U jednoj nama susjednoj i prijateljskoj zemlji, zgrožen, pročitah u dnevnim novinama „X“, članak koji me ostavi bez daha, i na koji ne mogah ne odreagirati kao da se nije ni dogodio, šutke prijeći preko svega, dajući svojom šutnjom vjetra u krila, tim i takvima:
„…Odvjetnica „X“ iz Odvjetničkoga ureda „X“ prijavila je u utorak PP „ X“ prijetnje smrću koje je usred sudnice „X“ Općinskoga suda „X“ uputio klijent „X“, kako je rekla, suprotne strane…što je najgore od svega u tome ga je podržao i njegov „X“ odvjetnik rekavši joj kako je „već pokopana“, a riječ je o gotovo „benignom“ sudskom procesu koji se vodi zbog ometanja posjeda.

Nakon incidenta u sudnici koji se dogodio i naočigled „X“ suca koji je vodio raspravu, uznemirena i šokirana odvjetnica odmah je reagirala i slučaj prijavila policajcima „X“ koji su promtno intervenirali i „X“ čovjeka koji joj je prijetio pozvali na razgovor.
No, tu priči nije kraj jer je odvjetnica“X“ jučer doživjela drugu neugodnost kada joj je na poklopcu motora automobila, koji je bio parkiran ispred odvjetničkog ureda, ostavljen veliki, plastični predmet iz sexy shopa, a radi se…o plastičnoj vagini.
Odvjetnica je i to jučer, između 10 i 11 sati, također prijavila policajcima „X“ policijske postaje, koja se nalazi u neposrednoj blizini odvjetničkoga ureda u kojemu radi.
– Osim što su mi ozbiljno prijetili smrću, vrijeđali su me i nazivali pogrdnim imenima, primjerice „droljom“… Nakon svega što se događa u našoj državi u posljednje vrijeme, dođe mi da se prestanem baviti poslom za koji sam se dugo i teško školovala i odem živjeti u inozemstvo. Osim toga, prijetnje su mi bile upućene na sudu, usred sudnice u kojoj je rijetko kad prisutan pravosudni policajac. Na sud se može unijeti svašta. Nema dovoljno pravosudnih policajaca i kad ulazite u zgradu suda nema ozbiljne kontrole. Eventualno će vas upitati za ime i to ako je pravosudni policajac prisutan – zaključila je ogorčeno odvjetnica „X“.
U PU „X“ jučer su potvrdili: kako je „obrada cijelog događaja u tijeku i kako se tek treba utvrditi imaju li prijetnje i predmet iz sexy shopa ostavljen na haubi automobila odvjetnice „X“, ikakve veze.“
Nažalost, nismo uspjeli doznati tko je odvjetnik „X“ iz grada „X“ koji je također sudjelovao u prijetnjama upućenim svojoj „X“ kolegici, kao ni ime „X“ suca koji je vodio raspravu…
Na tragu toga traga, služeći se više dobrom praksom istraživačkoga novinarstva, „neovisnim izvorima“, doušnicima, „zviždačima“, „takozvanim spavačima“ pa i s „takozvanim šaptačima“, u svakome sloju društva, nesputan zadatostima književnoga obrazca priče: Glava, trup, rep… po cijenu da se to književno u potpunosti izgubi u prijevodu, zagrebah dublje, do pod nokte crne kronike… dođoh osobno u taj grad, služeći se pogodnostima dvojnoga državljanstva i „kućama u prijateljima“ koje sustavno gradih i održavah sve ove godine i uz onu: O pari i burgiji… uz ime odvjetnice nađoh: uhodan posao… moralne nule… toliko putra na glavi… iako rogovi u vreći… repati repovi ruku što ruke miju… Specijalizirana za, terminološko sudskim riječnikom rečeno, „miran posjed“ (kad’ je netko mjesec dana u mirnome posjedu, nečijega vlasništva on ga zadržava nesmetano, pa i izbačen uzurpator, „mirni posjednik“ biva vraćen, dok se neutvrdi vlasništvo, a u tom uz ovakve odvjetnike/odvjetnice „pravnu državu“, žurnost požurnica požuri-polako sustava, nikakva pravna samopomoć ne pomaže…). Uz grupu drugih, kako nazvati ovu „organizaciju“ – majke prema nekima, maćehe prema mnogima … specijaliteta te (odvjetničke) kuće: uvođenje u posjed „klijenata“ bez sudskoga naloga, nagovaranja stranaka na kriminalno (su) djelovanje, na šta, iako policija ima spoznaje i saznanja, nemoćno širi ruke, ne može djelovati, može samo utvrditi zatečeno činjenično stanje i proslijediti…kao liječnik opće prakse… a to dalje ne zaživi… nailazi na branu koruptivnoga vrzinoga kola… žive veze, vezice, očevi stričevi i „Oci“… korupcija… Uhodano javno političko reketarenje s državnim jednim okom na pola koplja zaklopljenim, uz prepoznatljiv rukopis lokalnih moćnika… Odvjetnička komora prontno reagira, prevedeno s te pravne terminologije, Vrana vrani oči ne vadi…Onima koji stisnu i usprotive se… slijedi pravno nasilje, montirane prijave i teško osporive kazne, koje se unose u osbne kartone, u potvrde o (ne)kažnjavanju, a zaposliti se nakon njih!?… Koliko sam samo tih i takvih životnih priča saživljen proživljavao s kazivačima, svaka od tih nesreća nesretna je „na svoj način“, suočenje sa svjedocima koji im nikada prije nisu izašli na oči, na bijel dan, niti za njih čuli, a kako ova pojava dobrano pušta korjenje na plodnome tlu, čini se da se rađa novo zanimanje, profesija, „profesionalni svjedok na sudu“… ne želim se staviti u njihove glave… a ti su pravovaljani… da svjedoče… da se njihovo uzima „zdravo za gotovo“… „njihovo“ pije vodu…stvarano generacijama tako se u tim parnicama daje na uživanje „tamo“…, a nemoć potpiruje ono životinjsko u čovjeku…
Prijetnje mračnjaštva, naknadno sročavani policiski zapisnici koji vape za radionicom kreativnijega pisanja zapisnika… odvođenje u policiske postaje i zadržavanje onih koji su zatražili policisku zaštitu… upozorenja da se ne maltretira policija…stalnim zivkanjima… koja ima pametnija posla nego tamo neke/nešto…
I… odgovor iz Ministarstva pravosuđa: S obzirom na sve navedeno, te s obzirom da Ministarstvo pravosuđa nije ovlašteno pružiti pravnu pomoć, niti davati pravne savjete, Ministarstvo pravosuđa nije u mogućnosti postupiti po Vašim pritužbama, s time da Vas, imajući u vidu sve Vaše navode, upućujemo da se možete, ukoliko imate ozbiljna i konkretna saznanja o počinjenju kaznenih djela, obratiti policiji ili državnom odvjetništvu, odnosno Uredu za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta…“!?
…Zgrožen, pročitah… ostavi me bez daha… kao da se nije ni dogodio… šutke preko svega… šutnjom vjetra u krila, tim i takvima…!?




Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *