Tekst: Živko Ivković

       Preteča Popove ljubavnice je sastav Asteriks, formiran 1984. godine a taj su činili Goran Tadić gitarist, Mirko Mitrović za bubnjevima, Dejan Stanimirović vokalni solist i Vlada Kojić još jedan gitarist. Grupu potom napuštaju  Vlada Kojić te  Dejan Stanimirović da bi se kao novi član javio gitarist Bora Matić te tako u osveženom sastavu, ostavljaju za sobom hardrock epizodu, preorijentišu se na novi talas a pišu i sopstvene one, autorske stvari, da bi već 1985. zabeležili prvi nastup u karijeri, i to u sali Tehničke škole.  Ne dugo zatim, pridružuje im se Djordje Matunović pa tako dolazimo do konačnog onog, zaokruženog sastava Popova ljubavnica. Skidaju stvari grupa Azra, Bijelo dugme, Atomsko sklonište, Riblja čorba itd ne zanemarujući pri tom rad na autorskim, pišu  stvari Fuckin’ Cadillac, Peščani sat, Lidija, Moj golube, Gastarbajter, Tehnika tehnika itd, koje su izveli i na onom prvom nastupu u Tehničkoj školi. Zanimljivo je da su pomenute godine svi članovi grupe pohadjali tek prvi razred srednje. I za doček štafete 1985. godine su svirali ispred grupe Kerber. Na četvorokanalnom magnetofonu uspevaju ‘napraviti’ nekoliko demo snimaka da bi na lokalnoj gitarijadi koja je usledila u već pomenutoj Tehničkoj školi 1986. godine zabeležili izuzetno značajan nastup, naime te večeri se glasalo za najbolji sastav na način upisivanja naziva grupe na ulaznici, a u konačnom skoru Popova ljubavnica ubedljivo pobedjuje. Sviraju i u kragujevačkom pozorištu Joakim Vujić na tamošnjoj gitarijadi iste godine na kojoj takodje osvajaju prvo mesto. Godine 1988. su krenuli i sa kućnim svirkama, odazivali su se na sve pozive, popularnost im je ubrzano rasla. Sviraju i u valjevskom Domu omladine iste godine, a broj prodanih ulaznica se kretao u rasponu od tri pa do osam stotina. Istaći ću da je repertoar grupe bio zasnovan uglavnom na autorskim stvarima uz zanemariv broj skinutih (Dr Feelgood, Violet Femmes itd). Kod Zlatka Ciganina, vlasnika studija u Tešnjaru 1988. snimaju stvari Žaklina/Ti mene ljubiš/Fuckin’ Cadillac itd. Neumorno vežbaju pred odlazak u vojsku svojih članova Tadića, Mitrovića i Matunovića ne bi li se dostojno oprostili od vernih pristalica. Istaći ću i nastup u Tešnjaru 13.09. 1988. koji takodje podvode pod oproštajni, na kom se kao gost javlja Mile Lojpur koji je otprašio svoj blok stvari. Ljubavnica se tada predstavila kako autorskim tako i skinutim stvarima grupa Partibrejkers, Azra, Josipa Lisac, Dr Feelgood itd. Nakon odlaska u JNA pomenutih članova grupe, Bora Matić startuje sa novim sastavom Igumanova čukačica (u kojoj su se smenjivali Bora Matić, Vukašin, Neša   Pešak, Branko Kinez, Cale, Saša Vujić, Goran Aleksić, Rile Ristić, Željko Joksimović a pevala je izvesna Rajka). Potom i Bora Matić odlazi u JNA, no, po povratku svih, grupa nije ponovo zaživela, mada se pomenuti svojski zalagao. Matunović formira pank grupu The Dogs (psihoalternativa) a pored njega u toj su i Dragan Maletić na gitari te Željko Patak na bas gitari a za bubnjevima su se smenjivali Aćim i Saša Vujić. Ovaj sastav snima kasetno izdanje albuma (primereno onom vremenu) sa isključivo autorskim materijalom (samizdat) u tiražu od dve stotine primeraka. Juna 2006. godine, na dvadesetogodišnjicu od formiranja Ljubavnice, ponovo se okupljaju i sviraju u kafeu kod Peđe Junca da bi potom pali u zaborav.     

Plakat sa svirke grupe Popova ljubavnica, na kom se kao gost javio i Mile Lojpur