Mik: Burni život i ludi genij Mika Džegera
Autor – KRISTOFER ANDERSON
Izdavač: LAGUNA – 2013.
Beograd

Stounsi su ne samo deo ZAPADNE civilizacije nego i ovih naših prostora. Izdvajati pojedince iz ove ili inih sastava je nezahvalno, nepopularno svejedno. Pa ipak, Mik i Kit se, nema tu dvojbe, izdvajaju i nezaobilazni su segmenti generacija odraslih uz njihov saund jer niko ne može sporiti bitan uticaj njihovog stvaralačkog opusa na naše odrastanje u šezdesetim i sedamdesetim koji je ostao do dana današnjeg. I, evo, zahvaljujući Izd. kući Laguna, imamo kako Ričardsovu autobiografiju tako i biografiju o Džegeru iz pera Kristofera Andersona. Držim da je autobiografija Kita Ričardsa bliža čitaocu, ali je ovde reč o Miku te se valja i zadržati na štivu o njemu.
Autor Kristofer Anderson nas uvodi u priču o Miku postepeno, koncipiranim rezime startom sadržanog u želji NO. 1 Stounsa za svojim mestom u visokom društvu. Iz tog naravno i druženje sa princezom Dajanom ali i sa mnogima iz tog tzv. džet seta pozicioniranih.Ne bi to vuklo na nešto neuobičajeno , ali ako se zna da je Mik sa grupom ljudi učestvovao u napadu na Američku ambasadu u Londonu 1968. te da je pisao i pevao Strit Fajting Men i Simpatiju za djavola uz nebrojeno stvari iz tog njihovog ( sa Ričardsom ) opusa , čovek se mora zapitati , dvojaka ličnost ili , ne znam već šta? I logo Stounsa je realizovan po Mikovoj želji , i trebao je simbolizirati pobunu , asocirati na seks, velika usta koja će podsećati na indijsku boginju Kali . Zamišljeno je realizovao John Pasche .Da li je Mik tokom veoma uspešne Stouns karijere pljunuo na izvorne principe , principe na kojima su Stounsi eto i gradili karijeru je diskutailno , a možda i nije , zaključak se nameće tek po pročitanoj ovoj knjizi .Zarad sticanja statusa u snob društvu Mik je pribegavao potezima koje je osudjivao i sam Kit Ričards ! Kako li to izgleda biti proizveden u Ser Mika ili viteza od strane onih protiv kojih se decenijama borio !!!! Lično , na strani sam Ričardsovoj ! Tu je i saznanje da je Mik oponašao Monroovu svojim pokretima , scenskim nastupom ! Dakle , Od samog starta karijere , kada je delio svinjac od stana sa Ričardsom i Džounsom , Mik je imao samo jedno na umu , biti deo tog eltitnog drušva i uopšte se nije osvrtao na cenu koju mora platiti da bi ostvario zacrtano . Sve su to detalji koje zaljubljenici u Stouns saund uopšte nisu znali jer , informacije ondašnje su bile vezane isključivo za snimanja , turneje , top liste i skandale vezane za narkotike te ljubavne avanture . Iz te startne , uvodne Stouns priče , najvišu moguću cenu plaća Brajen Džouns , upravo iz razloga narkotika i ne samo , rekao bih . Autor nam Mikovom biografijom umnogome pomaže u sklapanju celokupnog Stouns mozaika . Značajne uloge su tako u karijeri Stounsa imali i Djordjo Gomeljski te Ahmet Ertegan . Podvlačim da se kroz knjigu provlače spektakularni i do sada neobjavljeni detalji iz Mikovog života . Istini za volju , očekivao sam mnogo , mnogo više izvoda sa studijskih snimanja, slike sa velikih ali i onih manjih turneja iz kategorije nezaboravnih nastupa .Umesto očekivanog , Anderson nas je poslužio uglavnom prljavim vešom vezanim za Mika , seks i narko skandalima , sklon sam reći , napisati svejedno,da ovakvo vidjenje uglavnom asocira na ortodoksnu žutu ( Pulicer i Herst )štampu.
Sve je sadržano u jednoj : Skandali , novac , droge , slava i seks uz ono kako to sam autor piše i genijalnih Mikovih poteza u odredjenim trenucima. Ondašnja žuta štampa se , uostalom i bavila iznošenjem prljavog veša rokenrol pojedinaca i kompletnih grupa ali u sadejstvu sa državnim organima za to zaduženim , sa potpuno jasnim ciljem , kompromitovati ih , smanjiti uticaj na mlade , zavredeti poštovanje puritanske i ne samo Engleske. Zaključak navodi na nedvosmisleno ono , Mi k je činio sve zarad sticanja naklonosti onih iz visokih krugova sa potpuno jasnim ciljem , a taj je da se jednoga dana , bez potpisane pristupnice i sam nadje u tom , elitnom krem društvu. Držim da , svi koji su odrasli uz Stouns saund , nakon pročitanog ovde neće biti ni malo odušavljeni istinom o čoveku u kog su se zaklinjali . Teško je tako svariti onu : Na svetu ne postoji žena koja o kozmetici zna više od Mika . I naravno , put do konačnog sazrevanja Mika kao čoveka je potrajao !
Lično, zaključan sam u rokenrolu šezdestih godina prošlog stoleća, nikada nisam ostao uskraćen za bitne informacje o ovom sastavu, ali sam u priličnoj meri razočaran autorovom storijom jer sam iz grupe onih koje ne dotiču tračevi i iznošenje prljavog veša kao i sušenje istog u grlima čitalaca, očekivao sam rokenrol, više tog!
Iz svega, Džeger kao zagonetna, ona mistična ličnost nije ni postojao. Radio je to što jeste, javno ili manje, svoje naklonosti nikada nije skrivao , naprotiv isticao ih je. Po Miku, Stounsi su samo mašina za štampanje novčanih apoena ne manjih od hiljadu dolara . Osećaj moći i život u visokom društvu su jedini segmenti koji su njega ispunjavali . Istina je da se tokom osamdesetih toliko udaljio od najprivrženijih mu , navodno je bio ubedjen da svak od njega potražuje ovo ili ono, otuda valjda i ta njegova hladnoća, strogo poslovan odnos sa zaposlenima u Stouns instituciji.!!! Sa sobom je obavezno nosio i pištolj 1?! Stounsi se , na koncu i ne mogu pohvaliti hipi pripadništvom , jer su od samog starta naginjali drugačijem načinu življenja i skandalima . Nasuproit Bitlsima , koji su ličnim primerom i življenjem u hipi komuni stekli daleko više obožavalaca i sledbenika . Naravno , stoji to da samo ljudi neiscrpne energije poput Mika mogu sve doživljeno u karijeri preživeti i gurati napred! Potkraj knjige se javlja i onaj, saosećajni Mik, pogotovo se to da zaključiti nakon smrti nj. oca i Ahmeta Ertegana.
Pročitajte ovaj Lagunin naslov, zaključke svoje o Miku, kao najznačajnijem Stounsu, izvedite sami!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *