GRADSKI  KULTURNI  CENTAR

UŽICE  13/14 OKTOBAR  2023.                                            

PROZAONLINE

 Pisati u fokusu o javnim ličnostima, festivalima u prestonici i nije neki fazon jer, u toj su skoncentrisani bezmalo svi mediji te maksimalna pozornost novinarska ne izostaje, no, za one iz unutrašnjosti koji svojim delovanjem i posvećenošću to i te kako zavredjuju jer su nadmašili u fokusu te prestone u svemu, ni reči, ili površna negde, tu i tamo, nigde ozbiljnijeg onog, fusnote povremeno…… Užice je samo jedan od gradova iz unutrašnjosti gde lokalno Udruženje Vox Experience (Klub ljubitelja ritma & bluza) kontinuirano iznosi sav teret u dvodecenijskom organizacionom smislu, bez obzira da li se tu radi o In Wires Bluesrock Festu ili kao ove Reviji bluz bendova. Imena Zorana Mitrića Šmita, Miloša Milojevića Šomiboja te Aleksandra Djokanovića Džoša zavredjuju poodavno svoja mesta na imaginarnoj doduše rnr hall of fame srpskoj, jer za pomenutu trojku nema kreativne alternative, bluzrok ostaje u osnovi njihovih ideja uz motiv onaj, privući nove sledbenike, i mada to ne ide  ne znam kakvim,  priželjkivanim tempom, trojka pomenuta ne posustaje, guraju svoju priču dalje, bez ikakve naknade naravno, ono, to  i mogu samo takvi koji rocknroll imaju u srcu, ne obazirući se na trivijalnokomercijalne muzičke pravce, danas aktuelne, ako su i to uopšte, te je, odati im priznanje ono što se nameće, a propustiti priliku ne izraziti divljenje toj ekipi Užičana je tako prirodno, nema sumnje, svojevrstan fenomen su. I ako bismo krenuli po programskoj satnici, imamo tako već prve večeri  promociju knjige Prozaonline Rockopis 3 autora Živka Ivkovića a potom i storiju o Džordžu Harisonu koju je složio Saša Stojanović veliki zaljubljenik u kreativni opus pomenutog,  nesumnjivi ekspert kada se radi o karijeri tog gitariste Bitlsa.  Blues Revue introduction su na sebe preuzeli članovi legendarnog užičkog pishodeličnog rnr sastava THE HIGHLANDERS, žestoko uzdrmavši prisutne svojim nastupom koji uvek podrazumeva sporogorući fitilj uz na kraju dinamitalnu eksploziju. Takvi su uostalom svi njihovi nastupi pa je i ovaj protekao u tom raspoloženju. Matt, Shommyboy, Ike, Mick i Luke su u konstantnoj formi, ne znaju šta znači podbaciti, falširati, napraviti dužu pauzu izmedju stvari….. Čuli smo While My Guitar Gently Weeps/Yer Blues/I Woke Up This Morning/One Way Out/All Your Love/I Don’t Need No Doctor/Blue Jean Blues/One of This Days/I Know A Little/Rocknroll Hoochie Koo i Maggie M’Gill. Novosadskom countryfolk triju BAD WEEK  je poverena uloga ona, nastupiti nakon izvrsnih The Highlanders koje je teško nadmašiti, ali po reakciji prisutnih sasvim su opravdali poverenje, ugled koji uživaju je samo potvrdjen izvrsnim nastupom ovim. U grupi su Stefan Stefanović usnoharmonikaš, Danijel Seethaler za bubnjevima te Strahinja Jajić na gitari i kao vodeći vokal. Za sobom imaju brojne nastupe po slovenačkim i hrvatskim klubovima ali i na domaćem terenu po Kraljevu, Beogradu, Subotici, Kragujevcu itd.  Nosioci su oficijelnog cd izdanja So It Was pod etiketom diskografske kuće Multimedia Music, a čuli smo stvari sa tog I Gotta Mountain/Hey Hey/Beauty/Looking For Love/So It Was/Traveling Around/I Got A Woman/You Don’t Treat Me Right Comforming Time i I’m Sorry uz skinute one poput You Gotta Move (Mississippi Freda Mc Dowella), Halleluyah (Leonarda Koena), Like A Rolling Stone Boba Dylana Mama Don’t  J.J. Cale, House of The Rising Sun te zaključnu Twist and Shout Beatlesa. Naravno da iste večeri nije izostao ni džem sešn kojim je  okončano prvo veče ovogodišnje Revije bluz bendova.

U subotu 14. oktobra na ovoj mini smotri bluzrok grupa, smo već u 18.00 h imali radionicu gitare koju je vodio proslavljeni član grupe SmaK, Mikica Milosavljević. Milosavljević već 32 godine vodi sopstvenu školu gitare u svome Kragujevcu  nazvanu Oktava, a govorio je o tonalitetima, razradjivanju pojedinih solo deonica, korišćenju skala i akorda te baštinjenju rokenrol standarda i ne samo…… Potom su  nastupili  niški SLIDE  RIDE  koji danas radi u sastavu Aleksandar Branković gitarist i vodeći vokal, Zlatko Ilić za bubnjevima te Mihajlo Ivanović bas gitarist. Već su svirali širom centralne Srbije i to uglavnom po niškim, majdanpečkim, leskovačkim, vlasotinačkim i belocrkvanjskim klubovima. Utisak da su umnogome usvirana jedna, ekipa beskompromisnih onih, koji ne podležu onoj razblaženoj varijanti skidača samo standarda poznatih (uz izuzetke naravno one neizbežne) ostaje, mada nisu zanemarli ni kreativni opus. Čuli smo Cannon Ball Shuffle/You Don’t Have To Go/Waiting For The Green (autorska)/Born Under A Bad Sign/I Just Want To Make/A Roll In The Hey (autorska)/Back Door Man/Mojo Baby (autorska)/Everybody I Have The Blues i Suzie Q. Novosadski LOVE  STRUCK (Stevie Ray Vaughan Tribute) su formirani na dan rodjenja ovog gitariate (3.okotbra) ali 2019. a grupu čine  Vlada Janković gitarist i vokalni solist, Djordje Bubnjević za bubnjevima te Predrag Dmitrović na bas gitari i već beleže brojne nastupe po Sloveniji, Hrvatskoj ali i na Nišvillu, Apatinu, Velikoj Plani, Beogradu  ….. Čuli smo Hideway/Mary Have A Little Lamb/The House Is Rocking/Love Struck Baby/Tell Me/Superstition/Lookin’ Out The Window/Look At Little Sister/Couldn’t Stand The Weather/Crossfire/Come On i Travis Walk. Kažu, da je Vonovo žestoko sviranje gitare udahnulo žiovt bluzu, ali i da je on pod uticajem tog postao to što jeste, dakle neraskidivo je. Love Struck su po pruženom na tom istom putu, produžena ruka su njegova, tu nema dileme. Stivi uhvaćen u toj unakrsnoj gitarskoj vatri nije sagoreo, niti bi da se nije dogodila ta, air crash….. Nije neskromno očekivati od Love Struck ekipe pun publicitet tek u vremenu ispred jer, svojim besprekornim SRV umećem su se nametnuli, ostavili utisak bilo gde da su svirali. Ni druge večeri nije izostao džem sešn  i to sa Mikicom Milosavljevićem te brojnima koji su uzeli učešća. Na koncu, ono najbolje od Vox Experience ekipe tek očekujem, znam, negde duboko u sebi verujem tim iskrenim posvećenicima, ono, u rocknrollu nema penzionisanja, gura se do poslednjeg daha, a upravo takvi su Užičani.

15.10.2023.