Posle najavljenih filmova “Lost country” Vladimira Perišića i “Jadna stvorenja” Jorgosa Lantimosa 29. Festival autorskog filma (FAF) predstavlja još tri ostvarenja nekih od najpriznatijih autora svetske kinematografije.

Film “Savršeni dani” Vima Vendersa biće prikazan u nedelju, 26. novembra u 19 časova u Sali 1 mts Dvorane. Novo ostvarenje Vima Vendersa predstavlja jedno dirljivo, poetsko razmatranje o pronalaženju lepote u svakodnevnom svetu oko nas. Radnja filma prati Hirajamu koji izgleda da je potpuno zadovoljan svojim jednostavnim životom čistača toaleta u Tokiju. Izvan svoje veoma strukturirane svakodnevne rutine, uživa u strasti prema muzici i knjigama. Niz neočekivanih susreta postepeno otkriva sve više o njegovoj prošlosti. Ova nežna japanska studija karaktera Vima Vendersa je njegov najbolji igrani film u poslednjih nekoliko decenija, ocenio je prestižan magazinVariety.

Na FAF se “vraća” kultni reditelj Ken Louč sa filmom “Stari hrast” o budućnosti poslednjeg preostalog paba u selu na severoistoku Engleske. Zbog zatvorenih rudnika, meštani napuštaju selo i stanovanje postaje jeftinije i dostupnije, što ovu lokaciju čini idealnom za naseljavanje sirijskih izbeglica. Glasni poslednji poziv Kena Louča na saosećanje i solidarnost, piše Guardian o najnovijem ostvarenju voljenog evropskog sineaste. Film će biti prikazan u ponedeljak, 27. novembra u 19 časova u mts Dvorani.

Reditelj Marko Belokio na autorski festival dolazi sa politički snažnim ostvarenjem “Otet” koji će biti prikazan u utorak, 28. novembra u 19 časova, takođe u Sali 1 mts Dvorane. Godine 1858. u jevrejskoj četvrti Bolonje Papini vojnici upadaju u kuću porodice Mortara. Po nalogu kardinala, došli su po sedmogodišnjeg Edgarda. Njega je kao bebu potajno krstila njegova dojilja, a papski ukaz je neupitan: mora dobiti katoličko obrazovanje. Edgardovi roditelji, izbezumljeni, sve će učiniti da vrate sina. Zanimljiv i fascinantan film, koji govori istinitu priču koja istražuje italijanski antisemitizam i ludosti Katoličke crkve, napisao je kritičar magazina The Hollywood Reporter.

29. FAF biće održan od 24. novembra do 1. decembra. Centralne programske celine Festivala autorskog filma čine takmičarski i glavni program, dok će selekcije Hrabri Balkan, Bande à part, Sirovo i Mreža festivala Jadranske regije predstaviti nove tokove u autorskom filmu. Glavna lokacija festivala biće mts Dvorana, dok će projekcije filmova biti održane i u Dvorani Kulturnog centra Beograda, Domu omladine Beograda, Jugoslovenskoj kinoteci, Domu kulture „Studentski grad” i bioskopu Cine Grand BIG Rakovica.

Ulaznice za festival mogu se nabaviti na blagajni mts Dvorane, kao i putem sajta mtsdvorana.rs.

Više informacija o programu može se naći na sajtu www.faf.rs.

Foto: FAF Promo i Anna Camerlingo kadar iz filma „Otet“