Muzika

Nišvil u Šangaju i Krakovu

Direktor Nišvila Ivan Blagojević gost je “Kina Šangaj internacionalnog festivala umetnosti” koji se održava u Šangaju od 17 do 22. oktobra. Učestvovaće takođe i u radu “Silk Road Arts” konferencije koja promoviše povezivanje umetničkih festivala Kine i ostatka sveta.

Inače Blagojević je bio i učesnik Osnivačke Skupštine “Silk Road festivala“ koja je održana 2015. godine. Tada su na Šangaj džez festivalu nastupili i Joss Stone i Earth Wind and Fire koji su narednih godina nastupali i na Nišvilu.

Nišvil uveliko priprema 31. izdanje festivala pa se iz Krakova upravo vratio predstavnik Nišvila, koji je u Krakovu učestvovao u radu Internacionalnog Saveta “Jazz Juniors konkursa“ (održanog u čuvenoj „Krikoteci“) i među brojnim  učesnicima takmičarskog dela festivala ovog najdugovečnijeg evropskog džez konkursa odabrao za učešće na Nišvilu 2025 nemački bend “Reboot The Mood”.

Održano ekskluzivno preslušavanje albuma ‘Moon Music’ grupe Coldplay u beogradskom Planetarijumu

Beograd, 3. oktobar – U magičnom i mističnom ambijentu Planetarijuma, na beogradskom Kalemegdanu, izdavačka kuća Mascom organizovala je ekskluzivno preslušavanje novog albuma grupe Coldplay, dan pre zvaničnog objavljivanja.

Warner Music i Mascom organizovali su pre-listening druženje na kom su izabrani obožavaoci grupe Coldplay i predstavnici medija, bili u prilici da preslušaju novi album „Moon Music“. Za tu priliku je svoja vrata otvorio beogradski Planetarijum.

Posetioci su u specifičnom ambijentu, uz “kosmičke” koktele, okruženi realističnom projekcijom nebeskog svoda sa različitih krajeva sveta, slušali nove pesme jednog od najvećih koncertnih bendova na svetu. Coldplay je već nekoliko godina unazad fasciniran nebeskim telima, planetama, kosmosom, kao i jednostavnim pravilima po kojima funkcioniše univerzum.

Neposredno pred početak preslušavanja, prisutnima su se obratili predstavnici Mascoma i astronomskog društva „Ruđer Bošković“. Posebnu pažnju prisutnih je izazvao audio pozdrav Chrisa Martina, frontmena benda Coldplay.

„Zdravo svima, ja sam Chris iz Coldplaya. Kada je album gotov nikada nisam u potpunosti siguran o čemu konkretno govori. Mislim da ovaj predstavlja odgovor na unutrašnji, lični konflikt, ali i na spoljašnje konflikte kao i pronalaženje najboljeg mogućeg rešenja za iste. Ono što album Moon Music želi da poruči jeste da je možda ljubav najbolji odgovor, čak i kada je teško pokazati je, a lično mislim da je tako u mnogim situacijama. Verovatno iz tog razloga upravo o tome toliko pevamo, da podsetimo šta je u životu važno. Mnoge pesme na albumu govore o ličnoj borbi, onoj koju sam prepoznao i osetio kod drugih ljudi. Možda taj osećaj svi kao vrsta imamo. Na neki način to je i reakcija na osećaj bespomoćnosti naspram toliko suludih stvari kojima smo okruženi – interno i eksterno. Svi tražimo odgovore u knjigama, pesmama i uvek dođemo do zaključka i poruke koja govori o neophodnosti da najpre budemo dobri prema sebi. Tada ćemo lako biti ono što jesmo, što dalje vodi ka tome da dozvolimo i drugima da budu ono što jesu. Kada to primenimo svi će se konflikti rešiti daleko mirnije. Verovatno vam sve ovo zvuči besmisleno ali, ja se tako osećam i tako razmišljam,“ izjavio je Chris u audio obraćanju.

Album „Moon Music“ nije uobičajena Coldplay ploča. Mnogo je toga prepoznatljivog ali je bend definitivno otišao i nekoliko koraka dalje tretirajući univerzalne teme mira i harmoničnog života. Reč je o vrlo melodičnom izdanju, punom sing-along momenata, emotivnih i poletnih melodija u kojima gotovo možete čuti huk publike. Coldplay je definitivno na ovom izdanju preneo koncertnu atmosferu na album.

Po konceptu “Moon Music” je jedinstven u diskografiji benda. Publika je u Planetarijumu, posmatrajući zvezdane svodove iznad Australije, Sahare, Severnog pola, postala svesna koliko smo mali naspram beskrajnog niza galaksija, planeta i zvezdanih sistema koji posmatraju zbivanja na našoj planeti od njenog nastanaka. Pesme, a posebno instrumentalni pasaži, dali su takvom ugođaju smisao dok su slušaocu omogućili da se veoma brzo poveže sa misijom koju „Moon Music“ očigledno ima.

Deseti studijski album benda Coldplay pružio je zvučno putovanje ka zvezdama. Povratak na Zemlju bio je gorak, ali smo svi bili bogatiji za jedinstveno audio-vizuelno iskustvo koje nas je pročistilo, osvežilo i učinilo boljim – ljudima.

Album „Moon Music“ grupe Coldplay je od 4. oktobra dostupan na svim striming servisima, a na Mascom online shopu, mascom.rs, možete poručiti vinil ili CD.

MOON MUSIC, Tracklist

Feels Like I’m Falling In Love

WE PRAY (Feat. Little Simz, Burna Boy, Elyanna & TINI)

Jupiter

Six Deaf Rats

ALiEN HiTS/ALiEN RADiO

IAAM

Aeterna

All My Love

One World

Foto: Mascom.

Počeo 11. Međunarodni festival saksofona – Belgrade SAXperience

Jesen u Beogradu počela zvucima saksofona

Nastupom (kamernog ansambla) trija Klavis iz Austrije u Atrijumu Narodnog muzeja u sredu, 25. septembra počeo je 11. Međunarodni festival saksofona – Belgrade SAXperience.

Ovaj jedinstveni sastav čine Miha Ferk (saksofon), Dženi Lipl (violina) i Sabina Hasanova (klavir) privlači međunarodnu pažnju svojim inovativnim pristupom i impresivno raznovrsnim repertoarom. Publika u Beogradu mogla je da uživa u izvođenju dela Mocarta, Marka Ejšena, Ervina Šulhofa i Šostakoviča.

Milan Savić, direktor Belgrade SAXperience festivala je o ovogodišnjem izboru muzičara koji nastupaju na festivalu rekao: „U izboru ansambala ili muzičara koji nastupaju na festivalu uvek se vodim idejom da program koji izvode bude raznolik, da saksofon predstavimo u različitim muzičkim žanrovima. Ali ono što je presudno da neko učestvuje jeste kvalitet muzičara. Taj kvalitet oni prenose na majstorskim radionicama koje organizujemo u okviru festivala, na kojima prenose svoje znanje i iskustvo“.

11. Međunarodni festival saksofona – Belgrade SAXperience traje do 28. septembra i održava se na više lokacija u Beogradu.

Ovogodišnji festival, koji podržava Ministarstvo kulture Republike Srbije, predstaviće još neke od najznačajnijih evropskih saksofonista. Pa će tako u četvrtak, 26. septembra u 19 časova u Galeriji SANU koncert održati saksofonista Alesandro Malanjino iz Italije u saradnji sa našom renomiranom pijanistkinjom Nedom Hofman Sretenović.

U petak, 27. septembra u 20 časova u UK Parobrod nastupiće belgijski saksofonista Piter Pelens, profesor na Kraljevskom konzervatorijumu u Antverpenu.

U subotu, 28. septembra u 11 časova u Velikoj sali Zadužbine Ilije M. Kolarca biće organizovan Mini SAXPERIENCE na kome će nastupiti Banda saksofonista (u okviru programa Mala škola bontona: Kako se sluša saksofon).

Festival će zvanično biti zatvoren u subotu, 28. septembra u 21 čas u Boho Baru na Kalemegdanskoj terasi kada će biti održan koncert Live SAXPERIENCE na kome će nastupiti Milan Savić, saksofonista i osnivač festivala i Danijel Čehranov, di-džej.

Više o programu festivala na društvenim mrežama i sajtu: https://www.saxperience.rs/

Foto: Miloš Pantelić

Trio Klavis, vrhunski kamerni ansambl iz Austrije, otvara 11. Belgrade SAXperience

Evropski muzički virtuozi ovde nedelje gosti Beograda

Belgrade SAXperience, jedan od vodećih festivala saksofona u regionu, ove godine svečano otvara Trio Klavis, međunarodno priznati kamerni ansambl, koji će nastupiti u sredu, 25. septembra u 20 časova u Atrijumu Narodnog muzeja.

Ovaj jedinstveni sastav koji čine Miha Ferk (saksofon), Dženi Lipl (violina) i Sabina Hasanova (klavir) od 2015. godine privlači međunarodnu pažnju svojim inovativnim pristupom i impresivno raznovrsnim repertoarom. Kao pioniri ovakvog sastava, posvećeno se bave svakim muzičkim stilom ili erom koja im je bliska – od klasičnog i romantičnog perioda, do originalnih dela inspirisanih starim narodnim melodijama i novim biserima 21. veka, delima savremenih kompozitora.

Na koncertu u Beogradu, publika će imati priliku da uživa u vrhunskom izvođenju ovih talentovanih muzičara, koji su poznati po tome da sve svoje kompozicije izvode napamet, što donosi posebnu energiju i emotivnost njihovim nastupima. Trio Klavis su 2015. proglašeni za Musik Aktuell umetnike i izabrani su za Novi austrijski zvuk muzike (NASOM) za 2020/2021.

11. Međunarodni festival saksofona – Belgrade SAXperience biće održan od 25. do 28. septembra na više lokacija u Beogradu. Ovogodišnji festival, koji podržava Ministarstvo kulture Republike Srbije, predstaviće još neke od najznačajnijih evropskih saksofonista. Pa će tako u četvrtak, 26. septembra u 19 časova u Galeriji SANU koncert održati saksofonista Alesandro Malanjino iz Italije u saradnji sa našom renomiranom pijanistkinjom Nedom Hofman Sretenović. petak, 27. septembra u 20 časova u UK Parobrod nastupiće belgijski saksofonista Piter Pelens, profesor na Kraljevskom konzervatorijumu u Antverpenusubotu, 28. septembra u 11 časova u Velikoj sali Zadužbine Ilije M. Kolarca biće organizovan Mini SAXPERIENCE na kome će nastupiti Banda saksofonista (u okviru programa Mala škola bontona: Kako se sluša saksofon)

Festival će zvanično biti zatvoren u subotu, 28. septembra u 21 čas u Boho Baru na Kalemegdanskoj terasi kada će biti održan koncert Live SAXPERIENCE na kome će nastupiti Milan Savić, saksofonista i osnivač festivala i Danijel Čehranov, di-džej.

Više o programu festivala na društvenim mrežama i sajtu: https://www.saxperience.rs/

11. Međunarodni festival saksofona – Belgrade SAXperience

Vrhunski umetnici i bogat program na više lokacija u Beogradu

11. Međunarodni festival saksofona – Belgrade SAXperience biće održan od 25. do 28. septembra na više lokacija u Beogradu.

Ovogodišnji festival, koji podržava Ministarstvo kulture Republike Srbije, predstaviće neke od najznačajnijih evropskih saksofonista. Program festivala obuhvata koncerte, majstorske radionice, a poseban deo programa, Mini SAXperience, namenjen je budućim profesionalnim saksofonistima i deci.

Festival će u sredu, 25. septembra u 20 časova u Atrijumu Narodnog muzeja otvoriti Trio Klavis iz Austrije (Miha Ferk, saksofon, Dženi Lipl, violina i Sabina Hasanova, klavir). Trio Klavis se ističe kao inovativan kamerni ansambl s jedinstvenim zvukom i raznolikim repertoarom, privlačeći veliku međunarodnu pažnju. Svojim izvedbama, od klasične i romantične muzike do savremenih dela, oduševljavaju publiku u prestižnim salama poput bečkog Muzikferajna, Filharmonije Sankt Peterburga i na festivalima kao što su Grafenegg i Allegro Vivo.

U četvrtak, 26. septembra u 19 časova u Galeriji SANU koncert će održati Alesandro Malanjino iz Italije (saksofon) uz klavirsku pratnju domaće istaknute pijanistkinje Nede Hofman Sretenović (klavir). Alesandro Malanjino studirao je saksofon na Konzervatorijumu Tito Šipa u Čelji Mesapici u Italiji. Nakon završenih studija, usavršava se u Francuskoj na regionalnom konzervatoriju u Versaju kod profesora Vensan Davida i njegovog asistenta Nikole Arsenijevića, a potom na CNSMDP u klasi profesora Kloda Delangla. Laureat je mnogih poznatih takmičenja, kao i finalista najprestižnijeg međunarodnog takmičenja saksofonista, Adolphe Saks u Dinantu.

U petak, 27. septembra u 20 časova u UK Parobrod nastupiće belgijski saksofonista Piter Pelens. Piter Pelens počeo je da svira saksofon sa sedam godina. Studirao je na konzervatorijumima u Gentu, Milanu i Beču. Nastupao je sa orkestrima poput Briselske filharmonije i Simfonijskog orkestra Antverpena, te učestvovao u produkcijama Milanske Skale i Santa Ćećilije. Trenutno je profesor saksofona na Kraljevskom konzervatorijumu u Antverpenu i pomoćni nastavnik u Briselu.

U subotu, 28. septembra u 11 časova u Velikoj sali Zadužbine Ilije M. Kolarca biće organizovan Mini SAXPERIENCE na kome će nastupiti Banda saksofonista.

Festival će zvanično biti zatvoren u subotu, 28. septembra u 21 čas u Boho Baru na Kalemegdanskoj terasi kada će biti održan koncert Live SAXPERIENCE na kome će nastupiti Milan Savić, saksofonista i osnivač festivala i Danijel Čehranov, di-džej.

Osnovan 2014. godine kao inicijativa Udruženja saksofonista Srbije, na čelu sa saksofonistom Milanom Savićem, Belgrade SAXperience je od svog osnivanja uspešno okupio više od 450 muzičara iz 15 različitih zemalja, i organizovao preko 150 koncerata u Beogradu i širom Srbije. Pored koncerata, festival nudi i majstorske radionice i predavanja, pružajući priliku mladim muzičarima da usavrše svoje veštine.

Više o programu festivala na društvenim mrežama i sajtu: https://www.saxperience.rs/

Foto: Belgrade SAXperience, promo

DESETI JUBILEJ FESTIVALA SRPSKOG PODZEMLJA BIĆE PROSLAVLJEN 18. I 19. OKTOBRA U SKCNS FABRICI U SARADNJI SA SKCNS.

U novoj objavi predstavljamo vam muzički deo programa koji će uveličati subotu 19. oktobar. Dobrodošlicu i povratak na binu festivala srpskog podzemlja želimo sledećim bendovima i prijateljima pre svega!

BOMBARDER koji zaista nema potrebe predstavljati i čije ime samo za sebe govori dovoljno. Beskompromisni i neumorni Nešo sa ekipom dolazi da održi još jedno predavanje na temu oldschool speed thrash šamaranja! Razvaljuj!

Veterani beogradske punk scene VOX POPULI nakon dugo vremena ponovo će se popeti na FSP binu i svima u lice sasuti njihove direktne poruke kao što su: Haos u mojoj glavi, Glas naroda, Poslednje upozorenje i mnoge druge.

Novosadska hardcore scena imala je i ima pregršt dobrih bendova, ali svi se slažu u jednom da sa pojavom benda FIRST FLAME sve je zaokruženo i pečatirano na najkvalitetniji način. Energetska bomba koja se stvori na svakom njihovom nastupu još jednom će eksplodirati na Festivalu srpskog podzemlja.

Kada se kaže death metal i Srbija bez razmišljanja većina će reći INFEST. I da, tako je od ovdašnjih prostora pa gde god da to pomenete širom Evrope kojom ova uporna četvorka krstari već godinama. Naš najaktivniji death metal bend se vraća na FSP, a šta vas očekuje znate i sami.

Metalci kažu da su njihovi, hardcore ekipa pak da su njihovi, a ni punk fanovi im ništa manje nisu naklonjeni. A, oni su jednostavno GROUND ZERO nezaustavljiva blenda svih pomenutih stilova upakovana na najbolji mogući način. Prošlo je baš dosta vremena, nema više odlaganja novosadska podzemna gerila se vraća na FSP!

Iz grada prelepih sova stižu naši prijatelji DOWNSTROY koji ove godine slave 20 godina postojanja i neprekidnog boravka na sceni. Power groove metal sa mnogim stiskim uplivima na FSP donosi presek karijere ovog kikindskog unikata. Ujedno DOWNSTROY su jedini bend koji će na našoj manifestaciji nastupiti čak 3 puta!

>>> Podsetnik da je ovogodišnji likovni deo programa u celosti posvećen našem prijatelju Damiru Paviću Septiku koji je nedavno preminuo.

Ovogodišnja tema biće Damir, njegova umetnost, njegov život, pojava i sve što je išlo uz njega. Pozivamo umetnike i druge vizuelne stvaraoce da na neki način urade omaž Damiru, Septic Art stilu i na bilo koji način inspirisani njim urade svoja dela. Neformalni konkurs je otvoren, a završni rok je 30. septembar.

Sve prijave slati na: festivalsrpskogpodzemlja@gmail.com

>>>  Ulaznice po ceni od 1000rsd mogu da se kupe na svim Gigstix prodajnim mestima, dok će na dan održavanja festivala ulaznice moći da se kupe na blagajni SKCNS Fabrike po ceni od 1500rsd. U prodaji se nalaze samo jednodnevne ulaznice i kapacitet je striktno ograničen na 300 ulaznica po danu festivala zbog postavke ostatka izlagačkog i likovnog programa u prostoru!

FSP X

ANDERGRAUND NEMA ALTERNATIVU!

Senyawa X+ u  klubu Dragstore!

Četvrtak, 12. septembar 2024. u 20.00

Posle punih devet godina, kada su raspametili publiku kluba Drugstore jednim od najboljih nastupa koje je klub ikada video, Senyawa se vraćaju u Beograd!

Na istom mestu, u klubu Drugstore, 12. septembra s početkom u 20.00, pubilka će imati priliku da vidi ovaj autentični eksperimentalni bend iz Indonezije.

Senyawa X+ je projekat Wukira Suryadija koji uz pomoć Xhabarabot glasovnih mašina proizvodi sintetički glas Rulija Shabare, vokaliste Senyawe. 

Ovaj specijalni nastup koji duo prikazuje u drugačijem svetlu saradnja je organskog i sintetičkog.Senyawa X+ uspostavlja direktnu vezu između ljudske interakcije, sirovina prirode i digitalnog sveta. Podstiče na razmišljanje o ulozi čovečanstva u prirodi i našim digitalnim ekstenzijama, i opipljiv je izraz kako pojačavamo naše prirodne sposobnosti koristeći tehnologiju.

Domaća podrška za ovaj nastup je još jedna izuzetni umetnik –  Lenahrt Tapes.

Ne propustite ovo jedinstveno muzičko iskustvo u klubu Drugstore!

MM CONCERTS i SERBIAN HELLBANGERS

Ponosno predstavljaju

MADBALL SA GOSTIMA U BEOGRADU

08. oktobar, Dorćol Platz

Facebook event: https://www.facebook.com/events/2286252851738276

Njujorški hardcore veterani se konačno vraćaju u Beograd. Apsolutne legende scene i jedni od utemeljivača ovog zvuka odsviraće osam odabranih koncerata u Evropi, a datum u Srbiji je jedini koji će biti održan na prostoru bivše Jugoslavije. Pod nazivom Only The Hard – Eastern tour Madball nam stižu u paketu sa sjajnim Born From Pain, Nasty i Primitive Dread. Dakle, celovočernje hardcore rokanje je zagarantovano. Nabavite ulaznice na vreme, prebacivanja u veći prostor neće biit!

Ulaznice će biti u prodaji od ponedeljka 26. avgusta na svim Gigstix prodajnim mestima

2.500rsd – early bird akcija

3.500rsd – pretprodaja

4.000rsd – na dan koncerta

Ed Sheeran dan u MASCOMSTORE TERAZIJE

Prilika da upoznate Eda Sheerana: Specijalno druženje za sve fanove uz popuste, nagrade i iznenađenja!

Izdavačka kuća Mascom prirediće posebnu zabavu posvećenu Edu Sheeranu, najvećem kantautoru današnjice. Specijalno druženje biće organizovano u petak, 16. avgusta od 18 časova u prostoru MASCOMSTORE TERAZIJE, dan pre zakazanog koncerta u Beogradu.

Svi fanovi će kroz poseban kviz biti u prilici da osvoje Edove ploče, CD-ove ili jedinstven „Ed Sheeran Notebook“, a toga dana i sva izdanja Eda Sheerana biće na popustu od 20% (od 9. do 23. 8. u radnjama MASCOMSTORE – TERAZIJE, UŠĆE, ČUMIĆ, GALERIJA, kao i na sajtu mascom.rs).

U realizaciji programa, pored publike koja se očekuje u velikom broju, će pomoći i Play Radio. Njihov program će tokom poslepodneva imati posebne celine posvećene ovoj svetskoj muzičkoj zvezdi sa specijalnim reporterskim uključenjima sa Ed Sheeran zabave.

Organizatori su spremili i poslasticu – sladolede u bojama albuma Eda Sheerana.

Kao ekskluzivni partner Warner Music Grupe, Mascom organizuje i posebnu promociju na društvenim mrežama koja će trajati od 7. do 13. avgusta. Prijavom na ovaj LINK, učesnici ostvaruju mogućnost da osvoje kartu za koncert i upoznaju Eda Sheerana.

Posle više od decenije u Beogradu će nastupi jedna aktuelna svetska pop zvezda. U sklopu velike svetske turneje „+–=÷ד Ed Sheeran će prvi put nastupiti u glavnom gradu Srbije zahvaljujući koncertnoj agenciji HoneyComb.

“Kao jedan od globalno najpopularnijih artista lejbla Atlantic UK zadovoljstvo nam je da smo, kao predstavnici Warner Music grupe, bili aktivno uključeni u sve kampanje vezane za promovisanje muzike, izdanja i koncerta ovog vanserijskog artiste,” poručuju iz Mascoma.

Iz Mascoma kažu da je i Ed Sheeran pozvan, možda se neočekivano pojavi!

Pridružite se u slavlju muzike Eda Sheerana u MASCOMSTORE TERAZIJE!

Foto: Warner Music Promo

Muzika najtananijih osećanja

Predstavljen projekat i debitanskti album “Piano Solely” pijaniste u usponu, Alekseja Sokolova

Uprkos izuzetno visokim temperaturama, poštovaoci savremenog klavirskog izraza, okupili su se prošlog petka u prijatnom ambijentu Galerije Štab, na premijernom predstavljanju projekta i istoimenog debitantskog albuma „Piano Solely“ talentovanog kompozitora i pijaniste Alekseja Sokolova.

Foto: Evgenij Šendjapin 

Umetnik se potrudio da za svoj prvi nastup u Beogradu pruži audio-vizuelni doživljaj, te je uz podršku scenografkinje Alise Solovieve i vizuelnog umetnika Aleksandra Ljapunova prisutnima priredio nesvakidašnje iskustvo u specijalno kreativno osmišljenoj scenografiji u Galeriji Štab, udahnuvši jedan kosmopolitski štimung na koji je publika sjajno odreagovala.

Album ima šest solo kompozicija za klavir kojima se prožima vrhunska melodija, toplina, tuga, prkos, melanholija, uskovitlani arpeđo, kohezivna i zadivljujuća, muzika koja izražava emocija na način na koji reči često ne mogu.

Pretprodaja ulaznica za Nišville 2024

U prodaji sve kategorije ulaznica za 30. Nišville!

Od četvrtka, 18. jula 2024 biće u prodaji sve kategorije ulaznica za predstojeći jubilarni 30.Nišvile jazz festival, čiji će glavni program biti održan od 15. do 18. avgusta 2024. na Platou niške Tvrđave, i to:

Komplet ulaznica za parter i bočne tribine po ceni od 4.700 rsd.

Dnevna karta za parter i bočne tribine po ceni od 2.300 rsd.

VIP Komplet ulaznica (VIP tribina) po ceni od 6.500 rsd.

VIP Dnevna karta (VIP tribina) po ceni od 3.000 rsd.

Ulaznice za Nišville 2024 mogu se kupiti u knjižari Indigo u Nišu (Obrenovićeva 39) i u knjižarama Vulkan u Nišu (TC Delta Planet – Bulevar Nemanjića 11b), Beogradu (Sremska 2) i Novom Sadu (Zmaj Jovina 24).

Za publiku iz inostranstva i svih mesta u Srbiji omogućena je kupovina online ulaznica na zvaničnom sajtu festivala www.nisville.com

Ulaznicu kupljenu preko interneta vlasnik je u obavezi da odštampa lično, a na ulazu u centralni festivalski prostor će nakon “čekiranja” QR koda ista biti zamenjena za narukvicu koja se nosi sve vreme dok traje festival.

Za deset dana ukupnog trajanja festivala od 9. do 18.avgusta 2024. (uključujući i Nišville Jazz Teatar, Nišville Movie Summit i ostale prateće programe) biće izvedeno preko 300 programa na 12 scena i očekuje se učešće više od 1.000 izvođača!

www.nisville.com

Franklin Kiermyer, Davis Whitfield, Isaiah Collier i Geraud Portal stižu u Srbiju

Scatter the atoms that remain na Nišvilu

            Njujorški sastav “Scatter the atoms that remain” koji se, u širem smislu, smatra pravim nastavljačem zaveštanja Johna Coltrane-a nastupiće na ovogodišnjem Nišvilu u nedelju 18. avgusta u postavi Franklin Kiermyer –bubnjevi, Davis Whitfield – klavir, Isaiah Collier – saksofon i Geraud Portal – kontrabas

Jezgro sastava “Scatter the atoms that remain” već godinama  predvodi dvojac muzičara različitih generacija koji čine : Franklin Kiermyer – kompozitor, bubnjar i lider; i Davis Whitfield – klavirista, kompozitor i muzički direktor. Na popisu muzičara  koji su nastupali i snimali sa bendom su i trubači Randy Brecker i Roy Hargrove, basista Genee Perla, kao neki od najznačajnijih saksofonista:  Gary Bartz, Billy Harper, George Garzone, Azar Lawrence… a postavu za nastup u Nišu upotpuniće nova saksofonska jazz zvezda Isaiah Collier i jedan od najpoznatijih evrospkih muzičara – francuski kontrabasista Geraud Portal.

Od snimanja kultnog albuma “Solomon’s Daughter” (1994)  s Pharaohom Sandersom, bubnjar Franklin Kiermyer (1956) poznat je uglavnom po svom ekspanzivnom stilu bubnjanja, posebnom zvuku i duhovnom fokusu svoje muzike. Jazz kritičari su za njega, između ostalog rekli  da “svira i komponuje sa skoro religioznim verovanjem u jazz kao oblik čitse inspiracije” (Entertainment Weekly), da je među “retkim džezerima – blagoslovenim ekstatičnim kvalitetom svog free-bop muziciranja” (Rolling Stone) … kao i da “pojačava duhovni modalitet – igrajući se vulkanskim autoritetom” (Downbeat).

Kuriozitetr je da je ko-lider sastava – pijanista i kompozitor Davis Whitfield rođen 1993. (Baton Rouge, Louisiana), dakle samo godinu dana pre snimanja pomenutog albuma Pharaoha Sandersa  na kojem je svirao Kiermyer!  Davis je snimao i nastupao na mnogim značajnim jazz podijumima sa legendama kao što su  Pharaoh Sanders, George Coleman, Jeff Tain Watts, Fatoumata Diawara, Robert Glasper…. a svirao je i na poslednjem nastupu Pharoaha Sandersa septembra 2022. godine – samo nekoliko sedmica pre Sandersove smrti,  na festivalu „We Out Here” Gillesa Petersona. Kada je 2016. godine počeo saradnju Kiermyerom – već je razvio pepopznatljiv zvuk koji karakterišu dubina i domet, a  koji prevazilaze njegove godine.

Posle smrti Johna Coltrane-a (1967) mnogi su pokušavali slediti njegovo nasleđe, ali je, očigledno, rodonačelnik veoma visoko podigao letvicu. Tadašnji (a i sadašnji) mladi muzičari na koje su „Love Supreme” i „Sun Ship” ostavili neizbrisiv utisak,  pokušavali su da se na različite načine izdignu, odnosno oslobode direktnog uticaja muzičkog genija. Međutim, retko šta od toga je uspelo.  Godinama posle Coltranove smrti njegova supruga Alice Coltrane  se obratila dolazećim generacijama džezera rečima: „Teret nastavka je na vašim leđima. Svi ćete morati da detaljno preispitate sami sebe”. Upravo je to detaljno preispitivanje rezultiralo opštim prihvatanjem grupe “Scatter The Atoms That Remains”  kao koncepta koji otvorenog srca i uma i na stvarno originalan način nosi taj teret nastavka Coltraneovog zaveštanja.

            I kao što nije retko da naučnici koji se i ne poznaju, nezavisno jedni od drugih dodju do istog otkrića – tako je i saksofonista Isaiah Collier (rođen 1998.) – sledeći upravo svoju viziju i preispitujući sebe – došao do sličnog muzičkog otkrića. Imao je 22 godine, svirao saksofon, a idol mu je bio (ko drugi nego) John Coltrane. Izabrao je tri prateća muzičara i na dan Coltraneovog rođendana (23. septembra 2020. godine) otišao u studio u kojem je snimljen „Love Supreme” kako bi „inspiraciju retrogradnog Merkura” pretočio u svoju svitu. Zvuči logično, ali koliko hrabrosti treba da se ima za to.  „Nisu njegove godine ono što šokira. Šokira ono što i kako on to svira” – rekao je u recenziji albuma Collierovog albuma „Cosmic Transitions” kritičar Downbeata Joshua Myers –  dajući mu pet zvezdica!

Zbog svega ovoga, i uz dužno poštovanje velikim saksofonistima koji su ranije svirali sa „Scatter The Atoms That Remains”, angažovanje Colliera kao saksofoniste u najnovijoj postavi je nova kvalitativna faza ove grupe koju muzičari različitih generacija slede u svojoj misiji neprestanog preispitivanja. 

Ili kako reče Davis Whitfield: “Setite se kako ste se osećali kada ste prvi put čuli Jimija Hendrixa kako svira Purple Haze, ili kad ste prvi put čuli „Sun Ship”, Transition ili First Meditastions”. To je ono što želimo da ljudi osećaju kada čuju “Scatter The Atoms that Remains”.

https://www.youtube.com/watch?v=zSYdsMUsII4   Scatter The Atoms that Remains

https://www.youtube.com/watch?v=rukFXd9qsPY    Isaiah Collier 

The Great Guitars stižu u Srbiju

Bireli Lagrene, Martin Taylor i Ulf Wakenius na Nišvilu

Foto: The Great Guitars promo

Gitarski virtuozi Bireli Lagrene, Martin Taylor i Ulf Wakenius  predstaviće svoju muzičku čaroliju: „jedna noć, trojica (višestruko nagrađivanih) gitarista, osamnaest žica“, u sklopu Nišvilla 2024. u subotu 17. avgusta.

Bireli Lagrene (Francuska), Martin Taylor (Velika Britanija) i Ulf Wakenius (Švedska), pod imenom “The Great Guitars” nastavljaju živopisnu tradiciju započetu sedamdesetih godina prošlog veka kada su legendarni gitaristi Herb Ellis, Barney Kessel i Charlie Byrd  snimali i nastupali širom sveta. Spona između tog i ovog novog (ništa manje legendarnog) gitarskog trija je Martin Taylor, koji je tokom osamdesetih postao član originalne grupe (zamenivši Herba Ellisa), koji sada uz Lagrena i Wakeniusa učestvuje u briljantnom programu koji prikazuje majstorstvo sviranja gitare uz jake emocije, lucidan humor i svojevrstan muzički vatromet.

Kombinujući  Taylorov vitruozni “fingerpicking” (sviranje prstima desne ruke umesto trzalicom), sa Lagrenovom zadivljujućom tehnikom i Wakeniusovom neverovatnom svestranošću, njihovi nastupi uključuju solo, duo i trio izvođenja. Tokom bogatih karijera njih trojica su saradjivali, izmedju ostalih sa umetnicima u rasponu od  Tommyja Emmanuela do Davida Grismana, od Donalda Fagena (Steely Dan) do Wynton Marsalisa, i Bonnie Raitt do Boba Dylana.

Od 1980-ih, Bireli Lagrene je neprikosnoveni kralj jazz gitare u celom svetu. Tokom ranih 80-ih, Bireli je bio čudo od deteta, koga su tada s pravom smatrali jedinim pravim naslednikom Djanga Reinhardta, a za poslednjih četrdesetak godina objavio je 39 albuma. Među mnogim nagradama koje je dobio izdvajaju se: „Django d’Or”  za najboljeg francuskog jazz muzičara (1993 i 2002), Najbolji Francuski Jazz album („Front Page” iz 2001), kao i „Django d’Or” za najboljeg gitaristu (2007). Kruna svega bila je prestižna medalja „Chevalier des Arts et des Lettres” (Vitez  umetnosti i književnosti) – koju Francuska dodeljuje kao najviše priznanje za značajan doprinos umetnosti, a koju je on dobio 2012. godine. Na spisku muzičara sa kojima je saradjivao su i: Al Di MeolaPaco de LucíaJohn McLaughlin, Benny CarterBenny Goodman, Stephane Grappelli, Larry Coryell, Vic JurisPhilip Catherine, Jaco Pastorius, Stanley Clarke, Gil Evans, Charlie Haden, Stanley Jordan….

Čuveni Pat Metheny za Martina Taylora kaže da je „jedan od najneverovatnijih solo gitarista u istoriji ovog instrumenta“, dok je Jeff Beck svojevremeno rekao: „On nadmašuje sve nas – nikad nisam video i čuo nešto slično.“ Taylor je  svetski poznat kao najistaknutiji predstavnik „fingerpicking” sviranja jazz gitare, s rekordnih 15 britanskih jazz nagrada, 10 najboljih albuma u SAD-u i Evropi, te zvanja „Member of the Most Excellent Order of the British Empire”, koje mu je dodelila Kraljica Velike Britanije. Njegovu inovativnu online školu gitare pohadjaju gitaristi iz preko 60 zemalja. Ono što u jazz svetu ima posebnu težinu je i to što je, između ostalih, 12 godina nastupao i snimao sa Stephaneom Grappellijem – violinistom, osnivačem i koliderom originalnog „Kvinteta Hot Kluba Francuske” i to upravo na poziciji drugog suosnivača i lidera – legendarnog gitariste Djanga Reinhardta. Svirao je i u big bandu Counta Basiea, kao i sa Chet Atkinsom, Joe Passom, Tal Farlowom, Buddy DeFrancom, ali i sa legendom klasične muzike violinistom Yehudi Menuhinom i nekadašnjim basistom Rolling Stonesa – Billom Wymanom.

Ulf Wakenius – izvanredni jazz gitarista hvaljen  je i slavljen i bukvalno slavljen širom sveta. Između 1997. i 2007. godine Ulf je držao ono što je za gitariste možda bilo najprestižnije mesto u jazzu: stolicu u kvartetu jednog najvećih jazz muzičara svih vremena – Oscara Petersona, hodajući stopama legendarnog Joea Passa. Wakeniusov gitaristički duo „Guitars Unlimited“ (drugi član je bio Peter Almqvist) potresao je Skandinaviju ranih 80-ih, a kulminiralo je 1985. godine kada su nastupili u revijalnom delu „Melody Grand Prix”u Geteborgu, kako se tada zvao Eurosong, što je videlo oko 600 miliona gledalaca. Nedugo nakon toga Wakenius je započeo izuzetno uspešnu i dugotrajnu saradnju sa legendarnim danskim basistom Niels-Henning Örsted Pedersenom, a oba Wakeniusova albuma sa bas ikonom Rayom Brownom bila su na prvom mestu američke jazz liste. Na listi muzičara sa kojima je snimao i nastupao su i Pat Metheny, Herbie Hancock, Michael Brecker, Jack DeJohnette, Jim Hall, Milt Jackson, Joe Henderson, Phil Woods, Max Roach, Toots Thielemans, Bobby Hutcherson, Bill Evans, Randy Brecker …

https://www.youtube.com/watch?v=7K_SKjMe0MY   Martin Taylor & Bireli Lagrene

https://www.youtube.com/watch?v=r9CQeMtEKZ0 Martin Taylor and Ulf Wakenius

https://www.youtube.com/watch?v=n1qNF1rkhe8  Bireli Lagrene & Ulf Wakenius

https://www.youtube.com/watch?v=cblkG34j_JY  Martin Taylor, Ulf Wakenius (& Eleonora Strino)

 Šaban prvi srpski umetnik u najprestižnijem svetskom džez muzeju!

Izložba posvećena životu i delu Šabana Bajramovića biće otvorena u četvrtak 13.  juna, u 18h u najpoznatijem svetskom džez muzeju u New Orleans-u, u prisustvu visokih američkih zvanica i predstavnika srpske dijaspore.

Šaban će se naći u društvu svojih idola poput Luj Armstronga, Rej Čarlsa i Džejms Brauna, kao neosporni kralj balkanskog soula i bluza i svetski kralj romske muzike.
Pored ličnih predmeta biće izložene i njegove ploče, kasete, cd izdanja, plakati, knjige i časopisi o njemu, kao i njegova originalna statueta koju Nišvil džez festival tradicionalno dodeljuje izvođačima za najbolju fuziju džeza sa drugim pravcima.

Deo izložbe predstavljaće i fotografije nekih od laureata i dobitnika statuete poput Solomona Barka, Bluz Bradersa, Al Di Meole i Kendi Dalfer. Posetioci će moći da vide i kratak film o Šabanu, a preko QR kodova i da preslušaju njegove pesme.
Na otvaranju će nastupiti i bend Petera Stana, romskog umetnika koji decenijama živi u Njujorku i koji je imao četiri zajednička nastupa sa Šabanom tokom njegove čuvene turneje po Americi.

Izložba je rezultat petogodišnjih dogovora direktora Nišvila i direktora Nju Orleans džez muzeja Grega Lambosija koji je prošle godine konačno posetio Nišville festival i džez muzej i upoznao se sa životom i delom Šabana Bajramovića.

Nemerljiv doprinos ovoj izložbi dala je i predstavnica Nišvila u Americi Jelena Ivanjac konkretnim dogovorima o samoj postavci i vizuelnom indentitetu izložbe.
Izložba će biti otvorena narednih 6 meseci.

Egzotični jazz-fusion sa Dalekog istoka na Nišville festivalu

Indonežanski VERTIGONG na otvaranju Nišvila!

Etno jazz-fusion sastav VERTIGONG iz daleke Indonezije nastupiće u glavnom festivalskom programu ovogodišnjeg Nišville jazz festivala u četvrtak, 15. avgusta na Platou niške Tvrđave.

Ono što čini grupu Vertigong jedinstvenom na svetskoj jazz sceni je korišćenje tradicionalnog instrumenta Bonang, koji uz klasičan džez kvartet prezentira egzotičnu zvučnu toplinu Dalekog istoka pomešanu sa prepoznatljivim jazz-fusion harmonijama i uz virtuozni ženski vokal stvara neponovljivo muzičko putovanje.

Postavu grupe Vertigong čine Purwanta, lider benda koji svira Bonang, Paulus Neo Prasetyo – električni klavir, Mohamad Farigh Dewanto – bas gitara, Dimas Suryo Kencono za bubnjevima i Anting Retno Windhari Widodo – vokal.

Prema rečima muzičkih kritičara, Vertigong nije samo muzički ansambl. To je iskustvo koje rezonuje srcem i dušom. Sa nepokolebljivom posvećenošću u pomeranju granica i vizionarskim liderom na čelu, Vertigong poziva široku lepezu publike da se uroni u svet u kome umetnost ne poznaje granice.

Ovaj originalni kvintet pomno je osmišljen da stvori jedinstven identitet u ogromnom pejzažu umetničkog istraživanja i dostignuća.

Nastupajući na najvećim svetskim džez festivalima, Vertigong na sebi svojstven način orkestrira iskustva koja odjekuju u raznolikoj publici, stvarajući zvučnu tapiseriju koja govori duši.

Nastup grupe Vertigong je deo dogovora o saradnji direktora Nišvila Ivana Blagojevića i predsednika Warta Jazz Asaocijacije  Agusa Setiawan Basunija tokom konferencije u indonežanskom gradu Yogyakarta.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=vtWjsDZionA&ab_channel=WartaJazzChannel

Marcus Strickland`s Twi-Life na Nišvilu

            Američki saksofonista Marcus Strickland, jedan od predvodnika nove američke jazz generacije, nastupiće na Nišvilu 2024 sa svojim sastavom Twi-Life u subotu 17. Avgusta. Strickland ima nekoliko Grammy nominacija, po anketama kritičara magazine Downbeat ga je priglašavao za najboljeg mladog sopran sakofonistu (2008) i tenor saksofonistu (2010), a po anketi čitalaca magazina „Jazz Times” proglašen je za najboljeg mladog izvođača 2006. godine, a još 2002. godine zauzeo je treće mesto na prestižnom Internacionalnom „Thelonious Monk” konkursu. Postavu njegovog Twi – Life kvarteta čine i Charles Haynes – bubnjevi, Mitch Henry – klavijature i Kyle Miles-bas.

 Strickland je rođen na Floridi gde je i odrastao, a kako sam kaže, ključna figura koja je na njega ali na njegovog brata blizanca (takođe poznatog jazz muzičara, bubnjara E.J. Stricklanda) uticala da zarone u jazz bio je njihov otac – advokat koji je iz hobija svirao bubnjeve u jazz sastavima. Prvi uzori na saksofonu su mu bili Joe Hemderson, Wayne Shorter i Whit Sidener čija muzika mu je pomogla da usavrši harmonijsko znanje u kontekstu saksofona. Još kao tinejdžer je transkribovao složena izvođenja velikana kao što su Charlie Parker i John Coltrane, a takođe ističe da je o kulturi i tradiciji sviranja saksofona mnogo naučio i od Brannforda Marsalisa. Godine 1997. dobio je stipendiju  za studije na The New School for Social Research u Njujorku, na kojoj je 2002. godine diplomirao jazz izvođenje. U Njujorku je pokrenuo sastave „Jazz Orchestra Ensemble ”  (sa veteranom legenadrne izdavačke kuće „Blue Note” Charlesom Toliverom) i Blakey Ensemble –  čiji je suosnivač bio dugogodišnji kontrabasista Johna Coltrane-a – Reggie Workman. Na studijama se sprijateljio sa kolegama Robertom Glasperom i Bilalom … i kako kažu hroničari džeza: novi zvuk je počeo da dobija jasnije obrise. Bilal ga je upoznao sa članovima hip hop grupe Slum Village i reperom i producentom J. Dilom. I dok je prva faza njegove jazz karijere bila obeležena savladavanjem bazičnih džez idioma – posebno be bopa – i to u pratnji trojice  bubnjara koji su obeležili različite faze džeza: Roy Haynes ( 2002 – 2005); Jeff Tain Wats ( 2004-2013) i Chris Dave (od 2013. do danas)….. u nastavku je do izražaja došlo njegovo razmišljanje o muzici na „veoma pomešan način”, što je kod njega bilo prisutno od dečačkih dana. „Oduvek sam slušao i klasičnu hrišćansku muziku, ali i afro američke spirituale. Uvek su tu bili prisutni i afro kubanski ritmovi, južnjački rep, a i otac je stalno puštao različitu muziku: Coltrane, Stevie Wonder, P-Funk”.  Markusov konceptualni projekat i istoimeni bend „Twi – Life” svojevrsni je spoj džeza i hip – hopa. Igrajući se značenjem reči sumrak (Twi – Twilight) on naglašava dihotomiju kao i vezu između dana i noći. Strickland kroz ovaj projekat obrazlaže neophodnost umetničkog protezanja van granica kategorija ili žanrova. Njegov muzički video „On my mind” u kojem su učestvovali i Bilal, MC Pharoahe Monch, uz ulične pleasače „ Storyboard P” promovisan preko organizacije „Afropunk” koja popularizuje Crnu kulturu i različitost kroz muziku i druge umetnosti – proglašen je za najbolji muzički video na Festivalu nezavisnog filma u Filadelfiji, kao i na Londoskom muzičkom – video festivalu.

Objavio je desetak autorskih albuma, a nastupao je i snimao i sa takvim imenima kao što su: McCoy Tyner, Tom Harrell, Nicholas Payton, Wynton Marsalis, Lincoln Center Jazz Orchestra, Carnegie Hall Big Band, Dave Douglas, Christian McBride, Jose James, Keyon Harrold, Mos Def…. Vreme provodi između Njujorka i Majamija gde predaje na odseku za studijsku muziku na muzičkoj školi Univerziteta Frost u Majamiju.

https://www.youtube.com/watch?v=vwb9-5yMFJI  Marcus Strickland “On my mind”

https://www.youtube.com/watch?v=qqbuAOEI4A8   Marcus Strickland`s Twi Life “Drive”

 https://www.youtube.com/watch?v=VPKSoHARusk   Marcus Strickland Twi-Life live at Blue Note Jazz Club, New York City

KONSTRAKTA nastupa na Nišville festivalu

KONSTRAKTA i ZEMLJA GRUVA na Nišvillu!

Završne večeri ovogodišnjeg jubilarnog, 30. Nišville festivala, u nedelju, 18. avgusta nastupiće i Ana Đurić Konstrakta, svakako jedna od najzanimljivijih pojava na muzičkoj sceni Srbije u prethodnih nekoliko godina.

Ana Đurić Konstrakta (rođena Ignjatović), je srpska pevačica i kantautor. Pre nego što je započela solo karijeru 2019. godine, do tada je bila poznata javnosti kao vodeći vokal indi pop benda “Zemlja gruva!”, koji je osnovan 2007. godine.

Predstavljala je Srbiju na Pesmi Evrovizije 2022. u Torinu sa pesmom „In corpore sano“, gde je zauzela odlično 5. mesto!

Debitovala je kao članica elektronske grupe “Mistakemistake” u ranim dve hiljaditim, ali se za nju tek čulo na srpskoj sceni kada je nastupala kao vokal u grupi “Zemlja gruva!”. Grupa je Izdala tri studijska albuma: “VTF Is Gruveland?” (2010), “Dino u Zemlji Gruva” (2013), sa obradama pesama hrvatskog pevača Dina Dvornika, i “Šta stvarno želiš?” (2016). Neki od najpoznatijih hitova benda su “Najlepše želje” (2010), “Nisam znala da sam ovo htela” (2011) i “Jače manijače” (2013).

Objavljivanjem singla „Žvake“ u junu 2019. Konstrakta nastavlja solo karijeru. U martu 2020. objavljuje  “Neam šamana” (I Ain’t Got No Shaman), inspirisana tabloidnim člankom o tome kako Emina Jahović traži pomoć od šamana da prebrodi svoj razvod od Mustafe Sandala.

Konstrakta je 28. februara 2022. objavila svoj projekat Triptih (Triptih), 12-minutni muzički spot za tri pesme – „Nobl” (Noble), „In corpore sano” (U zdravom telu) i „Mekano” (Mekano). Koncept projekta je kreirala sama Konstrakta, uz Anu Rodić i Maju Uzelac.

Držala je rekord kao prvi  srpski izvođač koji je dostigao najveći broj mesečnih slušalaca na striming platformi Spotify sa više od 1,3 miliona ljudi u maju 2022.

Pored ogromne podrške srpske javnosti, Konstrakta je dobila i otvorene pohvale brojnih regionalnih javnih ličnosti, poput Porfirija, Patrijarha srpskog i Novaka Đokovića. Takođe je dobila pohvale od kolega muzičara i kompozitora kao što su Tonči Huljić za svoje tekstove, muziku i vizuelni prikaz.

Krajem maja 2022. godine nastupa po prvi put nakon Evrovizije na festivalu Sea Star u Umagu (Hrvatska), pred procenjenom publikom od blizu 20.000 ljudi! Naknadno, Konstrakta i „Zemlja gruva!” postaju prvi lokalni hedlajneri na glavnoj bini Exita u julu 2022. godine. Inače, Zemlja groova je već nastupala na Nišvillu 2011. sa Zoe Kidom, kada im se na bini pridružio i proslavljeni saksofonista Hans Dalfer.

Konstrakta uživo nastupa sa bendom kombinujući elektroniku i live svirku pod uticajem različitih muzičkih žanrova, uz vrlo originalan vizuelno koreografski koncept koji ostavlja jak utisak na publiku i donosi veliku količinu pozitivne energije.

https://www.youtube.com/watch?v=E9Hjw28XHy8&ab_channel=RTSPesmaEvrovizije-Zvani%C4%8Dnikanal

Dvostruki dobitnici Gremi” nagrade 16. avgusta u Nišu!

ARRESTED DEVELOPMENT nastupaju na Nišvilu!

Multiplatinasti band, dvostruki dobitnici prestižne “Grammy” nagrade, poznati američki hip hop/crossover sastav Arrested Development nastupiće na ovogodišnjem Nišville jazz festivalu u petak, 16. avgusta na niškoj Tvrđavi.

Arrested Development osnovan je 1988. godine u Atlanti (Georgia) i do sada su izdali 15 albuma. Nakon definisanja prepoznatljivog zvuka i postave od strane osnivača Todd Thomas-a zvanog „Speech“ i Timothy Barnwell-a, poznatijeg kao “Headliner”, ovaj sastav već od samog starta beleži zlatne tiraže za nekoliko singlova 1992, a krajem iste godine objavljuju svoj album prvenac pod nazivom  “3 Years, 5 Months and 2 Days in the Life Of…”, koji ih izbacuje u sam vrh svetske hip hop scene i dostiže platinasti tiraž od preko 4 miliona prodatih primeraka!

Već 1993. godine, Arrested Development  postaju prvi hip-hop band ikada koji  dobija “Grammy” nagradu u kategoriji “Best New Artist” za najboljeg novog izvođača, a pored toga, grupa je takođe dobila “Gremmy” nagradu za najbolji rep singl, za hit pesmu nalik na himnu molitve, pod nazivom “Tennessee”. Ova numera je nešto kasnije proglašena za jednu od 500 najboljih u “Rock and Roll Hall of Fame”, a ušla je i među 100 najboljih pesama 90-ih od strane popularnog muzičkog Tv kanala VH1.

I to nije sve u okviru značajnih nagrada! Video spotovi za numere “Tennessee” i “People everyday” 1992. i 1993. godine osvajaju čuvenu nagradu “MTV Music Awards” u kategoriji za najbolji rep video spot (“Best Rap Video”), a na dodeli “Soul Train Music Awaards” osvajaju prvo mesto u kategoriji za najbolji rep album.

Slede godine konstantne diskografske aktivnosti i velikih svetskih turneja sa nebrojeno nastupa. Između ostalih, veliki uspeh beleži turneja u Australiji 2007, zajedno sa grupama Simple Minds i INXS. 2008. godine Arrested Development se udružio sa The Black Eyed Peas i nastupio na “Koncertu za mir u Jerusalimu” u Izraelu, kako bi promovisali mir među Palestincima i Izraelcima. Jedan od najznačajnijih nastupa u karijeri održan je  8. januara 2011. sa Emmylou Harriss na “Sydney Festivalu” u Australiji, pred 50.000 ljudi!
 

Arrested Development su poznati i po svom humanitarnom radu. Kroz svoje socijalno angažovane tekstove iznose jasan stav o borbi za ljudska prava, govore otvoreno o problemima u društvu, o rasnim razlikama i ugnjetavanju Afroamerikanaca i njihova popularnost i komercijalni uspeh nije usmerio novac za drago kamenje i velike automobile. Umesto toga, oni postaju prvi hip hop

umetnici koji su donirali novac Nelsonu Mandeli i UNICEF-u. I danas koriste svoj glas i svoj status u korist mnoge neprivilegovane braće i sestara širom sveta.

U septembru 2019. bend je dobio nagradu “Black Music Honors”, kojom se odaje priznanje umetnicima koji su dali značajan doprinos afroameričkoj muzici.

Decembra 2023. grupa je objavila pesmu “Hip Hop Saves Lives” u kojoj učestvuju Chuck D & Grandmaster Caz.

Arrested Development su danas velika koncertna atrakcijai za njihovenastupe širom sveta se uvek traži karta više. Ovaj specifični mnogočlani bend sa bine prosipa neverovatnu količinu pozitivne energije, a njihov crossover hip hop izraz baziran je na širokom spektru afričkih ritmova i obojen je sa dosta elemenata soul, fank, bluz, rok i džez muzike.

Foto: Arrested Development promo press

Video:

“Tennessee”  https://www.youtube.com/watch?v=6VCdJyOAQYM&ab_channel=ArrestedDevelopmVEVO

“Mr Wendal” https://www.youtube.com/watch?v=qcnPfHS24Pg&ab_channel=ArrestedDevelopmVEVO

“Revolution” https://www.youtube.com/watch?v=RWlvOolOic4&ab_channel=SanteriaofCentralNY

“People Everyday” https://www.youtube.com/watch?v=ohx0m2fR4zs&ab_channel=TheKennedyCenter

Pretprodaja ulaznica za 30. Nišville jazz festival
Nova cena Kompleta ulaznica za Nišville 2024

Foto: Promo Nišville

Od ponedeljka, 22. aprila 2024. počinje druga faza pretprodaje Kompleta ulaznica za predstojeći jubilarni 30.Nišvile jazz festival, čiji će glavni program biti održan od 15. do 18. avgusta 2024. na Platou niške Tvrđave.
Aktuelna promo cena Kompleta za glavni festivalski program za 25 koncerata u centralnom festivalskom prostoru (Earth & Sky stage) iznosi 2.500 dinara za parter i bočne tribine u opticaju je do nedelje, 21.
aprila, a od ponedeljka, 22. aprila, Komplet ulaznica će koštati 3.500 dinara!
Ulaznice za Nišville 2024 mogu se kupiti u knjižari Indigo u Nišu (Obrenovićeva 39) i u knjižarama Vulkan u Nišu (TC Delta Planet –Bulevar Nemanjića 11b), u Beogradu (Sremska 2) i u Novom Sadu (Zmaj
Jovina 24).
Za publiku iz inostranstva i svih mesta u Srbiji omogućena je kupovina online ulaznica na zvaničnom sajtu festivala www.nisville.com
Ulaznicu kupljenu preko interneta vlasnik je u obavezi da odštampa lično, a na ulazu u centralni festivalski prostor će nakon “čekiranja” QR koda ista biti zamenjena za narukvicu koja se nosi sve vreme dok traje
festival.
Za deset dana ukupnog trajanja festivala od 9. do 18.avgusta 2024. (uključujući Nišville Jazz Teatar, Nišville Movie Summit i ostale prateće programe) biće izvedeno preko 300 programa na 17 scena i očekuje se
učešće više od 1.000 izvođača!

www.nisville.com

YouTube senzacija 18. avgusta u Nišu

Brushy One String na zatvaranju Nišvila

Photo: Luciano Blotta

YouTube senzacija i favorit “Womad” festivala Brushy One String, čija je pesma „Chicken in the Corn“ dostigla više od 64 miliona pregleda, nastupiće sa svojim triom završne večeri ovogodišnjeg Nišville jazz festivala, u nedelju, 18. avgusta 2024. na Platou niške Tvrđave.

Andrew Chin, poznatiji pod umetničkim imenom Brushi One String rođen je na Jamajci i specifičan je po tome što nastupa sa akustičnom gitarom koja ima samo jednu žicu, koristeći telo gitare kao udaraljke. Prema njegovim rečima, ideja da svira gitaru sa jednom žicom „ došla mu je u snu“. Inače, Andrew je sin poznatog jamajčanskog rege pevača Fredija Mekeja (Freddy McKay). Dugi niz godina je nastupao kao ulični svirač i stekao dragoceno iskustvo kao opštenarodni zabavljač, a tokom vremena ovaj pevač i basista je bez strateškog planiranja karijere postao apsolutna urbana muzička ikona.

Njegova muzika korišćena je i kao soundtrack u nagrađivanim dokumentarnim filmovima „Rise Up” i „The King of One String”, a nakon pet objavljenih albuma Brushy One String već ima armiju vernih slušalaca koje je uhvatio neodoljiv šarm njegove ličnosti i pesama. Bez obzira da li nastupa akustično na pijaci i trgovima na Jamajci ili zabavlja publiku na “New Orleans Jazz & Heritage” festivalu, na legendarnom reggae festivalu “Summerjam” u Kelnu ili na “Global Fest-u” u

Njujorku pred brojnom publikom,  Brushy One String  očarava svojim jedinstvenim šarmom i ogoljenim, lakim, ali grandioznim stilom, hipnotičko poletnim ritmovima na njegovoj jednožičanoj akustičnoj gitari, kombinujuću više stilova ko što su blues, reggae, soul, hip hop i scat-singer tehniku u jedinstveni muzički izraz.

“Brushy One String je kao dete bio siroče i nepismen, ali je imao gitaru. On je

svirao tako snažno, da su pet od njegovih šest žica pukle i otpale, ali je nastavio da svira i postiže više sa jednom nego što većina ljudi može sa šest žica!” – BBC

“Ovaj čovek je napravio od sebe vokalnu menažeriju: soul belter, reper, pevač, rege pevač, dub toster i kokodajući karakterni glumac. To je unelo znatnu raznolikost u strukturu pesama koje je napravio, skeletno, sa bas linijama na gitari sa samo jednom žicom!“ – New York Times

Photo: Luciano Blotta

Spotify:

https://open.spotify.com/artist/5XV7hYBGbvqHRFDBj2fTfO?autoplay=true&v=A

Youtube: 

Chicken in the Corn: https://www.youtube.com/watch?v=E8H-67ILaqc  

NPR Tiny Desk Session: https://www.youtube.com/watch?v=rFtP7Xc_Fbo

https://www.brushyonestring.com/home

https://nisville.com/sr/home/

www.nisville.com

MM Concerts i Serbian Hellbangers u saradnji sa SKC Novi Sad predstavljaju

SOEN premijerno u Srbiji!

Soen je švedska progressive metal/rock atrakcija koja je kao ideja nastala 2004. godine, ali se zvanična formacija u vidu super-grupe desila tek 2010.
Originalnu postavu činilu su idejni tvorac i bubnjar Martin López (koji je svirao sa Opeth između 1997. i 2006. i snimio šest albuma, uključujući i ponajbolja izdanja banda „Still Life„, „Blackwater Park“ i „Damnation„, a s Amon Amarth kultni debi „Once Sent from the Golden Hall„), basista Steve Di Giorgio (ex-DeathTestamentSadus), pevač Joel Ekelöf (Willowtree) i gitarista Joakim Platbarzdis i u toj postavi je za Spinefarm objavljen debi album „Cognitive“ (2012.) koji je naišao na dobre kritike ali i zamerke da previše liče na Tool.
Nakon toga je bend u periodu od 2014. do 2023. objavio još pet studijskih albuma na kojima je definitivno pronašao svoj stil (pogotovo od vrlo hvaljenog „Lotus„) i zadobio puno fanova u svetu a posebno u našem regionu. Poslednji album „Memorial“ objavio je Nuclear Blast.
Martin López muziku benda Soen opisuje kao melodičnu, tešku, zamršenu i veoma različitu od svega što ste čuli.
Pored Lópeza i Ekelöfa, bend danas čine i gitarista/klavijaturista Lars Enok Åhlund, gitarista Cody Lee Ford i basista Oleksii “Zlatoyar” Kobel

Najavni tekst: Darko Živković, SMP.

Ulaznice su u prodaji na svim Gigstix prodajnim mestima:

3.000rsd – early bird

4.000rsd – pretprodaja

5.000rsd – na dan koncerta