Šta je to što razlikuje video produkciju VICE od drugih i zašto je nove generacije tako dobro razumeju i vole? O tome kako biraju likove i teme za svoje priče, kako produciraju dokumentarce u više od 60 zemalja i koje su mogućnosti za dalju saradnju sa domaćim filmskim autorima, u subotu 31. marta od 16č u Klubu Doma omladine, na 65. Martovskom festivalu govoriće kreativni direktor VICE-a Aleks Miler, vodeći autor VICE-a Srbija Galeb Nikačević i glavni urednik VICE-a u Srbiji Daniel Bukumirović.

Povodom predstojeće prezentacije na Martovskom festivalu, Daniel Bukumirović  nam je rekao nešto više o specifičnostima VICE produkcije i najavio šta posetioci mogu da očekuju u Domu omladine.

Šta razlikuje VICE od ostalih produkcija dokumentarnih filmova?

Daniel Bukumirović: VICE se po mnogo čemu razlikuje od drugih produkcija. Pre svega, mi snimamo jako mnogo dokumentarnog sadržaja. Samo prošle godine uradili smo preko 40 dokumentaraca od Srbije, preko zemalja regiona pa sve do Amerike gde smo uradili neke velike priče. Ono što nas ipak najviše razlikuje je prilično jedinstven sadržaj naših filmova i način na koji pristupamo temama, a on je pre svega nešto između dokumentarne forme i novinarsko – reportažnog pristupa, i to je ono što tako dobro prihvataju gledaoci. Kroz dokumentarni pristup snimanju i režiranju filmova ta reportaža više nije samo informativna, iznenađujuća ili zabavna, već dobija filmsku, dramsku notu.

Šta je prava VICE priča?

Daniel Bukumirović: To je ono što mi pitamo jedni drugi svakog dana kada dođemo na posao i odlučujemo o tome šta ćemo sledeće da radimo. Uglavnom smo uspešni u tome, ali naravno, nekad i nismo, jer je jako teško, jednostavno odgovoriti na to pitanje. Zapravo, ne postoji VICE priča. Postoje dobro i manje dobre priče, pitanje je samo kako ćeš ih obraditi, odnosno iz ugla joj prići. Mi svakog autora pitamo prvo da objasni zašto bismo radili neku priču. Zašto je ona važna ili zabavna, a ključno je naravno ko su ljudi koje ćemo videti u priči. U idealnom svetu, VICE priča je ona koju neko drugo nije snimio, ili bar nije predstavio na način koji mi to želimo da uradimo. Mi ne radimo priče u kojoj će naš autor da priča o nečemu ili nekome. Mi moramo da budemo deo priče, da je doživimo isto ili slično iskustvo kao neki glavni lik filma, jer je samo tako taj film pravi, i samo tako gledalac može da se poistoveti sa likovima i pričom. Mislim da smo tako i zadobili poverenje među najrazličitijim ljudima u ovoj zemlji. VICE obožavaju obični ljudi jer nikada ne pokušavamo da budemo bolji, lepši ili pametniji od njih, jer prosto govorimo jezikom koji oni razumeju.

Kako će se VICE predstaviti na 65. Martovskom festivalu?

Daniel Bukumirović: Sa velikim zadovoljstvom ćemo premijerno prikazati naš novi film „To sam ja, Dajana“. U pitanju je verovatno jedan od najznačajnijih i najboljih filmova koje smo snimili u prethodne četiri godine. To je priča o osobi iz Novog Sada koja je nekada bio neonacista pod imenom Dolf Pospiš, a danas je jedna nežna osoba u polnoj tranziciji i zove se Dajana. Film je stvarno moćan i tera na razmišljanje. Takođe, u subotu 31. marta imaćemo panel na kojem govori naš kreativni direktor iz Londona Aleks Miler, jedan od najzaslužnijih što je danas VICE ono što jeste u svetu – vodeća medijska platforma mladih ljudi na planeti. Vidimo se.

Podelite…Share on Facebook71Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn




Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *