Završen je prvi ciklus krimi-priča u rubrici „Pod lupom“. Sudjelovali su pisci raznih književnih obilježja.Od naizgled dokumentarnih prikaza zločina, strasnih, tajanstvenih i ironičnih iskaza i motiva do priča obojenih humorom i oživljavanja prošlosti. Tanka nit je dijelila ocjenivački bord u proglašenju najboljih priča. No, vodeći se čak i teško primjetnim detaljima, izdvojena su dva autora u ravnopravnom nošenju titule najboljeg.

Edit Glavurtić, akademska slikarica čarobnih djela, kolumnistica i spisateljica iz Zagreba,
Boris Nad, književnik bogatog stvaralačkog opusa , od romana, eseja,geopolitičkih članaka i poezije iz Beograda, i
Helena Himel, urednica Konkursa regiona, prepoznatljiva po izuzetnoj prozi, iz Ečke,
ocijenili su najboljim pričama:

„Rulet srca“ Aleksandra Obradovića
i:
„O, kako tužnih ljubavi ima…“ Stevana Šarčevića.

Finale ovoga ciklusa obilježiti ćemo biografijama ovih autora i njihovim novim pričama, što će im ujedno biti i nagrada za prvoplasiranost.

Biografije

Aleksandar Obradović, rođen 22.11.1986. godine u Bijelom Polju. Završio Gimnaziju „Miloje Dobrašinović“ u Bijelom Polju. Diplomirao na Medicinskom fakultetu u Podgorici, odsjek Medicina. Živi u Bijelom Polju i Podgorici. Predsjednik Međunarodnog udruženja književnih i likovnih stvaralaca „Stihom govorim“. Administrator i kreator web-strane: www.stihomgovorim.com. Koordinator Međunarodnog pjesničkog konkursa za djecu „KRALJEVSTVO BIJELIH RADA“. Literarni debi imao na Regionalnom festivalu fantastične književnosti „REFESTICON“, sa pričom koja je uvrštena u zbirku festivala pod nazivom „Nevidbog“ (Bijelo Polje, 2013. godine). Uvršten u zbornik povodom obilježavanja jubileja „Milanski edikt 313-2013“ „KONSTANTINOVE VIZIJE“ (Niš, 2013. godine), Prva nagrada na Petom međunarodnom festivalu poezije i kratke priče „Trifun Dimić“ (Novi Sad 2013. godine), u kategoriji kratkih priča autora do 30 godina. Druga nagrada na Drugom međunarodnom festivalu poezije i kratke priče „Rade Tomić“ (Novi Sad 2013. godine), u kategoriji kratkih priča autora do 30 godina. Druga nagrada na Sedmom međunarodnom festivalu poezije i kratke priče „Duško Trifunović“ (Novi Sad 2013. godine), u kategoriji kratkih priča autora do 30 godina. Pripremljena knjiga kratkih priča „ZABORAVLJENE PRIČE IZ LIMSKE DOLINE“.
O knjizi:
Knjiga „ZABORAVLJENE PRIČE IZ LIMSKE DOLINE“ je prva knjiga Aleksandra Obradovića. Sastavljena je od 9 kratkih priča koje su podijeljene u tri cjeline: „Zaborav“ (priče o starim bogovima), „Sjene“ (priče o prokletstvima i dušama umrlih) i „Zavještanje“ (legende). Radnja svih priča odvija se u dolini Lima u raznim epohama, od postanka pa do bliske nam prošlosti.
Knjiga nosi pečat prošlih vremena i oživljava davno zaboravljene običaje i vjerovanja, ali i govori o onim vjerovanjima koja i dalje postoje u narodu, mada se smatraju elementima sujevjerja. Priče ne robuju potpuno žanru fantastike, već u njima ima više dramskih elemenata, uz trud da se sve neprirodne i natprirodne stvari predstave kao da su svakidašnja pojava. Što se tiče junaka priča, tu postoji raznolikost, jer su skoro sve priče smještene u različite vremenske periode, pa su junaci priča i ljudi i bogovi. Ljudi raznih vjera i nacija koji su naseljavali prostore doline Lima, ili se pak u dolini našli kao osvajači i okupatori. Bogovi, zaboravljeni, iz doba starih Slovena, ali i sadašnji bogovi u vidu Gospoda u jednoj od priča.

Adresa: Ul. Nedeljka Merdovića bb, Bijelo Polje, Crna Gora
E-mail: morpheus_sasa@yahoo.co.uk
Telefon: +38268170015

Stevan Šarčević

Rođen u Subotici 1962. Živi i radi u Subotici.
Zastupljen:
U zbirkama priča: „Najkraće priče 2010“, „Najkraće priče 2011“ „Jedan život u manje od devetsto znakova“, „Baton“, „Nešto diše u mojoj torti“, „Kako sam ubio ljubav“,„Vetar po ocu“, „Suze za Velosa“, „Slavin poj“, „Antologija jugoslovenske kratke proze“, „Najkraće priče 2012“, „Marsonikon 3“, „Hilandar“, zbornik „Majski susreti 2013“ i „Anomalija 2″
U fanzinima: “Meteor”, “Terra”, “Eridan” i “Raketla”,
U časopisima: „Znak Sagite“, „Avangrad”, „Titelteka“ i „Afirmator“
U E-časopisima: „Libartes“, „Arteist“, „Škrip“ i „Argus Magazin“
Na Web portalima: „Art Anima“ , ,ProzaOnLine“ i „Beleg“
U Webzinima: „HellyCherry“ i „Trablmejker“
Zbornicima poezije: „Između dva sveta“ , „Osmeh život krasi“ i „Izvan dometa“
Osvojio:
Treće mesto na konkursu „SCI&FI“ 2010
Treće mesto na konkursu webzina HellyCherry za aforizam, 2011.
Prvo mesto na konkursu „Beleg“ 2013
Drugo mesto na konkursu „Jahači Apokalipse“, SF Serbia, 2013
Drugo mesto na konkursu „Osmeh život krasi 2013″
Treće mesto na „24.Srb-Yu poet festu“, 2013
Treće mesto na konkursu „Nušićijada 2013“
Sarađivao sa Milivojem Anđelkovićem na projektu „Naseljavanje Vizantije“
Autor Zbirke poezije „Na tragu svetlosti“, Argus, 2013
Ko-autor romana “Sam, ispod šljive” (sa Lazarom Janićem), Nova Poetika 2013.




7 thoughts on “Pod lupom: Izabrane najbolje krimi-priče”

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *