SATELITPUBLIC
BG
2015.

Autor prikaza: Živko Ivkovič

Razmišljanja po kojima je život isuviše kratak te da iz tog razloga čovek ne stigne realizovati zamišljeno-zacrtano je sasvim u redu, no, na drugoj strani imamo i grupaciju onih koji su kako tako ali uspeli ostvariti se, istrajati na tom, a jedan od tih je svakako i Čedomir Rajičić, autor ovde dva naslova, Preko trnja do zvezda i drugog, onog dramskog dela, Ko je ubio rokenrol! Tipično onovremeno odrastanje u SFRJ nije zaobišlo ni autora ovih naslova, ali se, kao i većina mu, ni on ne može pohvaliti detinjstvom u velikom gradu nego u manjim gradskim, urbanim sredinama (Prnjavor, Loznica i Šabac) a što sa ponosom ističe, jer jedan je od onih koji su uspeli, iako za start-bazu-karijeru svog kreativnog rada nije imao prestonicu lobiranja i splavarenja, a što se ne samo u njegovom slučaju ispostavilo kao od presudnog značaja za uspeh na domaćoj muzičkoj sceni! Rajičićeva nepretenciozna autobiografija nam donosi sliku vremena ondašnjeg i jedno sasvim odrastanje u rokenrol duhu (nije li tako bilo širom FNRJ/SFRJ a relevantan je dokaz kako samo najuporniji, naistrajniji uspevaju ostvariti zamišljeno. Takav je Rajičić, doduše i okruženje njegovo je pogodovalo spontanoj pre svega odluci vezanoj za opredeljenu mu muzičku karijeru bez koje ine bismo imali privilegiju upoznavanja sa rokenrol scenom Podrinja (Loznica, Lešnica, Prnjavor i Banja Koviljača) te se uz nedavno objavljen naslov Loznički rockovnik (autora Slobodana Pajića) evo dolazi do manje više ali nepoznatih detalja i storija brojnih sastava koji su egzistirali u ovom kraju. Ovde, nakon nezaobilazne o odrastanju priče, za autora sve kreće od grupe Feniksi, mada je i grupa Kondori (Lešnica) imala tako reći tu neku pobudnu ulogu i usmeravanje Rajičića na rokenrol kolosek, pa sve tako do onih čiji član postaje, grupa Takti i XX vek! I u ovom naslovu dolazim do vrlo zanimljivih podataka vezanih za Gumene duše iz Bogatića, imamo i imena koja su činila taj sastav (Božidar Knežević, Milan Torbica, Dragan Ostojić, Dragan Zorbić i Dragan Stanković) a što na izvestan način zaokružuje, kompletira rokenrol istoriju vezanu za ovaj kraj (uz već napisane za Šabac I Vladimirce) ali nedostajuću onu, do sada, vezanu za Bogatić. Kao član grupe Flash, Rajičić nastupa širom Podrinja uz napomenu da je baza grupe bila Banja Koviljača, u kojoj duže vreme kontinuirano deluju sa repertoarom zasnovanim na skinutim stvarima grupa Status Quo, Uriah Heep, Deep Purple i Drugi način! A na ideju o formiranju grupe čiji bi bendlinder bio je došao pred odsluženje vojnog roka, da bi, nakon skidanja sivomaslinaste unforme istu i ostvario. Tako da je 1983. sa radom startovala grupa Sveža krv, Rajičićevo isključivo ostvarenje a koje će ovaj kraj zapamtiti kao ponosne vlasnike jedine lp ploče u Podrinju. Sastav su činili Slobodan Radiviojević, Zoran Žižin Srdanović, Gordan Arsić i naravno Rajičić). Okolnost da je Rajičić već imao napisane numere za lp bi im svakako išla u prilog, ali po onoj, poodavno već ustanovljenoj, ukoliko sastav nije iz Beograda, imaće da se pomuči, sačeka ili je unapred osudjen na propast i raspad, njega nije pokolebala, uspeli su snimiti sve stvari u studiju Enca Lesića (Druga maca) a vinilni lp i kasetno izdanje ovog albuma (pod etiketom Diskosa) se javljaju na tržištu 02. Marta 1985. godine, a kao i na desetine ostalih ni ovo izdanje nije na odgovarajući način zastupljeno u popisu i registrima rokenrol grupa SFRJ! Na tom albumu su, ovim redosledom numere, A strana: Vodimo ljubav a ne rat/Tek joj je 16/Dobre duše/Za sve ljude, dok su na B strani Žuti nemiri/Od hotela do hotela/Dete heavy metala/Rock krvolok! Autori svih stvari su Čedomir Rajičić I Slobodan Radivojević! Usledile su i uspešne promocije ovog lp albuma, period kada je Sveža krv u rokenrolu i imala takvo jedno, istinsko značenje.Potkraj osamdesetih se dogodio i raspad ove grupe, a Rajičić se iskustveno uklapa u brojne tezgaroške sastave, da bi raspad države te vihori rata koji nismo prizivali, Rajičića (kao i većinu) skrajnuli iz rokenrola na izvesno vreme, da bi tek 2011. godine ponovo nastupio sa svojojm grupom Sveža krv i to na fudbalskom stadionu u Lešnici, povodom četrdeset godina od formiranja legendarne grupe Kondori. I to je, nakon dvadeset i šest godina prvo okupljanje članova ove grupe, gde su, usput, odlično primljeni, a što ih navodi na pomisao o ponovnom okupljanju i delovanju, ali u ovim sasvim izmenjenim okolnostima. Ex Sveža krv kreće tako sa aktivnostima vezanim za novi album gde imamo Rajičića kao kompletnog autora (uz malu pomoć Slobodana Radivojevića), a na tom, novom albumu (cd izdanje) su Život moj/Dunave/Reka greha/Lale/Dao bih sve/Bioskop radi ponovo/Šta je to ljubav/U slavu njima/Za sve ljude-nova verzija originalne one sa prvog albuma iz 1985. godine. Godinu samo od publikovanja ovog (Preko trnja do zvezda) naslova, imamo i novog Rajičića koji se oglašava dvočinskom dramom ‘Ko je ubio rokenrol’ (2016.)! Donosi nam ta, unazad deceniju i duže aktuelno, ono, pitanje na koje i nemamo ne znam kakav odgovor! Da li će nam ponudjeni naslov pružiti zadovoljavajući taj, te dilema oko sopstvenog nekog uključivanja u polemiku oko tog ostaje!? Zaintrigiranima zato samo i preostaje uključiti se sa razlogom u redove o rokenrol buntovniku i rokenrol izdajniku te ostalim akterima ove drame uz (Znate tada nisam imao ništa u materijalnom smislu, a imao sam sve. Taj osećaj da mi je svet pod nogama! Tu energiju!)-doslovno isečeno i preneseno ovde! Ono, kada bi glumci po lokalnim pozorištima primali lični dohodak a ne male stranačke plate iz opštinskih budžeta, možda bi i bili zainteresovani za novi iskorak na daskama koje život značei postavku jedne ovakve, do sada neodigrane! Ali, ma nema tu nikakvog ali, uvravam vas, gospon sudija! Vredi, zasigurno vredi pročitati oba ova Rajičićeva naslova.

U Šapcu, 30.10.2017. godine

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *