Na predstojećem 14. Međunarodnom festivalu dokumentarnog filma Beldocs, koji će se održati od 9. do 16. septembra na nekoliko lokacija u Beogradu i online, publici će biti predstavljeno više od 100 filmova u ustaljenim festivalskim programima: Međunarodni takmičarski program, Srpski takmičarski program, Vatromet, Meteori, Povetarac, Naslovna strana i drugim. Iz bogatog filmskog programa preporučujemo pet rediteljki čije filmove ne smete propustiti:

Nepoznati Atinjani

Grčka, Nemačka, 2020, 76’

Režija: Angeliki Antoniou

Selekcija: Thessaloniki u Beogradu

Topla lirska priča o psima lutalicama i ljudima koji se o njima brinu.

Ovo dokumentarno ostvarenje prati dnevnu rutinu pasa lutalica tokom šest iscrpljujućih i surovih godina i njihove teškoće u samom centru Atine, kao i živote ljudi koji se brinu o njima. Skriveni svet otkriva se kroz puteve nepoznatih Atinjana i otkriva neočekivano lice i srce grčke prestonice.

Pomirenje

Slovenija, Srbija, Crna Gora, Kosovo*, 2021, 82’

Režija: Marija Zidar

Selekcija: Naslovna strana

Nakon što mu je ćerka ubijena u ljutom porodičnom sukobu u brdima Albanije, otac je pod pritiskom da prekine zlokobni krug sukoba.

Jedna osamnaestogodišnjakinja je ubijena u ljutom porodičnom sukobu u brdima Albanije. Njen ožalošćeni otac je rastrzan pritiscima lokalnog biskupa i predsednika nevladine organizacije iz prestonice, ne samo da oprosti ubici u zatvoru i njegovoj porodici kao hrišćanin, već i da se pomiri sa njima, kako je nekada zahtevao prastari plemenski kodeks, Kanun. Dirljiv i oštrouman prikaz patrijarhalnog društva uhvaćenog između prošlosti koja ne odlazi i neizvesne sadašnjosti.

Sent Kler Cemin, Psiha

SAD, Srbija, Kina, Brazil, Švajcarska, 2020, 61’

Režija: Svetlana Cemin

Selekcija: Srpski takmičarski program

Višegodišnje putovanje stvaranja Psihe, mermernog čamca, sa izletima u opus poznatog svetskog vajara Sent Kler Cemina.

Sent Kler Cemin, Psiha  predstavlja intimni portret umetnika i dubok prikaz stvaranja njegovog remek-dela, Psihe. Ovaj eksperimentalni dokumentarni film snimljen je u periodu od pet godina i odražava proces stvaranja Psihe, od embrionalne faze u umetnikovom studiju u Bruklinu, preko završnih radova u Kini,  posete Brazilu odakle potiče, pa sve do krajnjeg odredišta u Klivlendu, u Ohaju.

Moljac

Belgija, 2020, 48’

Režija: Roxanne Gaucherand,

Selekcija: Vatromet

Leto 2016. godine, jug Francuske: invazija belih leptira. Kako se talas bliži, Lu otkriva osećanja prema njenoj drugarici Sem.   

U leto 2016, negde u Francuskoj, opskurna pošast pogodila je sela: invazija belih leptirova. Kako se noć bliži, svi se zatvaraju u kuće, dok štetočine deluju nezaustavljivo. Dok se rojevi približavaju, Lu otkriva čudne insekte i svoja osećanja prema drugarici Sem.

Džemo

Bosna i Hercegovina, 2020, 42’

Režija: Lejla Kajić, Davorin Sekulić

Selekcija: Povetarac

46-godišnji Džemo živi u selu sa majkom, ocem i bratom. Svakodnevno se brine o deset krava, čime zarađuje za život. Džemin dan počinje i završava se sa teretnim kolicima, njegovim        stalnim saputnikom na dnevnim trčanjima dužim od 20 kilometara. Njegov dečački san bio je da učestvuje na velikim trkačkim događajima, zbog čega se uvek prijavljuje za gradske i planinske trke. Uprkos napornom radu koji zahteva život na selu i činjenici da se takmiči sa profesionalnim sportistima, Džemo redovno osvaja zlatne medalje.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *