1.

Ono što ljudsko telo voli, što mu prija, jeste i zagrljaj, a ne samo hrana, crvene i crveno-crne haljine… Skupoceni parfemi i kreme…
Pa, kada je još tu i foto-aparat da to zabeleži, sačuva za budućnost… Za Večnost što bi neko (pogrešno) rekao.
Na fotografiji koja je dospela do Pajacovih očiju su popularna beogradska kantautorka Leontina Y i njen suprug.
Na njihovim licima su osmesi koji odražavaju njihovo unutrašnje stanje, a ono može da se opiše sledećim rečima:
„Mi smo mladi, lepi i srećni. I volimo se…“
Njihova nasmejana lica odmah podižu i Pajacovo raspoloženje. Toliko da ne uspeva da se uzdrži već glasno izgovara:
– Hej, zaktorljaj se moja sudbino… Zakotrljaj se kao kamen koji se kotrlja niz strmi breg… Spusti me u dolinu punu sočne, zelene trave, potočića koji žubori…
Punu dece koja se igraju, letpira koji lete, žaba koje krekeću…
Samo se zakotrljaj moja sudbino…

2.

Dvadesetšestogodišnja beogradska glumica Marijana Q. svojom pojavom dokazuju da se može biti uzbudljiv i privlačan i ako nosiš plavu haljinu.
– Ja se ne plašim godina, a ni bora – hrabro kaže Marijana. – Plašim se nekih drugih stvari, ali ne bih o tome u ovom intervjuu…
Po njoj je strah od starenja holivudski fazon, a ona je, slično Pajacu, tako daleko i od Holivuda i od Njujorka… Bruklina…
I tu je kraj: Marijana Q više ništa i ni o čemu nema šta da kaže već ćuti, pozire fotoreporteru u svojoj plavoj haljini i napućenih usana.
Za razliku od pedesetogodišnjeg Pajaca ona je verovatno sa dvadeset i šest godina optimista a ne pesimista.
Ona veruje u budućnost. Ali da li budućnost veruje u nju, u dvadesetšestogodišnju beogradsku glumicu?!

3.

Ko bi rekao da „budućnost“ ima najviše veze sa sportom: kada se u Google-pretraživač ukuca navedena reč pojave se fotografije sportskih klubova koji se tako zovu. A opet kada se u isti web-pretraživač ukuca njen engleski ekvivalent rezultat je sasvim drugačiji: građevine, automobili, odeća futurističkog izgleda. Nigde grbova sportskih klubova, navijača, sportskih terena… Crvenih i žutih kartona…
U Srbiji svi puteve vode prema sportu, pa tako i budućnost. Dok je kod drugih naroda sport nešto sporedno i nevažno kod Srba je on jedini važan.

(odlomak iz romana SMEJ SE PAJACO)




2 thoughts on “Zoran Ilić: Krhotine”
  1. Proverio sam budućnost po Guglu i zaista je tako: naša budućnost – po njemu – zavisi od sudijinih zvižduka i žutih i crvenih kartona. Utešno je da se ne završava sa FK „Budućnost“, ima ponešto i posle toga.
    Zorane, otkrio si novu granu sociologije – sociolo-Google-ogiju. Čestitam!

  2. E, pa lepo da sam nešto otkrio, Amika, i da si ti to primetio.




Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *