Zbog prijetnje ravnatelju Osnovne škole Bratstvo i jedinstvo, lokalni iluzionist Brahma Ixi Ixi pozvan na informativni razgovor u stanicu milicije Stari Vitez, o čiji se službeno preuzeti poziv oglušio te po njega poslana milicionerska patrola.

Milicionerka Milica, milicioner Milan; spremna je čekala „crna marica“. Milicionerka Milica šira u ramenima od milicionera Milana.

Brahma Ixi Ixi, krupan čovjek, umjetničke, brižno njegovane bradice, prodornih crnih očiju, šeretski nakrivljene kape francuzice, sjedio je miran u svom naslonjaču na klackanje. Kada uđoše poče se klackati dječje zaigrano, povlačeći duge dimove iz svoje lule kupljene na placu, lokalne viteške izrade, kojoj ni izvođač radova nije posvetio baš nešto previše za ubiti se pozornosti, obrtničke pažnje.

Lupanje na vrata prijetilo je tome da vrata spadnu sa šarki, a koje je očito trebalo biti učtivo kucanje:

Uđite, vrata nisu zaključana! – tihim, smirenim glasom, hladan kao špricer, pozva goste Brahma.

Uđoše.

Milicionerka Milica:

– Milivoje Cernja – alijas Brahma Ixi Ixi.

Prvo mu je bilo rođeno ime, a drugo koje je zamijenio i umjetničko i službeno, mada su ga često zbog ljubomore neskloni mu, izvrtanjem prvoga imena, nazivali Milivoje Seronja.

Taj sam. Kojim dobrom vi do mene gospodo?! Čemu da zahvalim ovu iznenadnu čast, ukazanu mome skromnome domu i meni?!

Gospodine Seronja, oprostite Cernja, Brahma Ixi Ixi, ili kako već, pozvani ste na informativni razgovor, o kog ste se oglušili, te smo došli po službenoj dužnosti sprovesti vas do Stanice milicije, jer ste okrivljeni da ste prijetili ugrozom po život Zaimu Zeleniki, ravnatelju Osnovne škole Bratstvo i Jedinstvo, zato što nije dopustio izvođenje vaše mađioničarske predstave, osobito točke gutanja žileta, rezanje popola nekoga iz publike motornom pilom i sviranja zmijama. On je dopunio optužbu uvjerenjem da ste vi dresirali zmije do te razine da one džepare u vašu korist.

– Mislite na ovo? – uzme Brahma sviralu sa stola i na prve zvuke svirale iz velike košare iza njega počeše izlaziti zmije. Nepobrojivi broj njih. Zapute se prema izašloj na teren patroli tako da prekriše ćilim prostrt po podu. Više se na njemu od pokrenutih zmija nije mogla vidjeti ni jedna jedina arabeska – šara ćilima.

Milan i Milica pogledaše se i u tren, ne časeći više ni časa, dadoše petama vjetra guzlajući se i spotičući niz stepenice zaboravivši u Brahminom stanu notes, kemijske olovke, šapke, pendreke…

Zmije su nastavile niz stepenice za njima: dalje, i dalje… dalje…

Brahma izašao na balkon svira i dalje. Iz svih zakutaka obližnjeg parka: iz podruma, ispod kamenja, raznoraznih rupa, svakovrsnih otvora, jama, duba i ispod korijenja stabala, granja – izlaze zmije.

U malo vremena cijeli grad zauzele zmije. Svijet se razbježao glavom bez obzira; prvi pred njima miliconeri i drugi državni službenici, zatečeni građani…

Obližnja općinska zgrada zjapi prazna, širom otvorenih prozora i vrata s kojima se blagi povjetarac poigrava, krade pokoji mašinski papir il’ po koje tek ispisano rješenje, odluku, katastarski izvadak…

Uz zapomaganje paničnih i razbježanih, i molbi mnogih, pa i komandira milicije, Ignjaca Mrčeca da vrati zmije, da će se svi postupci protiv njega istoga trena obustaviti, biti stavljeni ad acta, ukinuti.

On zasvira neku bržu, isprekidanu, cvileću melodiju, naglašavajući vlastitu tehniku sviranja. Sve izašle zmije uzeše se povlačiti u svoje loge.

Sljedeći dan ni od koga zaustavljan zaputi se u Osnovnu školu Bratstvo i Jedinstvo s ovećom korpom na leđima.

Ugledavši ga s prozora ravnatelj se zaključao u ured. Uze se sav uspaničen telefona, telefoniranja.

Slušalica mu od straha stalno ispada iz ruku.

Došavši do ureda ravnatelja, Brahma odvijačem u dnu vlagom načetih vrata od šperploče il’ prešanog medijapana, izbuši ne odveć veliku rupu i kroz nju, vadeći iz donesene korpe odabrane za tu prigodu manje zmije, zmijice, zmijiće, uze jednu po jednu; kroz taj tako nastali otvor, rupu; šapćući im nešto; puštati u tu zaključanu prostoriju.

Cijeli Božji sat čuje se cika i vriska ravnatelja škole tako jako da se svijet okuplja ibreteći se na centru mahale gdje se sve razgovijetno čuje.

Zmije i dalje ulaze, ulaze, ulaze… u ured ravnatelja. Zmijinjak.




Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *