U svom 10. jubilarnom izdanju, Beldocs će prikazati 13 ostvarenja savremene srpske produkcije, od kojih 6 iz takmičarskog  i 4 filma iz revijalnog programa su svetske ili nacionalne premijere . U takmičarskoj selekciji našlo se mesta za osam naslova koje će žirirati Mladen Kovačević, reditelj iz Srbije, Thierry Detaille, profesionalni world sales agent iz Belgije i Tea Lukač, rediteljka iz Srbije.

 

Program srpskih filmova koji će se takmičiti za nagrade čine:

 

DALJINE Nemanje Vojinovića, film o Indiri, mladoj kubanskoj glumici, koja uspeva da emigrira u Ameriku, što će itekako imati posledice po njenu porodicu… GORA Stefana Maleševića, koja prati život Goranaca, muslimana koji govore slovenskim jezikom I žive u okruženju okrutne Šar-Planine… IZMEĐU GRANICA Jelene Gavrilović i Mirka Rudića, dokumentarac o izbegličkoj krizi… PEJZAŽI RATA, PEJZAŽI MIRA Arona Sekelja, osobeno putovanje kroz hronologiju, tragove i mogući konačni ishod jednog vojnog konflikta, prikazano kroz topografije koje je rat, materijalno ili kontekstualno, stvorio i promenio… PRIČA O GRUPI EVA BRAUN Roberta Bukarice koji prati razvoj bečejske pop-rock grupe od nastanka do današnjih dana… RADNIČKA KLASA ODLAZI U RAJ Marka Cvejića dokumentuje priče nekadašnje radničke klase, koja se u današnjoj Srbiji suočava sa realnošću društva u tranziciji… STO GODINA IŠČEKIVANJA Ivane Pavlović, nikad završena priča o pruzi lokalnog, nacionalnog i međunarodnog značaja u narodu poznatoj kao „ratna“ zbog verovanja da je nagovestila četiri rata… I ZAŠTO JE DRAGAN NAPRAVIO ORKESTAR Nikole Spasića o samoukom romskom muzičaru iz malog sela Beška u Sremu, koji sa svoja tri maloletna sina pravi orkestar ne samo da bi zarađivao za život, već pre svega da bi porodicu držao na okupu…

 

Ništa manje interesantni nisu ni filmovi koji se neće takmičiti u programu, već su se našli u revijalnom delu Beldocsa a takođe su proizvedeni u Srbiji. To su filmovi:

 

DOS PATRIAS Kosta Ristića koji ima interesantan opis – dve otadžbine imam ja, Kubu i noć… GOSPOĐE U NAJBOLJIM GODINAMA Anite Panić uzbudljiva filmska priča o osam dama u zrelim godinama koje su svojom energijom, vitalnošću i šarmom pokazale da život uvek ima novi početak… GRAPAVINES Luke Papića o dvanaestogodišnjaku koji leto provodi sa svojim ujakom, učiteljem karatea i lovcem… HRONIKE RATA Nikole Kneževića koji u javnosti prvi put donosi neke od svedočanstava učesnika rata i zatočenika logora „Aerodromsko naselje“ u Sarajevu, ali i logora o kojima je do sada bilo veoma malo reči… I konačno film LJUBAV Dušana Zorića o tinejdž porno glumcu, u večitoj potrazi za prihvatanjem, uspehom i ljubavlju…

Različite priče, produkcije, stilovi, estetike… Upravo je na različitostima i insistirao Beldocs svih ovih 10 godina.

 

Godina jubileja biće idealna prilika da se podvuče crta i podseti šta je Festival za deceniju postojanja postigao. Najpre, i najvažnije od svega, za ovih 10 godina Beldoks je prikazao 115 dokumentarnih filmova iz Srbije, od kojih je 76 bilo prikazano u takmičarskoj selekciji, a 39 filmova u pratećim programima. Svoje filmove na Beldoksu od domaćih autora su prikazali: Boris Mitić, Srđan Keča, Ognjen Glavonić, Vanja Kovačević, Mladen Kovačević, Mladen Matičević, Dragan Nikolić, Vladimir Perović, Željko Mirković, Nikola Lorencin, Ivan Mandić, Ivan Ikić, Mila Turajlić, Srđan Knežević, Igor Stoimenov, Brankica Drašković, Darko Bajić, Igor Toholj, Stefan Ivančić, Dušan Šaponja, Dušan Čavić, Goran Radovanović, Valentina Delić, Sonja Blagojević, Predrag Bambić, Dragan von Petrović, Marko Grba i drugi.

 

Od 2009. godine, domaći autori se takmiče za nagrade Festivala, koje su prvi put tada na Beldocsu uvedene što je bila jedinstvena prilika za domaće dokumentariste da prikažu svoja dela i to zajedno sa najznačajnijim ostvarenjima najnovije svetske dokumentaristike. Akcentovanje srpskih dokumentarista kao dela velike porodice svetske dokumentaristike, ujedno je umnogočemu doprinelo i razvoju kvaliteta ovdašnjeg dugometražnog dokumentarnog filma, kao i njegove promocije.

 

Ovogodišnji Beldocs festival realizuje se uz podršku Evropske unije kroz program Kreativna Evropa, Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, Filmskog centra Srbije, Sekretarijata za kulturu Grada Beograda, Austrijskog kulturnog foruma, Izraelske ambasade, Gete Intituta, Švedske ambasade, Švajcarske ambasade, Media deska Srbija, Fondacije za otvoreno društvo, Australijske ambasade, Francuskog instituta u Beogradu i Aljazeera Balkans.

 

Dobrodošli na 10. Beldocs.

 

Izjave autora srpskog takmičarskog programa: https://www.youtube.com/watch?v=05nYkQIGPmI&t=37s

 

Program srpski takmičarski film:

http://beldocs.rs/film-type/srpski-takmicarski-program/




Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *