FOTO: GRUPA EHOTON

  ŠABAC  24.04.2022.

BAŠTA KULTURNOG  CENTRA

PROZAONLINE                                                                                                       TEKST: ŽIVKO  IVKOVIĆ

Rokenrol se svojevremeno podvodio pod sveto štivo kulture našeg podneblja, nametnuo se u proteklih 65 godina, dosegao svoj vrh, izdigao iznad naturenih onih, odneo prevagu, te je i slika tog na lokalnom nivou sasvim refleksija ravna onoj na svetskoj sceni. Brojni su arhitekti ili stejdž akteri lokalne scene, ali se, nekako, Uskršnji Rock Fest počev od onog u prvoj fazi  (od 1994. pa sve do 1998. godine.) nametnuo kao nezaobilazni činilac, no, tek je ovaj, novoustanovljeni Uskršnji Rock Marathon koji je pokrenula Katarina Janković 2005. (dakle nakon sedmogodišnje pauze) zavredeo  svojim kontinuitetom i nadasve kvalitetom programa izuzetno interesovanje, privukao mlade ansajnd neafirmisane ali i koliko toliko afirmisane lokalne grupe i pristalice ovog muzičkog pravca. Prostor bašte pomenute institucije kulture je ponovo zaživeo na opšte oduševljenje nekoliko stotina prisutnih zaljubljenika u rokenrol, te je oduševljenost održavanjem ovog, nakon trogodišnje tama pauze, bila primetna. Zaživeo kažem, zahvaljujući i maksimalnom angažovanju sjajne ekipe zaposlenih u KC (Katarina, Branka, Sonja, Dragan i Uroš) koji su, usput, znali da se upuštaju u zbilja zahtevan jedan projekat, no, rezultat, onaj u konačnom skoru je zbilja impresivan, ne samo da su opravdali očekivanja nekoliko stotina prisutnih, nego su uspeli održati tradiciju tog, ostavljajući  ipak, prostora za nadovezivanje kao u  nedovršenom songu iz razloga dodavanja nove strofe svake godine, utkavši sebe tako u urbanu rnr priču svoga grada. Osetilo se to i u noći 24/25 aprila na ovogodišnjem Rock Marathonu, kada smo ispratili nastupe sedam grupa, mada su na najavnom plakatu stajali  nazivi samo pet prijavljenih. Ovaj 20. po redu (petnaesti kao URM) je otvorio sastav BOZOJA, formiran pre dve godine, dakle 2020. a nastup na ovom podvode pod treći u karijeri  (prvi na hipodromu, drugi u šabačkom predgradju Jelenča) a isti čine Vladislav Stanković, Pavle Kačarević, Jovan Jakovljević, Jovana Gajić i Aleksa Petrović.  Predstavili su se opusom skinutih a čuli smo Song 2 (Blur), Another Brick In Zhe Wall (Pink Floyd), Old Yellow Bricks (Arctic Monkees), Welcome To The Jungle (Guns), Tush (ZZ Top), i You Shock Me All Night Long (AC/DC). Ne sumnjam da će ova Jocina ekipa u vremenu ispred uspeti da se nametne rnr populaciji, kako u gradu tako i šire. Potom smo na stejdžu (usput, ozvučenje i kompletna binska oprema ŽekSound Valjevo), imali grupu HELLAGOOD, formiranu u jeku prošlogodišnje pandemije, dakle 2021. godine a članovi ovog poprock/metal sastava su Mirjana Čolić vokalna solistkinja, Goran Pantelić za bubnjevima, Nevena Vilojić na bas gitari uz nezaobilaznog Jocu Jakovljevića na gitari, su nam na uvid pružili stvari No Ordinary Love/Muse/Rasmus/Out In The Fields/High and Low uz odjavnu Rainmaker. Uzevši da su tek nedavno formirani, ostajem u ubedjenju da je pred njima period značajnog uvežbavanja, skidanja stvari uz rad na autorskim, pa tako i ne očekujem neku prekretnicu u karijeri ovog, jer,  put dokazivanja, je, znamo, popločan i ovim i onim, ali, ponajmanje odlučnošću i istrajnošću te ponajviše troslojnim onim, neizvesnošću, odustajanjem i okolnostima kako onima koje članovima neafirmisanih idu na ruku tako i neželjenim. ANDREIJN KRST je po članovima grupe na tragu Gothic rocka  I Dark Wave žanrova, zajedno su tek nepunu godinu, a zaduženja u Andrew’s Crossu su Jelena Ilić na bas gitari, Nenad Aleksić za bubnjevima, te Nemanja Pavlović na gitari ali kao vokalni solist. Prvi nastup su zabeležili tek  nedavno u prostoru Moto Kluba Čivija (ex Ženeva na željezničkoj stanici) a čuli smo isključivo autorske, te zaključujem da se ovde ozbiljno radi, mada je proricati karijeru grupe onih koji su tek krenuli u ispisivanje svoje rnr stranice na lokalnoj sceni nezahvalno te ne bih prejudicirao. Iz nastupa grupe SPRŽ se može doznati koja dnevna doza posvećenosti je potrebna na usavršavanju kreativnog imidža jednog sastava, ne bi li se tako zadržala potrebna usviranost i napredovanje, pa tako, iščitati značenje, kapirati stvari koje nam stavljaju na uvid i nije neka enigma, a ovaj pankalter trio čine Lazar Jović za bubnjevima, Jovan Kostadinović na bas gitari dok Tomislav Djuknić ima zaduženje gitariste i vokalnog soliste. Podsetiću da su svoj debi nastup zabeležili u ovoj istoj bašti na 8. URMu 2012. Repertoar zasnivaju na isključivo sopstvenim stvarima uz napomenu da je autor svih Tomislav Djuknić te da u kreiranju muzike i aranžmana radi kompletna ekipa. Čuli smo prepoznatljive već, Lavirinit laži/Nema vremena za bežanje/Strah/Buržuj/Sjaj uz nekolicinu. KONTRA KOMITET je šabačka super grupa koju čine ex članovi grupa Midgard i Gral (Gavra na bas gitari i kao bek vokal, Vučko za bubnjevima, Darko na solo gitari te Kića takodje na gitari ali i kao vokal). U ovom sastavu su već zabeležili nastupe u šabačkom klubu Cepelin i beogradskom Domu omladiine. Set lista odsviranih na ovogodišnjem je sadržala autorske za koje tekstove piše Kića Mićanović uz sadejstvo ostalih koji uskaču sa idejama vezanim za instrumentalnu uklopivost. Utisak ne vara, pomenuta četvorka se svojim vernim pristalicama uvek oduži na način kvalitetne svirke, u najblistavijem obliku, te su, po meni, Kontra komitet uz Ehoton svakako u grupaciji onih najboljih na ovogodišnjem URMu, pa iz tog razloga ne bih razglabao priču o pomenutom. Odsvirali su autorske, Radnička klasa/Koma/Budim se/Krv i znoj/Istina/Glad/Dop itd. Stigoh tako do Pedjinog i Fircinog Ehotona, formiranog 2018. godine. Ehoton je izvesno vreme uvežbavao autorski repertoar u sastavu Predrag Pedja Daničić na gitari, Milan Firca Arnautović za bubnjevima, na bas gitari je stari REVOLTirani vuk Jovan Parmaković a vokalna solistkinja je young wine Merlot Levert. Dobro vino mora da odstoji pre degustacije, pa, po toj, iako je napredovala, moraće da, kako to već kažu, odstoji izvesno vreme, ne bi li dogurala do upijanja glasa joj od brojnih pristalica, no, ne sumnjam da je na pravom putu. Grupa Ehoton je koncem prošle, dakle 2021. godine snimila u Road studiju novi cd album koji se javlja pod etiketom beogradske diskografske kuće Mulitmedia Records  sa numerama Čak i da mogu/Mesec Vašuta/Medeljin/Jedra/Utočište i Kraj, koje smo čuli sa tog, novog, a izostale su Hiljadu očiju/Ne pristajem/RocknRoll te Venac pravde, no čuli smo nove zato, Pasarela, Želim biti ja, uz staru, snimljenu pre izdavanja aktuelnog albuma, instrumentalnu Food Fetish iz 2019. sa imaginarnog singla u današnjem internet formatu. Grupa LUTKA NA KONCU (beogradski Kud Idijoti tribjut) je formirana 2019. a u sastavu su Vladan Vasiljević vokalni solist i gitarist, Vuk Pavlović bas gitarist i prateći vokal te Dejan Milojević za bubnjevima i takodje kao vokalni solist. Predstavili su se opusom skinutih stvari proslavljenih Puljana, a set lista je sadržala Minijature/Za tebe/Glupost je neuništiva/Kad Sunce opet zadje itd, a stvar Bella Ciao, italijanski tradicional koji govori o čoveku koji odlazi u partizane ali ostavlja poruku da ga, u slučaju pogibije sahrane u hladu cveća i drveća (tako nekako, već sam i zaboravio) su posvetili članovima grupe Kontra komitet.  U zaključku nekom, istaći ponovo ekipu iz Kulturnog centra uopšte nije preterano jer,bez njihovog maksimalnog angažovanja, ovaj, jubilarni 15 (20) URM bi svakako izostao. Hvala im!

GRUPA KONTRA  KOMITET

25.04.2022.