SAMIZDAT                                                                                                                      

BEOGRAD     –   2023.

PRIKAZ: ŽIVKO IVKOVIĆ

Posvećenost je jednaka ozbiljnoj kreativnoj šemi i ta ne izostaje  ukoliko imamo ličnost koju ova osobina čini, a Bajović je upravo iz grupacije tih, koji ekvivalentno pomenutom uvek pri ruci imaju papir razmišljanja, beleže svoje  ideje, trenutne inspiracije, momente od kojih očekuje rezultat svojih autorskih  izliva, jer ukoliko nas takve  predriblaju, odu hukom vetra, nema teza niti hipoteza. Stojim na stanovištu da je rocknroll ta  magična sila koja će nas navesti, navući na bilo koju kulturološku granu i to je kategorija onih koji nikako nisu u saglasju sa  ostatkom izlobiranog i medijski podržanim rurbanim mediokritetstvom. Ono,  i kako bi, to je neki sasvim nedokučiv nam svet. Bajović je iz grupacije uvek pripravnih i otvorenog  uma za storije, u pokretu ili ne, tek, podešen, odlučan za ispisivanje  svoje  rnr stranice na prestonom neblju. Storija ovde kreće lagano, nenametljivo tako reći, ali  sa uvodnom intrigantnošću i samo takvim ritmom, šank zaletom gde se nalazi sa drugarima istih pogleda uz isključivu rnr temu, te izbacivanjem iz sebe štetnih šlajmostavnih supstanci,  ubacivanjem, onim pažljivim doziranjem obnovljive  rnr energije uz kulminaciju onu, priželjkivanu , formiranjem rock grupe.  Okolnosti su se smenjivale, nalagale i ovo i ono, uz ubedljivo tugaljive non hepiend storije članova grupe, ali u osnovi svega je rocknroll stil življenja. Autor nas potom dovodi u Urmus klub gde nastupaju ispred Pogonbgd sastava. Tragovi na pesku, Draga, Sanjam  itd na aktuelnom (mada za nas matorce neželjenom) ostavljaju pečat, ali i na organizatore  koncertnih aktivnosti  isto tako, te ne začudjuju  ubrzani pozivi za nove  nastupe  koji će uslediti, pa tako i sa grupom ČBS. Vinjakom razbijena  trema, samouverenost na visini i energije taman toliko za uspostavu veze za prisutnima, pozitivne reakcije na autorske  su značajke   tog nastupa.  Možda se ponavljam, ali opravdano sasvim, no, likovi  maksimalno posvećeni rocknrollu svoje ideje uredno zapišu, na salvetama, na bilo čemu te kasnije iste pretoče u tekst za neku još nesklopljenu, ali svoju samo, autorsku, krv je  to, bre čoveče. Pa tako i naš junak ovde, bilo gde da je, sine mu, inspirejšen je tu, valja zapisati  ….. U ‘Priručniku’ imamo za mainsecondery role nekoliko girls, girls, girls, a što i ne začudjuje, za očekivati je sasvim, godine su to kada se sve uglavnom i vrti oko tih, a u poznim nadoknada propuštenih veza uglavnom ne ispadne na dobro, srčka, pritisak infarkt …..   Bajovićev naslov je samo još jedan u nizu onih beogradskih ali urbanih storija, kojih je toliko da kada bismo ih pokušali upakovati izdanje bi težilo nekoliko tomova.  Autor ovog naslova sasvim zasluženo bi imao svoje stranice u toj nenapisanoj  hronici beogradskih rocknrol  storija  no, barem za sada,  nema ni naznaka za takvu jednu. I dobro je da postoje autori poput njega jer, bez njih bi ‘prestonica’ slovila za grad samo u arhitektonskom smislu. Mada, ‘Prestoni’ po pričama onim splavarskim koje stižu u unutrašnjost i nije centar urbanih nego prevladjujućih rurbanih zbivanja, te nam Bajovićev naslov dodje  kao ‘vodič kroz urbane delove glavnog grada’ a da su ovakva štiva nekako skrajnuta sa domaće buk scene stoji, sve u funkciji naginjanja onom suprotnom.  Ubedjen sam, na koncu, da kreativnost kod mladih nije netragom nestala, budi se ipak, poput  ‘Ponovo ja’ autorove  ovde napisane u pola pet ujutro. Ideja onih, kako se osloboditi trovača i trovanja mladih  od necivilizacijskih onih, autoru nije manjkalo, ugasiti sve gluposti sa ‘pinkish’ skale je prioritet, ali okolnosti ….. Bilo kako bilo, tek, vrhunska kreativna maštovitost u ‘Priručniku’ dolazi do punog  izražaja, a nama zaljubljenicima u u ovakvo štivo preostaje samo da se nadamo kako ovim naslovom Bajović nije stavio tačku na svoj književni rock opus.  

Datum: 06.08.2024.