – bežanje od džez tradicije.

https://www.youtube.com/watch?v=MFO1wm1Rv1w

https://www.youtube.com/watch?v=if6CV0J7jlY

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *