IZDAVAČKI STUDIO „ČEKIĆ“, BEOGRAD– 2011.

Nedavno je pod okriljem beogradskog izdavačkog studija ’Čekić’ objavljena knjiga o klavijaturistkinji grupe EKV naslovljena sa ’Osećanja.O. Sećanja’ autorke Lidije Nikolić. Napisana emotivnim jezikom, faktografski izuzetno potkovana knjiga nijednog čitaoca ne može ostaviti ravnodušnim. Dočarati život, bilo čiji , prevesti ga u pisanu dimenziju i može samo neko blizak, mnogo blizak ličnosti o kojoj piše.
U slučaju drage nam Magi, to je učinila njena najbolja drugarica Lidija i od rascepkanih stranica svoga i Maginog života napisala začudjujuće iskrenu priču, koju , možemo prevesti i kao posvetu svojoj najboljoj drugarici! Priču o druženju sa Margitom koje datira gotovo od rodjenja obeju , preko školskih klupa i njene karijere u grupi K 2/EKV pa sve do tragičnog kraja je nesumnjivo i mogla napisati jedina u ovom slučaju kvalifikovana osoba, Lidija Nikolić.
Od podruma punog uspomena , Magine male stolice , koju , nije ponela sa sobom u svoje last boravište, tamo negde , i ne bih da ga pominjem jer , sebe nikada nisam mogao ubediti kako zaslužni za ispisivanje najsvetlijih stranica Yu rocka zasluže takav kraj…
Jedna tragična beogradska urbana priča, neko bi primetio, ali nije, mnogo više je od te… Lidija je kao retko koji autor sve vezano za Magi sačuvala u srcu: dečje radosti, igrarije, odrastanje, roditeljsku ljubav…
Rečju, svim onim svakodnevica detaljima vezanim za ono divno , vreme bezbrižnosti, o kom današnje tin generacije toliko slušaju. I, reći ću, autorka je u pisanje ove knjige unela kompletnu sebe, u protivnom , čemu sve , ne bi imalo nikakvog smisla . I ne mislim kako sam kao, kvalifikovan napisati prikaz za knjigu ovakva sadržine, te ću , pribeći iznošenju onih fragmenata koji su na mene ostavili zauvek trag, delova ispresecanih naravno ličnim nekim razmislima u datim…
—- Prvih šesnaest koncerata u karijeri grupe 1985/6.
—- Utisci…..
…. i već teže zapisujem ono što ne želim zaboraviti.
—- Moje dragocene uspomene koje nemaju prodju u svetu skandala i trača….
— Tip
– Apsolutna sluhistkinja sa mogućnošću otvaranja sasvim novih obala muzičkih, autor autentičnospecifičnih tekstova , sto/odsto posvećena rokenrol muzici što je , nikakvo čudo obzirom na predispozicije stečene završenom muzičkom školom , okruženja i tekstova protkanih samo njenim vidjenjem ljubavi , života i prolaznosti .
Jednog aprilskog dana, klavir i kraj moga dela života izadjoše iz nespretne stvarnosti. Osećanja. O. Sećanja. Reči imaju moć .
—- Nemam zemlju , zastavu , predsednika , ličnu kartu , imam svesku …. i par sagovornika ! Nije li i danas isto !
—- Words . Reči imaju moć. Daju ih ljudi !? Slušaju – ljudi !
—- Uz Sunce I Mesec kako možeš upasti u mrak.
—- Živeti , to je jedino čudo !
—- Silvija Plat !
—- Čovek živi tamo gde mu stiže pošta.
—- Biti ničiji .
—- Baš si razmišljam kako je još puno prije nestao svijet u kom je ona nešto značila…
—- I koji je meni značio….
—- Volio sam Magi, EKV , Yuogslaviju i mnogo toga čega sada nema . Lično , verujem u život nakon smrti , ali samo u delu onom , kada umreš pre nego što umreš….. Sve drugo je u domenu utehe ……. Teško je prihvatiti stvarnost ovu , nemilosrdnu jer, svesni smo da je život nepravda , koji pak , kreiraju oni , usput sa samoprišivenim im i za izgovor teško svarljivom : ljudi !
Pa ipak ….
—- Nije mogla da govori … Ni da me vidi …
—- Tu je Tip , tvoj …. Došla je Ika ….
—- Toksoplazmoza je oboljenje izazvano protozoom koja se sa izvesnih životinjskih vrsta ( naročito mačaka ) prenosina čoveka !
—- Tu je Tip …. tvoj …….
—- Ovo je zemlja za nas , ovo je zemlja za sve naše ljude ..
—- Dala nam je dušu , svoju muziku , najbolje od svog bića .
—- Najlepša stvar na svetu je želja !
—- Još malo ću da ti smetam , i još malo da ti pevam….
—- Vrata se za njom zatvoriše . Mesečina poče da sija sve slabije i slabije , da bi na kraju njen sjaj postao blag …..
—- Kočije su se sve više gubile u daljini , pretvarale u tačku iščeznuća ……
—- 1959 — 2002.
Hvala ti Magi, hvala za sve!

U Šapcu i Valjevu , tokom januara 2012.




One thought on “Živko Ivković: Prikaz knjige „OSEĆANJA. O. SEĆANJA (… O MARGITI STEFANOVIĆ)“”
  1. Budi nevjerovatne stvari u meni, divne i zive ali zasto me onda strah od njihovog odjeka u meni? Naslućujem da se odgovor krije negdje u kontradiktornosti takvog unutrasnjeg svijeta sa ovakvim spoljasnjim, kako takav zivjeti ovdje?

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *