VALJEVSKA  ROCK SCENA – drugi deo

TEKST: ŽIVKO IVKOVIĆ (PROZAONLINE)

GRUPA  FIST

Grupa Fist

VALJEVSKA grupa Fist je formirna 1985. godine a pokretač ove je Aleksandar Jakovljević bas gitarist,  pored njega taj izvorni su činili i Dragan Djelmaš gitarist, Budimir Bosiljčić bubnjar, Milan Jovančić još jedan gitarist i Dušan Novaković vokalni solist. Debi nastup beleže u Domu omladine 29.11. 1985. kao predgrupa mnogo poznatijem Dolaru. Repertoar je sadržao isključivo sopstvene (Sinovi pustinje, Brineta, Rokenrol itd). Tekstove je pisao Dušan Novaković a za instrumentalne delove se pobrinuo Aleksandar Jakovljević. Svirali su i na Rock prolćeu 1985. godine u valjevskoj Hali sportova uz lokalne (Ekskalibur, Dolar, Oaza, Alergija…) ali i gostujuće poput Horizonata i grupe ČBS  iz Šapca te Amadeusa iz BG. Svirali su i na Centalnom gradskom trgu ali u nešto izmenjenom sastavu jer su Bosiljčića bubnjara i jednog gitaristu zamenili Goran Popović i Pedja Bosanac uz one koji su činili kostur grupe. Ipak, najviše nastupa beleže u Domu omladine tokom 1986.  te po mesnim zajednicama itd. Od 1988. godine su u nešto drugačijem, izmenjenom sastavu i to sa Sašom Rankovićem za bubnjevima, Sašom Rakićem kao vokalnim solistom uz već stare i proverene Jakovljevića i Jovančića. Na Gitarijadi u Tehničkoj školi 1988. su osvojili treće mesto predstavivši se svojim kraćim kreativnim opusom poput stvari Samo snovi i Živim kao pre, koje su, uz još nekoliko, delo tandema Jovančić – Jakovljević.

Raspad grupe je usledio 1988. godine.

08.04.2022.

GRUPA NOVA  ZEMLJA

Jedina valjevska rock grupa koja se može pohvaliti LP crnim vinilnim izdanjem je sastav Nova zemlja formiran 1980. godine, a kao preteča ove se javlja ekipa pod nazivom Zemlja (mada imamo i naziv Meteori koji je predhodio Zemlji, pa sad .. ) koju su činili Bogoljub Arsenijević vokalni solist, Milan Djurdjević klavijaturist,  te Dušan ? za bubnjevima, Vladan Djordjević na bas gitari, Milisav  Lazarević  gitara, i u tom su radili sve do 1982. kada menjaju naziv u Nova zemlja  i to u sastavu Predrag Pedja Milošević gitarist, Milan Djurdjević klavijaturist, Vladan Djurdjević bas gitarist, Aleksandar Stajić saksofonist, Saša Perović bubnjar i Igor Starović vokalni solist. Vredno su vežbali u porodičnom domu braće Djurdjević svesni činjenice da bez rada i ne mogu postići ne znam kakav uspeh. Grupi se potom priključuje Sladjana Torbica kao vokalna solistkinja ali tek nakon nastupa na ZAJEČARSKOJ GITARIJADI 1983. godine. Imamo kao vokalne solistkinje i dve Zorice, prva je Lukić a druga Obradović. Zatim se grupu priključuje Dafi Urošević na gitari. Na odsluženje vojnog roka odlaze potom Vladan Djurdjević i Igor Stajić, te na mesto njih imamo Jovana Torbicu i Mikicu Levaka Djurića, a na poziciji vokalnog soliste tada je Zoran Kaludjer iz Užica. Prvi veliki koncert grupa Nova zemlja beleži na otvaranju Sportskorekreativnog centra Petnica negde u julu 1983. pred više od dve hiljade prisutnih. Potom su nastupili i u Hali sportova u povodu obeležavanja godišnjice Radija Valjevo koji je startovao sa emitovanjem programa 1965. godine. Godina 1983. je za ovaj sastav bila više negoli  uspešna, tako da su nastupili na lokalnoj rock smotri u Šapcu, a nastup na Gitarijadi u Zaječaru je svakako prekretnica u karijeri ove grupe jer osvajaju prvo mesto u takmičarskom delu a kao nagradu pravo da snime LP ploču za Diskografsku kuću PGP RTB, te priliku ne propuštaju i u beogradskom Studiju 6  uspešno realizuju dobar deo zamišljenog, vezanog za snimanje LP ploče naslovljene sa ‘’ Letači’’  u produkciji Marjana Karana  i snimatelja Ace Vitorovića da bi potom prekinuli snimanje, a okončali isto 1985. sa producentima Ljubomirom Sedlarom i Zoranom Ćirićem te snimateljima Oliverom Jovanovićem i Vladom Negovanovićem tek 1985. godine kada se ploča javlja na domaćem tržištu,  a radi se o kompletnom autorskom materijalu koji potpisuju Milan Djurdjević i Igor Stajić, naravno, uz nesebičnu pomoć ostalih pogotovo Predraga Pedje Miloševića.. Na toj LP ploči su stvari A strana Nemoj mi reći/Čaje/Opet smo sami/Pesma za popodne i Nekad i sad. B strana sadrži numere Povedi me/Pesnikinja/Kad maj te seti na  mene uz zaključnu Večna tama. Iste, dakle 1983. Osvajaju prvo mesto i na festivalu Kultura mladih u Knjaževcu ali se predstavljaju i na Omladinskom festivalu u Subotici.  Istaći ću da je Nova zemlja predstavljala Diskografsku kuću PGP RTB na Opatijskom festivalu te iste. Grupa se raspala 1986. godine iz razloga odlaska brace Djurdjević u Beograd i pokretanja grupe Frenky te nemogućnošću ostalih članova da odgovore obavezama koje su rasle shodno izazovu i popularnošću ovog sastava, tako da su se preostali rasplinuli po brojnim valjevskim rock grupama.

 Omot Lp ploče ‘’Letači’’

08.04.2022.

GRUPA ŠTRIKAĆA MAŠINA

Zanimljiv je uvod vezan za ovu grupu koji kreće od članova grupe Cefeide a tu su činili Marjan Sekulić za bubnjevima, Dragan Čanić na gitari te Jimmy Djajić na bas gitari, kojima se potom priključuju  Dejan Nedović (ex Galaksija) klavijaturist i vokalni solist Zoran Djordjević Šef. Ovo iz razloga jer su ‘’zvezde koje menjaju sjaj’’ na neki način preteča Štrikaće mašine, koja je, usput, zabeležila samo jedan nastup i to 31. decembra 1979. godine u valjevskoj Gimnaziji (Svečana sala). Štrikaću su te večeri činili već pomenuti  Marjan Sekulić za bubnjevima, Dragan Čanić na gitari, Jimmy Djajić na bas gitari, Dejan Nedović za klavijaturama te Zoran Djordjević kao vokalni solist. Na repertoaru su imali skinute stvari  Korni grupe, ZZ Topa, grupe Boston, Bad Company, Santane itd.  Za binsku opremu i vrhunski razglas se pobrinuo Zoran Djordjević koji se maksimalno potrudio te odličan zvuk nije izostao. Nakon ove, samo jedne svirke, Jimmy odlazi na odsluženje vojnog roka u JNA i to je na izvestan način  njegova oproštajna svirka. Čanić i Sekulić se preorijentišu na džezrok, Djordjević se seli u London gde i danas živi, tako da je raspad grupe bio neminovan.

GRUPA ALERGIJA

Grupa Alergija je formirana 1991. na inicijativu Vladice Ivanovića gitariste i autora kreativnog opusa ove, a onaj izvorni sastav su činili pomenuti već Vladica Ivanović gitarist, Bane La Bamba takođe gitarist, Miško Božić za bubnjevima, Željko na bas gitari, te Gorica Ponjević kao vokalna solistkinja. Ubrzo dolazi do prvih personalnih promena pa tako na mesto nastradalog Baneta La Bambe na mestu gitariste imamo Sašu Milića, a na poziciji bas gitariste namesto Željka je Jimmy Djajić (preuzeo je i prateće vokale). Sastav je pojačan  klavijaturistkinjom Irinom Mitrović  koja u grupu dovodi i svoga brata Gorana Mitrovića na poziciju bas gitariste a koji se u ovoj zadržava do raspada, obznanjenog negde 1996-97 godine. Ubrzo je i na mestu bubnjara došlo do promene pa tako Miška Božića menja Božidar Dragutinović. U ovakvom, osveženom sastavu, Alergija u tešnjarskom studiju Zlatka Ciganina snima album Glavom kroz zid koji se javlja pod etiketom titovoužičke diskografske kuće Hit Factory Records i to 1994. godine. Na tom su se našle isključivo sopstvene stvari za koje je tekstove napisao  Vladica Ivanović dok su instrumentalni deo sklopili na probama u kojima je prednjačio Djajić, koji je napisao stvar Jesenji bluz.  Pa tako, na A strani tog su Putokaz/Daj ili uzmaj/Predstavi je kraj a numera Kiša je zatvorila prvi deo. Na B stani su stvari Glavom korz zid po kojoj je i  naslovljen album, zatim Ja prva krećem, pa onda Ja bežim i stvar Ostani takav. Pored autorskih repertoar grupe je sadržao skinute grupa Deep Purple, Whitesnake, Uriah Heep itd. Svirali su po osnovnim školama, Gimnaziji, Domu omladine, Hali sportova, Diskoteci Lav, kafeima MMB, Semafor i 34. , zatim u Beogradu na Tašu 1992. (Gitarijada) gde su se predstavili isključivo autorskim, potom u Diskoteci Kristal, pa onda u Kosjeriću, Požegi, Loznici, Mionici itd. Usledilo je još nekoliko personalnih promena, pa je tako Goricu Ponjević na poziciji vokalne solsitkinje zamenila Kristina Petrović, i bubnjar je novi, jer, Dragutinovića je zamenio Darko Vujetić. Alergija je kontinuirano  nastupala do kraja 1997. godine, kada je usledio raspad. Većina članova grupe i dalje živi u svome gradu.  
Omot kasetnog izdanja albuma Glavom kroz zid.


08.04.2022.