Pančevo, 1. mart 2010. – Prošlog meseca na internet adresi www.malenovine.com pokrenut je književni portal koji izaziva sve veće interesovanje i među autorima i među čitaocima. Nakon samo četrdeset dana rada u eksperimentalnom režimu, tokom koji se okupilo prvih petnaest autora, Male novine je posetilo skoro deset hiljada ljudi iz više od 30 zemalja i više od 100 velikih gradova, među kojima je najviše posetilaca bilo iz Beograda, Novog Sada, Sarajeva i Zagreba. Rast ovog portala, kao i saradnja sa srodnim sajtovima, nastavlja se i dalje, a ako se aktuelni trend održi, Male novine bi do 1. maja 2010. za kada je najavljen veliki start, mogle dostići i prosečnu posetu od 3000 čitalaca na dnevnom nivou.
Male novine su elektronski časopis za književnost, politiku i druge stvari koje menjaju svet. Mada regionalno orijentisane i okrenute modernom čitaocu, svoj naziv i korene oslanjaju na dugoj tradiciji srpske žurnalistike. Naime, pre 120 godina, pisac, novinar i socijalista Pera Todorović osnovao je Male novine, prvi slobodni, komercijalni list u Kraljevini Srbiji koji se prodavao na ulici. Todorović je proganjan pod obe dinastije, 20 puta je hapšen, vlasti su ga osudile i na smrt, a socijalisti proglasili renegatom. Medjutim, Male novine su uporno preispitivale sadašnjost i budućnost, dostižući tiraž i do 30.000 primeraka, sve dok se 1903. nisu ugasile.
U novim vremenima i pred sasvim novim izazovima, ali u jednako neprozirnoj magli društvenog beznađa, Male novine se obnavljaju kao elektronski književno politički list za čitaoce probranog ukusa. Oslanjajući se sa jedne strane na tradiciju slobodnog glasila koju je uspostavio Pera Todorović, Male novine su sa druge sadržinski koncipirane po ugledu na Njujorker, kao tradicionalni uzor svih književnih listova, tako da objavljuju recentnu književnost, praćenu sa više rubrika gde paralelno analiziraju stvarnost.
U izvesnom smislu levo i socijalno orijentisane, što pre svega znači da u prvi plan ističu književnost koja je angažovana i aktuelna, Male novine su prevashodno autorski portal gde je autorstvo i sloboda govora potpuna. Među sadašnjim autorima su prozaisti Borivoje Adašević, Nemanja Rotar, Srđan Papić, Andrija Matić i Slobodan Bubnjević, pesnici Maja Solar, Dragoljub Stanović, Jelica Kiso i Dragana Mladenović, a tu su i književni kritičari poput Saše Ćirića i Gorana Korunovića.
Trenutno elektronske Male novine rade u eksperimentalnom režimu na adresi www.malenovine.com. Ali, kao mali književni portal sa velikim i sve većim rastom, spremaju sve više priča i sve više autora. Pratite kako rastemo!

Srdačan pozdrav,
Slobodan Bubnjević
Dragana Mladenović
Kourednici-autori Malih novina




One thought on “Male novine: elektronski časopis za književnost, politiku i druge stvari koje menjaju svet”
  1. Sve najbolje redakciji. Samo da istraju na svom putu,
    pozdrav veljko




Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *