Diskografija

Proslavljen Svetski dan prodavnica ploča u Beogradu

Vinil euforija u Čumićevom sokačetu: Rekordna poseta, velika berza, nastupi DJ-eva i ekskluzivna izdanja obeležili Svetski dan prodavnica ploča

Svetski dan prodavnica ploča (Record Store Day) održan je u subotu, 20. aprila u Čumićevom sokačetu u organizaciji izdavačke kuće Mascom i Paralel – Beogradskog festivala subkulture.

Ovogodišnje izdanje proslave vinila obeležila je rekordna posećenost, velika berza ploča na kojoj su učestvovali kolekcionari iz cele Srbije, nastupi DJ-eva, a u MASCOMSTORE radnje stigla su ekskluzivna izdanja na vinilu koja upravo ovog dana specijalno izlaze u celom svetu.

Dan prodavnica ploča iz godine u godinu okuplja veliki broj ljubitelja ovog nosača zvuka, sve veći broj mladih, ali i mnogobrojne poznate ličnosti koje se okupljaju u Čumiću.

Proslavu vinila obeležili su i nastupi DJ-eva koji su puštali svoju omiljenu muziku. Svoje omiljene vinile vrteli su Miss Millie, Yelisaveta, Kes K Se, DJ Peppe, Mark Wee, Oblakoderke, Matchstick Dolly – Boba, Marjan Terzić – Captain Terza, Nikola (TV Bastilja) i Anđelka, Sara Janković (Elite Party), All Stars, Goran Zmix Kovačević, From the Heart, Jutro, DJ Munja…

Beogradski DJ-evi publiku su vodili kroz izuzetnu selekciju muzike od deep house-a, afro bita i Bossa nova, preko funka, soula i klasika diska, pa sve do electo, tehno, punk-rok, ali i zvuka domaćih singlica, pa i narodnog melosa.

Beogradski DJ Kes K Se koji nastupa u skoro svim beogradskim klubovima je zagrevao posetioce zvucima iz Brazila. Nakon njega nastupio je DJ Peppe koji je rekao da njegova kolekcija ploča broji između šest i sedam hiljada i da ih skuplja još od osamdesetih. On je podelio sa publikom da mu je Record Store Day najomiljeniji muzički praznik. Još jedna od legendi beogradskog klabinga Mark Wee poznat po puštanju ploča u kultnim klubovima kao što su Industrija, Buha, Akademija, Plastik, Soulfood, podigao je atmosferu puštajući sa ploča svoj dinamični electro-tehno set. Matchstick Dolly – Boba i Marjan Terzić – Captain Terza priredili su pravi energični punk-rock set rekavši za ploče da su najbolji nosači zvuka sa kog DJ-evi mogu da puštaju. Još jedna od legendi DJ scene Goran Zmix Kovačević svojim setom je razgalio posetioce i naglasio da mu je žao što se ovaj događaj ne događa češće. Članice magazina Oblakoder koji aktivno prati dešavanja i muzičku scenu takođe su imale sjajan muzički izbor pesama disko zvuka.

Mascom je za ovaj dan spremio i specijalne akcijske cene u MASCOMSTORE radnjama (Čumić, Galerija i Ušće) kao i na mascom.rs koje će važiti za sva, osim RSD 2024. izdanja i ona koja su već sniženih cena. Ovogodišnja Record Store Day izdanja, između ostalih, su Fleetwood Mac i (Rumours), Ramones (The 1975 Sire Demos (Demos)), Lost In Translation (Soundtrack), Talking Heads (Live On Tour), The Doors (Live at Konserthuset, Stockholm, 1968), The Notorious B.I.G. (Ready To Die: The Instrumentals), The Sisters of Mercy (Body and Soul/Walk Away), Morrissey & Siouxsie, (Interlude), Morcheeba (B-Sides & Beats), AIR (Kelly Watch the Stars) i mnoga druga.

Foto: Marija Vojvodić,

Ana Ćurčin i Marko Nastić u zajedničkom projektu AMNASTI predstavljaju singl i spot „It Took me So Long“ / Od danas na svim digitalnim platformama

AMNASTI konačno na svim digitalnim platformama!

Ko je Nea u spotu „It Took me so long?“

Već najavljena saradnja Ane Ćurčin i Marka Nastića od danas je na svim digitalnim platformama.

Pred vama je video „It Took Me So Long“, prvi singl istoimenog albuma, koji će kao zajedničko izdanje na ploči i digitalno objaviti nezavisne izdavačke kuće Pop Depresija i PDV Records. 

spot: https://www.youtube.com/watch?v=40vxDp5gEHQ

Kompletan album „It Took Me So Long“ s osam pesama biće dostupan 26. aprila, digitalno i na ploči. Preorder ploče kreće s današnjim izlaskom singla, a svoj primerak rezervišite na PDV records i Antishopu, kao i na sajtu Pop Depresije.

„U spotu pratimo Neu koja predstavlja ženski princip. Njeni pokreti su usklađeni sa dinamikom pesme i kroz koreografiju posmatramo kako se oslobađa uticaja koji je simbolično vežu za odnose. Svetlosne niti koje slobodno prolaze kroz nju sugerišu da tim trenucima upravljaju naši unutrašnji osećaji, dok ples predstavlja univerzalnu poruku o prevazilaženju izazova. Želeo sam da u potpunosti iskoristim mogućnosti savremene real-time tehnologije. Snimljeni su stvarni pokreti tela i lica kroz motion capture, a zatim preneti na digitalnog humanoida kroz skeniranje i adaptaciju u MetaHuman karaktera. Sve ostalo, od animacije do montaže, realizovano je u Unreal Engine-u,“ objašnjava kreativni proces rada na spotu Milan Ličina.

„Jedna od vodilja unutar našeg projekta jeste kreiranje uzbudljivog i progresivnog vizuelnog sadržaja. Nea je stvorena baš za potrebe spota ‘It Took Me So Long“ i vodi nas u digitalni svet, što ceo ovaj projekat čini još uzbudljivijim“ – kaže Ana Ćurčin

Po rečima Marka Nastića, pesma „It Took Me So Long“ prošla je kroz najviše transformacija tokom godina rada na albumu. „Svaka verzija mi se dopadala, ali sada je konačno dobila svoj savršen zvuk. Kako je ova pesma naslovna na albumu, jer kako sam naziv kaže – dugo nam je trebalo da završimo album – mislim da je savršen izbor za singl koji će predstaviti naš prvenac publici. Dugo nam je trebalo, ali vredelo je“, dodaje Marko Nastić.

Link ka svim platformama:

AMNASTI – „It Took Me So Long“:

foto: Nebojša Babić

Ana Ćurčin i Marko Nastić su Amnasti

„It Took Me So Long“ je njihov prvi singl

Neke saradnje moraju da se dogode, iako na prvi pogled deluju sasvim nemoguće. Ana Ćurčin svoju muziku stvara i objavljuje više od deset godina, Marko Nastić je legendarni DJ i producent prisutan na sceni više od dve decenije i evo ih na jednom sasvim novom početku, na zajedničkom projektu Amnasti. Pred vama je video „It Took Me So Long“, prvi singl istoimenog albuma, koji će kao zajedničko izdanje na ploči i digitalno objaviti nezavisne izdavačke kuće Pop Depresija i PDV Records. 

SPOT: https://www.youtube.com/watch?v=40vxDp5gEHQFuturustički video izmaštao je Milan Ličina, koji je stvorio Neu, kroz koju je oživeo Anine stihove na neverovatan način.

Kompletan album „It Took Me So Long“ s osam pesama biće dostupan 26. aprila digitalno i na ploči. Preorder ploče kreće s izlaskom singla, a svoj primerak rezervišite na PDV records i Antishopu, kao i na sajtu Pop Depresije.

Svetski dan prodavnica ploča 20. aprila u Čumićevom sokačetu

Ekskluzivna izdanja, berza ploča i beogradski DJ-evi na velikoj žurici posvećenoj vinilima

Svetski dan prodavnica ploča (Record Store Day) biće održan u subotu, 20. aprila u Čumićevom sokačetu u organizaciji izdavačke kuće Mascom i Paralel – Beogradskog festivala subkulture.

Program koji će se održati u centralnom delu Čumićevog sokačeta je besplatan, počinje u 11 časova i traje do večernjih sati.

Za ovogodišnje izdanje organizatori događaja pripremili su veliku berzu ploča i specijalni deo u kome će gosti biti beogradski DJ-evi. Ekskluzivitet događaja predstavljaju i specijalna Record Store Day izdanja na vinilu koja izlaze upravo ovog dana.

Record Store Day (RSD) širom sveta se obeležava svake treće subote u aprilu. U pitanju je svojevrstan praznik muzike kada se u svetskim metropolama organizuju koncerti, susreti sa umetnicima, organizuju se berze ploča. Oficijalni organizatori događaja prepoznali su Mascom kao strateškog partnera iz Srbije pa se tako ovaj događaj osmi put organizuje pod vedrim nebom ispred MASCOMSTORE radnje popularnog Čumića.

Mascom je za RSD spremio i specijalne akcijske cene u MASCOMSTORE radnjama (Čumić, Galerija i Ušće) kao i na mascom.rs koje će važiti za sva, osim RSD 2024. izdanja i ona koja su već sniženih cena.

Albumi koji će biti objavljeni su, između ostalih, Fleetwood Mac (Rumours), Ramones (The 1975 Sire Demos (Demos)), Lost In Translation (Soundtrack), Talking Heads (Live On Tour), The Doors (Live at Konserthuset, Stockholm, 1968), The Notorious B.I.G. (Ready To Die: The Instrumentals), The Sisters of Mercy (Body and Soul/Walk Away), Morrissey & Siouxsie, (Interlude), Morcheeba (B-Sides & Beats), AIR (Kelly Watch the Stars) i mnoga druga. 

Beogradski DJ-evi puštaće svoju omiljenu muziku, a najavljeni su DJ Peppe, Matchstick Dolly – Boba, Marjan Terzić – Captain Terza, Nikola (TV Bastilja) i Anđelka, Mark Wee, Miss Millie, DJ Lale (Happy People), Đole Stajkić, DJ Munja, From the Heart, Sara Janković (Elite Party), qu’est-ce que c’est?, Jutro, Oblakoderke, All Stars…

Na velikoj berzi ploča na otvorenom učestvuju kolekcionari iz cele Srbije, sa svojim najboljim i raritetnim izdanjima.

Više informacija o događaju i posebnim Record Store Day izdanjima može se pronaći na sajtu  Mascom.rs i društvenim mrežama organizatora događaja.

Novi singl benda Nemi pesnik „Obuci se za grad“

Snažni rifovi na prvom singlu benda Nemi pesmik kojim najavljuju izlazak drugog album

Grupa Nemi pesnik je u rekordno kratkom vremenu osvojila publiku šarmantnim singlom „Koliko si luda“ koji su slušaoci Radija Beograd 202 izbarali za „Hit godine 2020“. Naredne godine objavljuju prvi album „Slobodna volja“ za izdavačku kuću Mascom i otvaraju Exit festival nastupom na glavnoj bini. Nemi pesnik važi za jedan od najperspektivnijih pop-rok sastava na domaćoj rokenrol sceni.

Grupa Nemi pesnik objavila je prvi singl „Obuci se za grad“ sa predstojećeg albuma koji će uskoro biti objavljen u izdanju Mascoma. Novi, drugi album benda biće objavljen pod nazivom „Ima li od jutros nešto novo?“ a produciraće ga Dragan Alimpijević Pik.

Prvi singl je energična muzička vožnja sa snažnim rifovima i melodičnim gitarskim deonicama. Od samog početka, pesma nagoveštava ton, ali i jednu od lirskih tema albuma: pronalaženje vremena za sebe u ovom ludom i brzom vremenu.

Milan Marković, pevač grupe је o pesmi rekao: Obuci se za grad kao prvi singl je sjajna prilika da pokažemo koliko smo energije i emocije uložili u ovaj album. Mnogo smo se zabavili snimajući je u studiju i to se čuje u svakoj sekundi snimka. Eksperimentisali smo sa elektronikom, sintovima i filterima glasa i, kada se sve sabere, kroz ovu pesmu muzički otišli dalje nego ikada pre“.

Zanimljivo je da je „Obuci se za grad“ u svom originalnom obliku zapravo bila jedna od prvih pesama grupe Nemi pesnik. Tada pod imenom „Posekotina“ bila je neizostavni deo svake svirke i festivalskog nastupa, zbog živosti i energije koju prenosi.

Marko Aleksić, tekstopisac pesme i gitarista benda je o pesmi kazao: „Tekst za ovaj singl se toliko prirodno uklopio u muzičku podlogu pesme koja je, slobodno se može reći, deo našeg grupnog identiteta, da smo odmah znali da imamo prvi singl na novom albumu. Ključni stihovi pesme, “obuci se za grad, ali idi u šumu” isti su i u staroj i u novoj verziji, a poručuju da je ostavljanje vremena za introspekciju važnije od ispunjavanja očekivanja drugih”.

Link ka pesmi: https://lnk.to/nemi-pesnik-obuci-se-za-grad

Foto: Lea Bodor

Održana promocija albuma „Neka druga“ džez i pop pevačice Aleksandre Bijelić u Parobrodu

Foto: Damjan Jovanović

U petak, 15. marta u Ustanovi kulture Parobrod održana je koncertna promocija albuma „Neka druga“ džez i pop pevačice Aleksandre Bijelić. Sa renomiranom vokalistkinjom nastupili su pijanista Ivan Aleksijević, saksofonista Kristijan Mlačak, kontrabasista Milan Pavković i bubnjar Petar Radmilović, kao i specijalni gosti – pevač Srđan Marković i Marry Gospel Choir.

U uvertiri koncertnog nastupa, prisutnima su se obratili autorka Aleksandra Bijelić, pevač i saradnik na albumu Srđan Marković, kao i muzički novinar i kritičar Petar Janjatović.

Aleksandra Bijelić se zahvalila svom bendu, kao i brojnim saradnicima na albumu, prijateljima, i izdavačkoj kući Sekvoja.

 Srđan Marković je o saradnji sa Aleksandrom Bijelić na albumu “Neka druga” rekao: “Veoma mi je drago da smo Aleksandra i ja, u autorskom smislu, uspeli da napravimo pesme bazirane na zdravom pop zvuku koji ima primese soula, fanka, i svega onoga na čemu smo oboje odrasli. Bio je izazov, ali zapravo je bilo i lako. Suština problema današnje pop i umetničke muzike je da ne komunicira sa emocionalnim bićem, a mislim da smo uspeli da vratimo pesmi ono što je na prvu loptu i izraz koji budi čula. Ponosan sam na Aleksandru što je uspela da neke vrlo važne trenutke, kako nezgodne tako i pozitivne, utka u ovaj album koji odiše iskrenošću i svežinom”.

Petar Janjatović je o albumu rekao da zvuči kao kompaktna celina i dodao: “Veoma je bitno što se pesme obraćaju slušaocima. Tekstovi pesama su lični i prepoznatljivi ljudima, jer su u pitanju zaista životne teme. Sve je pokriveno jako pitkom, kvalitetnom muzikom, i vrlo finim aranžmanima. Nema mnogo takvih albuma kod nas poslednjih godina”.

Album “Neka druga” donosi devet džez pop pesama koje su istinsko i jedinstveno muzičko pripovedanje iz misli, srca i pera Aleksandre Bijelić. Ovo je muzika koja je sluša u jednom dahu, koja odiše nekim prošlim vremenima kada su muzikalnost, liričnost, razvijene melodijske linije, te kristalnost i savršenost interpretacije (kako vokalne, tako i instrumentalne) – bile imperativ. Aleksandra je podelila deo svoje muzičke duše, iskreno, decentno, nenametljivo, sofisticirano. I u stilu velikih evergreen diva.

Pored Aleksandre koja je autor većine tekstova i muzike, na albumu “Neka druga” svoj pečat su dali i: Lazar Arsović (produkcija, gitara, perkusije), Srđan Marković (muzika, prateći vokali), Bojana Stojkov (tekst “Gde ljubav spava”), Ivan Aleksijević (aranžmani, klavir), Milan Pavković (kontrabas), Petar Radmilović (bubnjevi), Kristijan Mlačak (saksofon), Nemanja Banović (truba) i specijalni gost Aleksandar Stojić (klasična gitara), Aleksandra Klenkovski (gudački instrumenti), Branislav Radovanović (stručni konsultant), članovi Merry Gospel hora, Luka Ignjatović (saksofon), Andrija Gavrilović A.N.D.R. (truba), Filip Bulatović (klavijature, aranžman), Petar Krstajić (bas gitara).

Aleksandra Bijelić kontinuirano je prisutna na domaćoj muzičkoj džez i pop sceni skoro dve decenije. Ova dama kristalnog vokala i izuzetne muzikalnosti diplomirala je na Katedri za muzičku pedagogiju na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, gde je završila i Master studije na Katedri za džez i popularnu muziku. Pored uspešne koncertantne karijere, ona se aktivno i sa velikim uspehom bavi vokalnom pedagogijom.

Aleksandra Bijelić predvodi kvintet Alex & the Fergusons, sa kojim je objavila zbirku obrada pop i džez klasika pod nazivom A Basement Session. Kontinuirano nastupa kao solista Big Benda RTS-a i Beogradskim Diksilend Orkestrom, kao i sa Mapo Keys bendom Filipa Bulatovića. Sa svojim kvintetom i velikim orkestrima održala je mnogobrojne koncerte u zemlji, regionu i inostranstvu.

Zbog svoje specifične boje glasa i izuzetne vokalne tehnike Aleksandra Bijelić sarađuje je s brojnim muzičarima regionalne džez, pop i rok scene. Široj publici vokal Aleksandre Bijelić poznat je iz crtanih serijala poput Princeza Sirena, Kirari, Tara Dankan, Lenji grad, itd.