Moto Klub Civija ŠABAC    – 04.  05. 2024.

TEKST – ŽIVKO  IVKOVIĆ

Značaj jedne urbane rocknroll smotre se ogleda isključivo u toj prihvaćenosti mladih a što se najbolje videlo  (i doživelo) na Demo Festu u prostoru MC Cluba Čivija (negdašnji restoran Ženeva kod  željezničke stanice).  Naime, sasvim spontano članovi nekoliko šabakih manje  ili bezmalo nepoznatih grupa su se samoorganizovali , zamolili odgovorne  u tom klubu koji su im oberučke izašli u susret  i ustupili prostor svoga kluba za nastupe  četiri lokalne rock grupe  KORVUS, SOBA SMRDI SVE, KATUL  FERMAN  i VERMILION. Reći ću i to da je ova mini gitarjiada imala značaj celovečernjeg rock marathona, te da je blizu stotinu i pedeset mladih zbilja uživalo u nastupima  pomenutih. Začudo, i ozvučenje je funkcionisalo sasvim pristojno te je ukupan utisak uz da je feel rock night besprekorno protekla,i bez najmanjeg incidenta! Da je grad i generalno zapustio urbanu rocknroll scenu se dalo odavno primetiti, ali, ostaje otvoreno ono, zašto skrajnutost najznačenog svetskog  muzičkog pravca i prioritet ruralnim sadržajima i zbivanjima. Da li to samo govori o posvećenosti urbanom članova gradske uprave  te želju njihovu za usmeravanje  tin generacija na apsolutno pogrešan kolosek, tek, vreme ispred  će razotkriti njihove  namere.

Pa tako, po prvi put su nastupili, debi nasup zabeležili članovi instrumentalnog hevi trija KORVUS (gavran na latinskom, tenks  Milici) u sastavu Srdjan Lukić za bubnjevima, Victor Petković na gitari  koji i najviše obećava, Kosta Mijanović  takodje na gitari. Dečaci su se predstavii autorskim opusom (Intro/Marathon/Kaubojska i Moć uz skinutu  Refuse/Resist sa albuma Chaos .D. sastava Sepultura iz 1993.      Višemesečno vežbanje  je evo rezultiralo  vrlo dobrom svirkom uz opasku samo da bi bubnjar svoju svirku trebao prilagoditi ili okrenuti kako god hevi metalu namesto pank ritmu. Svakako  da vreme radi za njih te očekujem da će Korvus tek pokazati svoje  pravo ono, željeno lice. Smenili su ih članovi grupe SOBA SMRDI SVE,  a po sopstvenom naginju  fuziji  jazzmathrocka. Nisam imao priliku čuti ih ranije, mada su svirali u novosadskoj Fabrici, bašti šabačkog Kulturnog centra i prostoru ovog kluba, no, ostavili su zbilja upečatljiv utisak sa svojim autorskim opusom poput Špageta u bradi Nikole Pašića/Dislokacija 10878/Narandžasto sa peteljkom i Lutalica plavog jezika. Dominantne  klavijature su davale ton svim izvedbama te uz odlično nivelisane ostale su prijatno sasvim iznenadjenje. KATUL FERMAN  i njihovo insistiranje  na današnjoj psihodeliji mi  nije nepoznanica jer sam ih slušao i na prošlogodišnjem 16. URMu u bašti Doma omladine (KC),  radi se o stoner metalcima, iskustveno najpotkovanijim te su iz tog razloga i pružili očekivano najbolju svirku, a na repertoaru su isključivo autorske od kojih izdvajam Glavom kroz zid/Tren oka tvog  te Most dim i Zorka. Članovi grupe su Dimitrije Arsenović na gitari, Nemanja Filipović za bas gitarom, Andrej Lazić za bubnjevima  te  Uroš Rapajić gitarist & vokalni solist. Za očekivati je da se u vremenu ispred jave  svojim prvi autorskim albumom. Ovu, po svemu zbilja zapaženu i sasvim spontanu mini gitarijadu  je zaključio sastav VERMILION  (nesto  kao skarletno crvena ili …) u  sastavu Vladimir Janković gitarist i vokalni solist, Miloš Mirković za bubnjevima te Uroš Milovanović na bas gitari , a čuli smo sopstvene  im Drina/Fabrika kiše …. Napomenuću da se ne radi o debi nastupu ovog, znajući da su već svirali u negdašnjem klubu Floyd, kafeu  015, beogradskom Under Clubu i ovom, prostoru Mc  Cluba Čivija. Skarletni metalci guraju svoju priču, istrajavaju na tom putu……U zaključku , istaći da je ova mini gitarijada pre oficijelnog URMa u potpunosti  uspela, se sasvim nameće.. Poruka mladih  je svakako sadržana u jednom, onom ‘i to bi bilo sve od nas za večeras’ dajte nam više prostora za rocknroll. Hoćemo priliku da se predstavimo u pravom onom, željenom svetlu. I, nemojte  nam servirati neželjeno, dajte nam pravo na izbor, da povremeno barem osetimo kako je to raditi ono što volimo…. Uz, nikako nismo stigli nak kraj puta našeg, ne želimo samo preživljavati nego i živeti uz rocknroll.

datum: 05.05.2024.g.