Snimiti film, ili serijal u profesionalnim vodama oduvek je zahtevalo dobrostojeći budžet koji bi to sve mogao da isprati. Međutim, paralelno sa profesionalnim, postoji i alternativno filmsko stvaralaštvo koje je već godinama unazad u blagom usponu.

„OREOL TIM“ je neprofitno udruženje iz Novog Sada koje već nepune tri godine svoj rad zasniva na alternativnom pravcu, snimajući filmove i serije bez budžeta. Svoj rad udruženje započinje od samog početka, amaterski, kroz rad iz projekta u projekat težeći nekom višem cilju.

Naš sagovornik je Bosić Gvozden, predsednik udruženja „OREOL TIM“, a ujedno scenarista i režiser.

Gvozdene, s obzirom da su projekti bez budžeta, šta je cilj Vašeg udruženja?

Ljude se zbune kad čuju da su naši projekti bez budžeta. U današnje vreme kada se sve vrti oko novca, to prosto zvuči kao ludost i promašena ideja. Članovi udruženja su ljudi različitih umetničkih potencijala, koji žele da doprinesu nešto za kulturu i ostvare neke svoje snove. Da, mi to sve radimo iz čiste ljubavi, kao volonteri. Imamo svoje svakodnevne obaveze, a snimanje nam dođe kao hobi, čisto zadovoljstvo.

Cilj je snimati što više filmova, biti sve bolji i bolji, a nagrada za trud će vremenom sama doći. Takođe, cilj je i kroz interesantnu priču poslati neku dobru poruku. Naš film „Iza ničeg 2“ je dokaz da se može postići i ono naizgled nemoguće. Bez profi opreme, stručnih ljudi i budžeta, snimili smo dugometražni film koji broji 90 učesnika, zajedno sa glumcima iz Rumunije i Tajlanda, gde se priča na srpskom i rumunskom jeziku. Trenutno je najveći projekat u svetu rađen bez budžeta. To nam je bila velika motivacija da nastavimo dalje. Činjenica je da je film amaterskog karaktera zbog uslova rada koji su bili neadekvatni, ali smo mnogo naučili radeći na tako složenom projektu i privukli nove saradnike.

Novi projekat na kojem radite je u vidu mini-serijala. Da li nam možete reći nešto detaljnije?

Cilj je bio snimiti nešto nesvakidašnje, što nije česta tematika, pogotovo u Srbiji. U pitanju je mini-serijal „Iskušenije“ sa vremenom zbivanja 2.vek, ali u nekoj drugoj dimenziji gde vladaju drugačija pravila. Priča obiluje mistikom u nekom izmišljenom svetu, a opet vremenski sličnom našem u tom periodu. Pošto se radi bez budžeta, neminovno je da se snima u epizodama. Do sada smo predstavili prve dve epizode, a trenutno snimamo i treću. Predviđeno je da ukupno budu četiri epizode. Prva epizoda je više bila uvod u celu priču, pošto nismo imali sredstva za kostime i rekvizite, pa smo se pošteno namučili kroz improvizaciju. Za drugu epizodu smo uz pomoć skromnih donacija sve podigli na viši nivo, napravili dovoljno kostima i rekvizita, tako da je i učesnika bilo mnogo više u odnosu na prvu epizodu.

Gde publika može da pogleda prve dve epizode?

Nakon premijernog prikazivanja u Zrenjaninu i Novom Sadu, epizode su postale dostupne na internetu, youtube kanalu OREOLTEAM.

Za kraj nas interesuje koji su vaši dalji planovi? Šta posle mini-serijala „Iskušenije“?

U planu je da tokom sledeće godine završimo snimanje i poslednje epizode i time završimo priču, ali, svakako ima dosta prostora da se priča proširi kroz neke nove epizode ili pak film. No, još je rano o tome pričati, vreme će pokazati, a i zainteresovanost publike svakako će imati veliki uticaj. Nadamo se da će ljudi prepoznati naš trud i da ćemo kroz neke nove i konkretnije donacije biti u mogućnosti da modernizujemo opremu i publici prikažemo nešto naprednije. Novih ideja ima na pretek, samo eto, dobra volja i verujem da ćemo pred publiku izlaziti sa nekim novim projektima, koji će ponuditi nešto više. 

Prve dve epizode možete pogledati na: https://www.youtube.com/watch?v=m6fUkeJYBSc

i: https://www.youtube.com/watch?v=1pcONN8cF8Q