GRUPA FLASH BACK
TEKST
ZIVKO IVKOVIĆ
Ovaj sastav je formiran 1991. godine a idejni tvorci ovog su Mirko Djajić Džimi i Dejan Vujić. Dugo su diskutovali na temu pokretanja rock grupe, ponajviše na pauzama tokom radnog vremena u fabrici Krušik, a u onom originalnom sastavu su svirali Mirko Djajić Džimi vokalni solist i bas gitara, Dejan Vujić gitara i vokal, Saša Rumenko Milić drugi gitarist te Dejan Vujetić bubnjar (ex grupa Alergija). Prvi nastup su zabeležeili u holu Medicinske škole 1991. godine, a na repertoaru su imali skinute stvari grupa Pink Floyd, Wishbone Ash, Jimi Hendrix & The Experience, Dire Straits, J.J. Cale itd. Svirali su i u diskoteci kod Sata (negdašnji prodajni prostor Simpa iz Vranja). I inače veliki zaljubljenici u prog rock, članovi ovog sastava su težili promociji isključivo ovog muzičkog pravca te su se odazivali na sve pozive koji su stizali od organizatora, bilo da se radilo o Valjevu ili nekom drugom gradu, pa tako da su personalne promene bile isključene, jer, članovi grupe su razmišljali na način, jedna grupa, istovetni pogledi i muzička stremljenja. Vežbali su u podrumu kod Miše Ilića na Petom Puku, preko puta kuće Dejana Vujića, gitariste grupe. Poslednji nastup, tako, grupa i beleži u pomenutom već podrumu, kada su za goste imali članove holandske grupe Winners (Sitard). Grupa Winners je u Valjevo stigla na onoj kulturnoj razmeni Zbratimljenih gradova tadašnjih, a pre podrumskog nastupa su svirali u valjevskoj Hali sportova. Uz mali broj svojih poklonika, u podrumu, tada je bubnjeve svirao Roland iz The Winnersa na mesto Dejana Vujetića, te su se tako članovi grupe na najbolji način oprostili od svojih vernih fanova kojih u Valjevu nije bilo malo.
GRUPA KADILAK
Grupa Kadilak je nastala 1998. godine, a pokretač ove priče je poznati valjevski rokenrol lik Boža Grobar. Imao je na umu svirke u svome klubu Feniks na Petom Puku, te su članovi ove grupe i vežbali u prostorijama iznad kluba. U prvoj i jedinoj postavi ove grupe su svirali Mirko Djajić Džimi na bas gitari i povremeno vodeći vokal, mada je ulogu glavnog vokala na sebe preuzeo Zec Ignjatović, potom gitarist Mikica Djurić, zatim Mile Jelić na gitari a za bubnjevima je sedeo Slobodan Šaković Čarli. Repertoar ove se zasnivao na skinutim stvarima grupa The Beatles, The Rolling Stones, Creedence Clearwater Revival, Golden Earring, J.J. Cale, Dire Straits, Bob Dylan i The Cream. Te 1998. su svirali bezmalo u svim valjevskim rock prostorima uključujući i kafee. U pomenutom klubu Feniks su svirali kontinuirano više od sedam – osam meseci. Klub je uvek bio maksimalno posećen, u publici je vladala masovna histerija, pridruženo pevanje se podrazumevalo, a neretke posete iz okolnih gradova i Beograda nisu bile isključene, uglavnom zahvaljujući atraktivnom pevanju bas gitariste koji je imao zaduženje i usnoharmonikaša. Ovaj sastav je potrajao gotovo celu godinu, tako da je raspad usledio naredne 1999. godine iz tada poznatih razloga, bombardovanja zemlje od strane Nato agresora.