Za programsku celinu „Narrative Discovery“ ovogodišnjeg izdanja festivala nezavisnog filma Raindance u Londonu odabrano je ukupno pet naslova, među kojima su i srpski film „Ederlezi Rising“ i srpska manjinska koprodukcija „Granice kiše“.
Ederlezi Rising Lazara Bodrože je prva prikazivanja i domaću premijeru imao u nacionalnom programu ovogodišnjeg FEST-a, i tom je prilikom odneo najvažnija festivalska odličja u toj selekciji. Na Festu 2018. Ederlezi Rising je u nacionalnoj selekciji nagrađen kao najbolji film, a festivalska odličja poneli su i Lazar Bodroža za režiju ovog nesvakidašnjeg ostvarenja, Stoja i Sebastijan Kavaca za najbolji žensku, odnosno, za najbolju mušku ulogu. Ovome treba dodati i posebno priznanje koje je Lazar Bodroža dobio po odluci žirija FEDEORA, a takođe u nacionalnoj selekciji.
Ederlezi Rising je svoju međunarodnu premijeru imao 11. aprila ove godine, a u okviru programa 37. izdanja Međunarodnog festivala u Briselu, festivala usredsređenog na fentezi, fantastične i ostvarenja iz domena trilera. Festival u Briselu pripada samom vrhu filmskih fešti koja u fokus stavljaju filmove ovog žanra. Nakon toga ovaj film je učestvovao u programu festivala Let’s CEE u Beču, gde je osvojio nagradu Cineplexx za distribuciju, a u obrazloženju žirija istaknuto je da Ederlezi Rising ima najveći potencjal da postane međunrodni bioskopki hit.
Film je režirao Lazar Bodroža, cenjeni vizuelni umetnik koji je već režirao dva kratka filma – Gorski vijenac (2006) i Uber-Life: An Interactive Movie (2010). Autor scenarija je Dimitrije Vojnov, poslednjih godina najuposleniji i najtraženiji mlađi filmski scenarista u Srbiji, pisac scenarija za filmova A3 – Rock’n’Roll uzvraća udarac (2006), Šišanje (2010), Montevideo, vidimo se! (2014), Mali Budo (2014), Jesen samuraja (2016) i O bubicama i herojima (2018). Direktor fotografije je Kosta Glušica kome je ovo debi na polju snimateljskog rada na dugometražnom igranom filmu.
Ederlezi Rising, čiji je scenario Dimitrije Vojnov zasnovao na prozi Zorana Neškovića, donosi priču o astronautu poslatom na dugu intergalaktičku misiju. Tokom tog leta on se zaljubljuje u ženskog androida koji ga prati na misiji, i počinje da veruje da se unutar te mašine nalazi prava osoba. Reč je o, kako navodi produkcija ovog ostvarenja, sofisticiranoj, kamernoj melodrami smeštenoj u naučnofantastični milje bliske budućnosti u kojoj je svet drastično drugačiji u odnosu na ovaj naš, današnji.
Glavnu žensku ulogu u ovom filmu tumači Stoja (Stoya), američka glumica srpskog porekla najpoznatija po ulogama u porno-filmovima, ali i kao cenjena društvena aktivistkinja, feministkinja i kolumnistkinja prestižih glasila (The New York Times, Guardian, Vice). Pored Stoje, kojoj je ovo prva uloga u filmu nepornografskog sadržaja, u filmu glavnu ulogu igra i Sebastijan Kavaca, najpopularniji slovenački glumac u ovom trenutku, sve češće viđan i u značajnim ulogama u filmovima i TV serijama širom postjugoslovenskog regiona. Treću ulogu tumači Maruša Majer, mlada slovenačka glumica, nedavno zapažena u filmu Ivan Janeza Burgera i jedna od izabranih učesnica prestižnog programa „Zvezde u usponu“ (Shooting Stars) na Berlinskom filmskom festivalu prošle godine. Ostatak autorske ekipe filma čine: montažerka Milena Z. Petrović, scenograf Aljoša Spajić, kostimografkinja Senka Kljakić i autor muzike Nemanja Mosurović. Ovaj film, snimljen na engleskom jeziku, producirali su Aleksandar Protić i Džonatan Ingliš, odnosno, producentske kuće Mir Media Group i BALKANIC, Inc.
Film Granice kiše je koprodukcija Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Srbije, Švedske i Velike Britanije. Sinopsis glasi: Jagoda je mlada, urbana devojka. Leto je i ona je u poseti široj porodici koja živi na selu. Na početku boravi na selu u Crnoj Gori i tu za kratko vreme boravka uspeva da promeni život svog rođaka Zdravka i vrati mu samopouzdanje… Jagoda nastavlja svoju posetu rodbini i prelazi u Republiku Srpsku, u Bosnu i Hercegovinu. Tu, u veoma sličnom selu, provodi vreme sa svojom bakom i dedom, koji vode računa o njenom mlađem rođaku Luki. Luka upoznaje Jagodu sa graničarem Nikolom, hrvatskim vojnikom, sa kojim Jagoda odmah uspostavi vezu…
Ulogu Jagode tumači Kristina Stevović, a u glumačkoj ekipi su i Vahidin Prelić, Robert Budak, Nedjeljko Neno Milović, Ognjen Ogi Vujović, Nada Pavićević, Momo Pićurić, Marta Pićurić… Režija i scenario potpisuju Vlastimir Sudar i Nikola Mijović, dok je direktor fotografije Miloš Jaćimović. Alek Fraj je montirao film, dok su se za kostime pobrinule Maria Jelesijević i Dara Mihajlović. Film su producirala prododukcijske kuće Balkan Kino, Oskar Film, Montenegro Max Films i Media Plus, a producenti filma su Vlastimir Sudar, Nikola Mijović, Andrijana Stojković, Predrag Karlo Kalezić, Goran Đikić i Vlado Ljevar.
Nastanak oba filma je pomogao i podržao Filmski centar Srbije. 26. Festival Raindance u Londonu, vodeći festival fokusiran na nezavisne filmove na tlu Velike Britanije, ove godine biće održan u periodu između 26. septembra i 8. oktobra.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *