Održana od 28. juna do 01. jula 2017. godine u Zaječaru
Autor prikaza: Živko Ivković

Tekstova vezanih za značaj zaječarske Gitarijade u nas gotovo da i nema. Sa druge strane, da se tu radi o beogradskoj rokenrol manifestaciji sasvim je sigurno da takvi ne bi izostali. Ima nedoumica oko broja do sada održanih, 50 ili 51, ali svejedno: Gitarijada ostaje kao neoboriv dokaz o kontinuitetu rokenrola na našim, zašto ne reći i na yu, prostorima. Bezbroj sastava se u proteklih pola veka smenjivao na stejdžu Gitarijade, a tačan broj zna jedino Zoran Aleksić Aleksa rok hroničar ovoga grada koji upravo i privodi kraju pisanje vezano za istu! Tako je to, ili ste opredeljeni za rokenrol ili niste, a po zaposlenicima Centra za kulturu i turizam ovog grada (Miloš Petković i Zoran Stamenković) to opredeljenje nikada nije bilo podvedeno pod ono sporno. Ličnim primerom i maksimalnim angažovanjem zaposlenih u ovoj instituciji kulture uz podršku Grada Zaječara, Gitarijada ne samo da kontinuirano deluje i opstaje, nego je iz godine u godinu sve zapaženija, mada ostaje pitanje prepoznaje li taj značaj i Ministarstvo za kulturu?!

Kapiram da se pomenuto ministarstvo nikada neće uključiti u mehanizam koji podrazumeva afirmaciju rokenrola i svega što taj donosi sa sobom, iz razloga mogućeg bunta mladih jer takvi nisu poželjni bilo kakvim obnašaocima vlasti! Sa druge strane imamo Zaječar i Gitarijadu na kojoj se ove godine skupilo blizu trideset hiljada mladih i manje (opravdano) starijih gde je sve proteklo bez i najmanjeg incidenta! Dajmo zato šansu, pružimo priliku mladima, Zaječar je najbolji primer za to, jer, rokenrol ne podrazumeva samo muziku nego i sve prateće grane tog, slikarstvo, fotografiju, književnost! Ili je izlaz-rešenje u elektronskoj tehno muzici gde uz podelu besplatnih ekstazi pilula imate kompletnu kontrolu mase!? Pa, sad… Ne možete slušati jedan te isti ritam po ceo dan, ali uz ekstazi lanč paket i to je sasvim moguće. Naravno, živeti u iščekivanju, očekivati nove Ebija Hofmana, Džerija Rabina i ostale hipi predvodnike i nije neko rešenje jer vreme teče, mladi ostaju i dalje samo kontrolisana gomila i kao takvu društvo je neguje, takvi im u potpunosti odgovaraju, što dalje od rokenrola, što dalje od bunta jer ekstazi ne podrazumeva taj! U očekivanju pravog rešenja, pozitivnog onog za mlade, preostaje nam samo ZAJEČARSKA GITARIJADA, jedina iskrena i nedvosmisleno istinska godišnja rokenrol manifestacija (uz nekoliko manjih) u Srbiji! Ove godine, po 51. put sve se odigralo onako kako se samo poželeti može i ako bih krenuo hronološki, to bi, po danima ovako izgledalo. U Radul begovom konaku smo imali četiri odvojene priče 28/29/30/ juna i 01.jula uz napomenu da je u pomenutom prostoru otvorena trenutno barem putujuća rokenrol postavka beogradskog rokenrol muzeja , uz prisustvo veoma zapaženih gostiju, legendi yu rocka (Čutura Marušić i Vlada Džet) koji su potom na Trgu oslobodjenja i nastupili sa svojim sastavima (Čutura i 21 gram te Vlada Džet Band i Patrios). Šta to čovek može više poželeti, barem kada smo mi starji u pitanju!!! U naredne tri večeri, imali smo priče o bit pokretu i glavnim protagonistima tog (Barouzu, Ginzbergu, Keruaku, Ferlingetiju i ostalima), da bismo narednih večeri prisustvovali predstavjanju knjiga vezanih za urbanu scenu Grada Negotina naslovljenu sa “Buktinja” (autorskog dvojca Miljana Ristića i Saše Skaluševića), te naslova “Koncert za ludi mladi svet” autora Marka Perića a sve uz uvodnu reč aktuelnog direktora RTS izdavaštva Dragana Inđića. I tako bi zbilja trebala izgledati edukacija mladih vezano za rokenrol, književnost, muzejske postavke i fotografiju! Slika sa stadiona FK Timok pod čuvenom Kraljevicom je uporediva jedino sa naslovom negotinskog već pomenutog časopisa za kulturu Buktinja jer preneseno izvorno značenje je jedino odgovaralo atmosferi! Preko deset hiljada prisutnih na stadionu je ovacijama pozdravilo sastav iz grupacije najboljih u nas, Riblju čorbu a potom i uvek aktuelne Bajagu i nj. instruktore pozitivne geografije. Naravno, u takmičarskom delu su se smenjivali sastavi pobednici mini gitarijada po srpskim gradovima (Antidepresiv iz Kikinde, No Discipline iz Zrenjanina, Aritmia iz Beograda, Bob Rock iz Jagodine ili Svetozareva, R.u.lj.a. iz Raške, te Phobos iz Valjeva).

publika ZAJEČAR

Naredne večeri je usledilo drugo polufinalno veče, a čuli smo sastave Jurka iz Čačka, Kler iz Novoga Sada, Ki iz Kumanova, “Opposite Way” iz Niša, Crossroad iz Loznice, te Amneziju i Plutoniju oba iz Beograda. Nastupio je i pobednički sastav sa prošlogodišnje gitarijade “Hadži Prodane duše” iz Užica, britanski The Cult, te Dejan Cukić!

Završne večeri ovogodišnje 51. po redu GITARIJADE čuli smo pomalo i nezasluženo zaboravljenu Generaciju 5, i ponovo jedan britanski ovog puta Nazareth, a od originalnih članova sastava  (koji je i došao na konferenciju za štampu) tu je bio samo Pete Agnew bas gitarista!

Nazaret Zaječar 2017

Pobednik ovogodišnje 51. Gitarijade jeste sastav Ki iz Kumanova koji će uživati sve privilegije koje donosi osvojeno prvo mesto na našoj najznačajnijom i najstarijoj rokenrol manifestaciji! I ovogodišnja, po imenima spektakularna 51. Gitarijada je evo za nama, a očekivati da će organizator narednu 52. podići na još viši nivo je sasvim realno!

U Šapcu, 02.07.2017. godine




One thought on “51. GITARIJADA ZAJEČAR”

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *