1.

Kajzer Soze se vratio u blogerski svet. Na njegovom blogu je osvanuo novi zapis.
On piše da je boravio u Šumadiji, u nekom selu u kome je brzi Internet nemoguća misija.
U svom zapisu pominje Retku Zverku, Kralja Pajaca… i svima im čestita „Dan zaljubljenih“.
A život teče dalje dok „Dan zaljubljenih“ traje tek jedan dan.

2.

Šumadija nije u šumi već je u Srbiji. Tako se zove regija u Republici Srbiji. Nekada je, verovatno, bila prekrivena šumama, pa otuda njeno ime, a sada je uglavnom bez šuma. Tu i tamo poneki voćnjak, šljivik… zabran… Ostalo su njive, sela, gradovi… Potoci i reke… Prirodna i veštačka jezera… Parkinzi i megamarketi…

3.

Adrian se potpuno slaže sa Kraljem Pajaca da Šumadija nema šume, ali zato ima slavuja iz Mrčajevaca Miroslava Ilića i njegov raskošan glas. Što bi se kazalo: „Malo li je?!“
Bloger Laudanum (opet novo ime u Blogosferi!) tvrdi da su posle raspada SFRJ šume ostale u Hrvatskoj, i da je to jedan od razloga zašto ih nema u Šumadiji.
Kralj Pajaca:
– Vidi, Adriane: slavujima su neophodne šume i čestari. Oni beže od civilizacije. I jeste: malo je jedan slavuj za celu Šumadiju!

4.

Pored raskošnog glasa, slavuj iz Mrčajevaca je poznat i po oblizivanju usana. Nije poznato zašto on to radi?! Samo je poznato da to često radi.
Ima onih koji smatraju da je oblizivanje usana usko povezano sa erotikom. Da sasvim običan pokret kao što je oblizivanje usana jezikom može biti nabijen erotikom do usijanja.
Izvesna Marija misli da je to najobičnija glupost:
„Koji muškarac još pada na oblizivanje nečijih usana?!“
Nije se predaleko otišlo. Ostalo se na površini.
Ne znam da li mrčajevački slavuj zna da često oblizivanje usana izaziva njihovo pucanje?
„Ekstremno oblizivanje i grickanje usana izaziva iritaciju kože na i oko usana. Ljudi oblizuju usne zbog osećaja da im se one stalno suše. To je čest slučaj kod dece, a najbolji način za prevenciju te neugodne navike jeste obezbeđenje da usne stalno budu vlažne.“
Usne su stalno vlažne ako pri sebi imate „lo bello“ ili grožđanu mast. Postoji i nešto što usnama daje sjaj…

5.
Blogerka Amarilis pamti da je nekada davno, pre nekoliko decenija, u jugoslovenskoj zabavnoj muzici postojao pevač koji je bio poznat po opisanoj radnji sa usnama. Na žalost, ne uspeva da se seti njegovog imena.
„Drago Diklić“, odgovor je Kralja Pajaca. „Amarilis, tankousni Drago Diklić je bio poznat po sličnoj radnji.“
On je hrvatski džez muzičar, kantautor zabavne muzike i jedan od značajnijih predstavnika zagrebačke škole šansone.
Kada se raspala SFRJ, Drago Diklić je postao bridžista, i sada je predsednik Zagrebačkog bridž saveza.
Retka Zverka kaže da i ona ima običaj da oblizuje usne mada se ne bavi pevanjem.
To je nedavno uradila u kafiću dok je naručivala piće. Drugarica joj je odmah skrenula pažnju da to ne čini. Prekorno je rekla:
– Šta će konobar da pomisli?!
Šta?! Da mu se nabacuje. Eto, to će da pomisli. Nije on mutav.

(odlomak iz romana „ISEČCI“)




2 thoughts on “Zoran Ilić: Šumadija sa okolinom”

Comments are closed.