SAMIZDAT                                                                                                                   

  VRŠAC                                                                                                                  PRIKAZ – ŽIVKO  IVKOVIĆ

   2020.             

MI Šlemovi i jeste jedan posve novi, nesvakidašnji Bošnjakovski, onaj na kog uopšte nismo navikli, da se to zaključiti nakon prve samo pročitane stranice, pa tako, u neverici okrećete listove, knjigu, stoji ime autora, ali, niste daleko od pomisli kako ste uzeli pogrešnu onu, zamenili možda naslov. Šlemovi dogodovštine ukrštene i realizovane u nekoj, sasvim drugoj dimenziji su zahvaljujući njihovom vremeplovu ali i maštovitosti, domišljatosti neumornog Bošnjakovskog, konačno pred nama, u punom svom književnom sjaju, jedinstvenog u svakom pogledu, te naslov samo kao takav i treba posmatrati, jer, fantazmični duh njegov, hevi odrastanje sa članovima svoje ekipe umnogome govori o jednom zaljubljeničkom odnosu kako u rokenrol tako i generalno u pisanu reč. Autor je tako,  pustio mašti na volju koja nas, uvodi u 4. vek naše ere, vreme vladavine Rimljana na ovim prostorima, preciznije , na Vršac i okolinu gde je radnja i smeštena, uz, naravno, sve pripadajuće dogodovštine svih članova Šlemova, konačno, takve i mogu isfabrikovati samo oni, a ukrstiti ih i prilagoditi sa istorijom (da tako kažem) svoga kraja je izazov, i to može samo kreativac poput njega.  U toj već, startnoj, uvodnoj zavrzlami i virtuelnosti, kažem, autor nas vraća u pomenuti 4. vek gde u epicentru imamo Vršacki breg i zbivanja u tom.  U toj već, startnoj, uvodnoj zavrzlami i virtuelnosti, kažem, autor nas vraća u taj, gde u epicentru imamo Vršački breg te zbivanja u tom. Udarne role ovog, recimo tako, čine legionari Baklivijus i Brzilijus uz, pogadjate, nezaobilaznog putujućeg (na mazgi) pisca Bošnjeviksa (imena su prilagodjena vremenu onom) i njihovog susreta sa potomcima, dakle sa aktuelnim članovima Mi Šlemovi ekipe, a koje smo imali priliku upoznati u predjašnjim naslovima autorovim (Borko, Baki, Rade, Darko i Peereca). Tako da tu imamo pomenutu družinu kao neprikosnovene vladare vremena i prostora. Autor je dogodovštine uredio na jedan zbilja nesvakidašnji ali vrlo prihvatljiv i intrigantan način, način koji čitaocu drži pažnju, toliko da je i sama pomisao na pauzu isključena. Avantura vašeg života je pred nama, kako je to i stavio autor na bek korici ovog, jer, ubaciti Šlemove usred bitke rimskih legionara versis varvara, pri tom rukovati odredjenom vremeplov spravom, a ne povrediti glavne likove iz te, njihove pretke i može samo autor, a što nas navodi na zaključak o neiscrpnoj mašti njegovoj i želji za zapisivanjem svega vezanog za svoju ekipu. Scajens fikšen roman, je u ovom slučaju najpreciznija definicija ili odrednica napisanog mu. Članovi današnje družine tako ovde imaju i svoja imena prilagodjena vremenu onom, vremenu vladavine Rimljana, pa tako imamo Radeta Klomfu kao Klomfusa, Baki je Baklivijus, Draganče je Dragals, Strale Strahales itd. Svoju šetnju kroz vreme su realizovali pomoću zamišljenog vremeplova, a pritiskom  odredjenog dugmeta na tom, mogli su se naći bilo gde na planeti ali i u odredjenom vremenu, pa su tako, skoknuli i do Las Vegasa (u dekadi sedamdesetih) dakle vremenu neprikosnovene vladavine hard i progrocka, a zašto su izabrali najporočniji grad na svetu i nije ne znam koliko teško zaključiti. Las Vegasku epizodu i dogodovštine u tom, autor je nekako zaključio, na svojstven mu onaj ‘’E, ja bih da zauvek ostanemo zakucani ovde, u ovoj samo deceniji, jer, nema dalje, vrh je ovo’’!  A, sve iz razloga hardrocka, najavnih plakata za koncerte grupa Led Zeppelin, Uriah Heep itd uz klupsku muziku jednaku pomenutim. Autor nas sve vreme drži u potpunoj neizvesnosti vezanoj za rasplet tekućih zavrzlama, i zaplet naravno koji predhodi tom, što ovaj naslov čini izuzetno zanimljivim i kvalitetnim jer, zavrzlame iz kojih su uspevali izaći, i mogao je samo izmaštartiti autor. Poželimo mu zato još mnogo ovakvih naslova u vremenu ispred.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *