Удружење за промоцију културне разноликости „Alia Mundi“ покренуло је књижевни часопис „Енхедуана“ – електронски часопис за уметност писања и књигољубљења. Часопис је добио име по древној сумерској песникињи Енхедуани која је живела средином 23. века пре нове ере и која се сматра првим књижевником у историји светске књижевности. Ова сумерска свештеница и песникиња је уједно и први аутор који је потписао своје дело.

Енхедуана је била акадијска принцеза, песникиња, све- штеница, ратница, владарка, астроном. Била је најважнија верска фигура свога доба. Њено име је састављено од речи „Ен“ (врховна свештеница), „хеду“ (украс) и „ана“ (небеса). Познато је и да је себе називала отелотворењем богиње Нингал, односно земаљском супругом месечевог бога Инане. Својим књижевним стваралаштвом, поставила је стандарде за поезију и форму молитве која ће дубоко утицати на Библију и хомерске химне, па самим тим и на читав ток светске књижевности. Енхедуана је била мистична и херојска личност, мудра жена и моћна свештеница. Кроз слављење свог личног односа са Инаном, Енхедуана је дала најстарији сачувани траг свести појединца о свом унутрашњем животу.

У оквиру часописа „Енхедуана“ осмишљено је неколико рубрика: Стихотворења – посвећена поезији, Приповедања – посвећена прози, Путописања – посвећена путописној прози, Преводионица – посвећена преводима светске књижевности, Приказивања – посвећена књижевним приказима и књижевној критици, Трагања – посвећена занимљивостима из књижевне историје и књижевне баштине, Књигољубљења – посвећена значајним књижевним догађајима (манифестацијама, наградама, зборницима, сајмовима…). Часопис затвара рубрика Енхедуанин књижевни врт посвећена представљању издања поменутих у часопису.

У рубрици Стихотворења часопис представља поезију Славице Гароње, Жељка Медића Жаца, Власте Младеновића, Милоша Бркића, Надежде Пурић Јовановић; у рубрици Приповедања часопис представља прозу Јасмине Хањалић, Ане Стјеље, Николе Шимића Тонина, Ивана Динића, Гордане Влаховић; у рубрици Путописања часопис представља путничке записе Срђана Марковића, Јелене Ј. Димитријевић, Маје Херман Секулић; у рубрици Преводионица часопис представља преводе дела Теда Хјуза, Хорхе Луиса Борхеса, Есе де Кеироша, Хамида Исмаилова; у рубрици Приказивања часопис представља књижевне приказе Милосава Буце Мирковића (о књизи Федерика Г. Лорке „Тамаритски Диван“), Ричарда Беренгартена (о књизи Маје Херман Секулић „Силна Јерина“) и Милисава Савића (о књизи Гордане Влаховић „Возови, снови сећања“), у рубрици Трагања часопис открива необјављене рукописе песама Радета Драинца и Коче Поповића посвећених српској новинарки и хуманитарној радници Добрили Главинић Кнез-Милојковић; у рубрици Књигољубљења часопис доноси прилоге о зборнику „Читање Аркадије“ посвећеном научним радовима инспирисаним романом Славице Гароње „Повратак у Аркадију“, затим прилог о првом регионалном зборнику газела „У срцу газеле“, прилог о покретању књижевне награде „Милан Дунђерски“, у спомен на овог песника родом из Србобрана, и вести из „Адлигата“ који обележава јубилеје Киша, Павића и Црњанског.

Насловницу часописа краси колажни рад „Списатељица“ чији је аутор Љиљана Стјеља, док часопис красе илустрације мр Тијане Ракочевић, једне од уредница часописа „Енхедуана“, поред које уреднички колегијум чине књижевнице: Јасмина Хањалић, Марија Јурачић и Енеса Махмић).

Уживајте у уметности писања и књигољубљења!

Часопис се може прочитати ОВДЕ

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *