Moravska Srbija tema je druge po redu izložbe ciklusa TRADICIJA KAO KRITERIJUM, koja će biti svečano otvorena u subotu, 16. novembra, u Konaku kneginje Ljubice (Kneza Sime Markovića 8, Beograd), sa početkom u 18 časova.

U okviru izložbene postavke predstaviće se šesnaest umetnika koji su odgovorili na zadatu temu kroz različite medije: skulpturu, fotografiju, dizajn, kostim, keramiku, arhitekturu, nakit, mozaik, tekstil i naučnu teoriju, sledeći osnovni teorijski stav autorke projekta, dr Dijane Milašinović Marić, da „Tradicija kao kriterijum“ ne podrazumeva puko kopiranje prošlosti, već da u njoj treba tražiti podsticaj ili inspiraciju (prema rečima Lazara Trifunovića). Izvorni motivi, zbog svog bogatstva i posebnosti, poseduju značajan potencijal te se mogu interpretirati na savremen i studiozan način, reprezentujući baštinu naroda koji je opstajavao u svakovrsnim uslovima i uticajima, uvek nastojeći da sačuva svoje biće.

Potvrđujući reči kompozitora Gustava Malera da tradicija nije obožavanje pepela već prenošenje plamena, umetnici koji u tradiciji traže podsticaje iskazujući budućnost, postaju istinski nosioci njenog plamena.

Na izložbi će biti predstavljeni radovi sledećih izlagača: AGM projektni biro, Anđelka Radojević, Brankica Žilović Chauvain, Dejan Vukelić, Zoran Borenović, Jelena Janković, Jelena Stokuća, Jovan Babić, Leonora Vekić, Ljiljana Majkić, Ljiljana Rivić, Miloš Šarić, Nataša Bojanić, Nebojša Momčilović, Sonja Okolić Petrović, Helena Klešić.

Naučni saradnik na projektu je dr Ivana Bašić a kustosi izložbe su dr Dijana Milašinović Marić i Darko Kuzmanović.

Izložba će biti otvorena za posetioce do 29. novembra 2024. 

Projekat je podržalo Ministarstvo kulture Republike Srbije, a realizaciju programa ULUPUDS i Muzej Grada Beograda.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *