Dodeljene nagrade najboljim dokumentarnim filmovima 10. Beldocs festivala

Nagrađeni domaći filmovi „Gora“ Stefana Maleševića i„Pejzaži rata, pejzaži mira“ Arona Sekelja

Dodelom nagrada najboljim dokumentarnim filmovima, u ponedeljak 15. maja u 20.00 u Domu omladine Beograda, kao i projekcijom filma „Pariska opera” Jeana- Stephana Brona svečano je zatvoren 10. Beldocs festival.

Srpski takmičarski program ocenjivao je žiri u sastavu: Thierry Detaille, reditelj i novinar, Tea Lukač, rediteljka i Mladen Kovačević, reditelj i prošlogodišnji pobednik Beldocs festivala.

Prema rečima žirija nagradu za najbolji film (1000 evra u dinarskoj protivvrednosti) kao i za najbolju kameru (500 evra u dinarskoj protivvrednosti) dobio je film „Gora“ reditelja Stefana Maleševića, za intuitivnu umetničku viziju oslobođenu tradicionalnih formula dokumentarnog filma kao i za pokazanu izvanrednost u fotografiji, radikalne izbore kadriranja i pokreta, uz reafirmaciju osnova filma.

Reditelj filma Stefan Malešević izjavio je povodom nagrade: „Veoma mi je drago, s obzirom da mi je ovo prvi festival nakon premijere u Sarajevu. Prvi put učestvujem na Beldocs-u sa svojim prvim dugometražnim filmom. Nisam očekivao dve nagrade i srećan sam što sam ih osvojio u svom rodnom gradu. Takođe sam zadovoljan što je žiri prepoznao estetske i filozofske kvalitete mog filma“.

Izjava Stefan Malešević o filmu:

Nagradu za najbolju montažu (500 evra u dinarskoj protivvrednosti) dobio je film „Pejzaži rata, pejzaži mira“ reditelja Arona Sekelja, za intrigantno korišćenje slika i ne-slika, uz uspešno kombinovanje arhivskog i snimljenog materijala da bi se iskomunicirala kontemplativna studija o lokalnoj, a ipak univerzalnoj prošlosti.

Povodom nagrade reditelj Aron Sekelj je izjavio: „Presrećan sam, s obzirom da je ovo prva nagrada koju sam dobio za svoj samostalni film. I činjenica da montaža nije moja glavna struka, ovu nagradu čini još zanimljivijom i vrednijom. Zahvalan sam ljudima koji su mi dali priliku da prikažem svoj film, i hvala svima koji su radili na njemu“.

Izjava Aron Sekelj o filmu:

Nagradu (500 evra u dinarskoj protivvrednosti) za najbolji pič u okviru Work in progress prezentacije dobio je film „Zabranjena tetka“ rediteljke Bojane Novaković.

Takođe, međunarodni žiri u sastavu  Andreas Horvath, Robert Tomić Zuber i Adrijana Stojković doneo je odluku da nagradu za najbolji dokumentarni film međunarodne takmičarske selekcije dodeli rediteljima filma „Bez naziva“ Mihaelu Glavogeru i Moniki Vili, zbog svog jedinstvenog pristupa umetnosti izrade dokumentarnog filma, čudesnog pogleda na život koji je obično sakriven i visoko estetičkog pristupa filmskom jeziku, kinematografiji i montaži.

Povodom nagrade, Monika Vili je izjavila: „Velika mi je čast i zadovoljstvo da primim ovu nagradu na ovom posebnom festivalu, u posebnom gradu. Film je našao svoje poreklo i povezanost sa ljudima u ovoj divnoj oblasti Evrope. Osećalo se Mihaelovo pristustvo na festivalu, godinama nakon njegove smrti. Ukoliko je ova nagrada potvrda da je moj pristup našim životima i životima ljudi koji učestvuju u ovom filmu onoliko pun poštovanja koliko sam želela da bude, onda sam beskrajno srećna“.

Izjava Monika Vili o filmu:

Posebno priznanje međunarodni žiri je dodelio reditelju filma „Poslednji ljudi u Alepu“ Firasu Fajadu, za opis strahote rata do kog je moguće doći samo istrajnošću i hrabrošću filmskih stvaralaca.

Povodom priznanja Firas Fajad je izjavio:„Otvorimo svi širom oči za kriminal u Siriji i zajedno zaustavimo ove zločine protiv ljudskosti i ovaj rat. Podržimo pravdu, mir i ujedinjenje Sirije“.

Izjava Firasa Fajada o filmu:

Jubilarni 10. Beldocs festival zatvorio je film „Pariska opera“ reditelja Jean-Stephana Brona, koji iza scene pokazuje kako Pariska opera funkcioniše pod upravom Stefana Lisnera. Pre filma „Pariska opera”, od 18 publika imala prilike da razgovara sa autorkom, Mirjanom Bojić Walter.




Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *