1.

Do sada nepominjani, ali ipak postojeći bloger Adrian za Kralja Pajaca ima konstruktivan predlog:
“Kralju,
Poseti veb-sajt „Blica“. Tamo u crnoj hronici imaju komentare na razne nesreće. Uvek su me fascinirali ljudi koji ostave komentar u kome kukaju za unesrećenima kao da su im najrođeniji rod. Ne mogu da verujem u toliku empatiju i altruizam, posebno u Srbalja, a nikako da provalim o čemu se tu zapravo radi?!”
Eto, Kralj Pajaca dobio od Adriana zadatak da poseti veb-sajt beogradskog “Blica”. Koliko je on sklon da realizuje dobijene zadatke, videćemo uskoro… tj. odmah!

2.

U Srbiji je ozbiljna nesreća i kada sekirom ubiješ komšijske pse, a razlog za ubistvo jeste međukomšijska svađa.
„Ljudi su mu krivi, a on udri po nedužnim psima!“, jedan je od komentara.
Nakon saslušanja u policiji, ubica pasa je pušten kući dok će protiv njega biti podneta krivična prijava.
Ubio je i kerušu koja je trebalo da se ošteni. Ona je ubicu dobro poznavala.
Da li je Kralj Pajaca na pravi način sledio Adrianov trag ili je zastranio i pošao svojim putem?
Čitateljka Ana ne razume zašto je policija sociopatu pustila na slobodu?
Kralj Pajaca:
– Eh, zašto?! Tako joj je lakše. Ko će da ga hrani i poji?!
Ljubiteljka životinja nam u vezi keruše koja je bila skotna savetuje da zamislimo situaciju da smo sličnu vest pročitali za trudnu ženu. I zaključuje: „strašno!“
Za Vladimira je ubica pasa – monstrum!
A šta je on za Kralja Pajaca? Kakav komentar bi on ostavio? Možda ovakav:
„Ubico pasa,
Znam da si čovek sa sela i da nisi dovoljno obavešten. Ne čitaš novine, nemaš pristup Internetu, nemaš kablovsku televiziju… Zato i ne znaš da ubiti kera u Srbiji nije više tek onako, puko iživljavanje koje će proći nekažnjeno.
Zar ne vidiš da kucamo na vrata Evropske Unije, a ona neće ubice pasa. Što te surovije osudimo, Evropi ćemo biti miliji.
Zaključak na kraju mog pisma: nema ti, niti ti može biti spasa! A ubistvo skotne keruše će predstavljati otežavajuću okolnost.“

3.

Neurodžez smatra da bi ubicu pasa trebalo obesiti za testise, i to naopako da visi naglavačke. Pa dokle izdrži.
Zanimljiv predlog, ali teško je to izvesti u Srbiji na početku XXI veka.
Tako da će se ubica pasa izvući sa zatvorskom kaznom. Odležaće nekoliko godina u Zabeli kod Požarevca.
Tamo će ga ostali robijaši malo žešće maltretirati, i biće na najnižem hijerarhijskom nivou. Prave ubice i kriminalci bežaće od njega kao od bezvrednog stvorenja. A nadimak koji će mu prilepiti biće – Kučkar.

4. Kučkari
Kučkarima obično zovu vlasnike pasa, a ne njihove ubice primedba je Retke Zverke.
Tako da ona nije sigurna da će u Zabeli ubica seoskih pasa nositi taj nadimak.
Možda i neće? Možda će ga zvati Ružni ako je ružan ili Štrokavi ako se redovno ne kupa.
Mogu da ga zovu i Bednik.
– Bedniče, operi mi čarape! – narediće mu jedan od uglednijih i poštovanijih robijaša među svojom bratijom.
– Hoće, gospodaru – smerno će odgovoriti ubica pasa, i prionuti na pranje.

5.
Predlog za zatvorski nadimak ubice pasa ima i Predrag M. On uređuje blog „Kriza tridesetih “. Njegov predlog jeste – Keromor.
Predrag čak i opisuje hipotetičnu scenu iz Zabele. Akteri su Ludi Dragče i Mileta, stari i iskusni robijaši.
Ludi Dragče: Mileta, kakav je ovaj novi?
Mileta: Najobičniji smrad. Ubio trudnu kučku.
Ludi Dragče: Pa, koliko su mu odrapili?
Mileta: Šest meseci.
Ludi Dragče: Za ubistvo trudne žene pola godine, a meni za pljačku Pošte – deset godina?!
Mileta: Psa je ubio, a ne ženu.
Ludi Dragče: Psa?! Pored ovolikih zlih i pokvarenih ljudi ubiti psa?!
Mileta: U po bela dana kerušu zgazio kolima. Pa se, onda, vratio u rikverc da je dokrajči.
Ludi Dragče: I meni su tako ubili psa, sećam se.
A toliko sam za njega bio vezan… Večeras mi pošalji smrdljivog keromora da sa njim malo popričam!
Mileta: Da mu izbijem zube?
Ludi Dragče: Neka, ja ću!

6. Zaraza se širi
Ubistvo pasa se širi Srbijom brže i od svinjskog gripa. Zavladala je prava pandemija!
„Zbog sumnje da je vatrenim oružjem ubio psa, ali i ugrozio bezbednost ljudi, uhapšen je Predrag K. (50) iz L. saopštila je juče Policijska uprava u K.“, piše u jednim od beogradskih dnevnih novina.
Kod ubice je pronađen čitav arsenal oružja: malokalibarska puška iz koje je pucao na psa, vazdušni pištolj za koji nije imao dozvolu i lovačka puška, vlasništvo njegovog brata.
Zaraza ubijanja pasa u Srbiji se širi, a Evropa je sve dalje…

7. Evropa
U Evropi je malo drugačije drugačije. Uzmimo za primer Sloveniju.
Ljubljanskog lekara Sašu B. su rastrgla tri njegova bulmastifa. U kinološkim publikacijama za njih piše da su „verni, neustrašivi, ali ne i svirepi”.
Zapisnik policije o tome šta se dogodilo u dvorištu kuće broj 11. u Oražnovoj ulici, u kojoj je usamljeni lekar živeo sa ljubimcima ukazuje, upravo, na zastrašujuću surovost bulmastifa.
Telo Saše B. je nađeno skoro raskomadano, u lokvi krvi.
„Čuli su se strašni krici bespomoćnog čoveka, koji je dozivao u pomoć”, izjavila je devojka iz komšiluka.
Krvavi pir pobesnelih životinja je prekinuo tek dolazak policije, koja je poubijala pse.
Dakle, i u Evropi ubijaju pse, a ne samo u Srbiji.

(Odlomak iz duže prozne celine)




5 thoughts on “Zoran Ilić: Zadatak za Kralja Pajaca”
  1. Zorane,
    Slučaj tri bulmastifa ima i nastavak, sudeći prema štampi i izjavama iz slovenačke uprave za veterinu. Epilog bi mogao doneti rehabilitaciju psima makar i posmrtnu, jer se sada sumnja da su bili žrtve seksualnog nasilja svog vlasnika.
    Kakav preokret!

  2. Da li bismo se inicijativom za posmrtnu pravnu rehabilitaciju pasa približili EU i evropskim vrednostima, ili možda sebi napravili štetu? Šta sad? Ko je tu žrtva, doktor ili psi? Da li je policija postupila ispravno, ili je taj čin za osudu? Nisu li i policajci i bulmastifi koristili prekomernu silu? To nisu pitanja na koje može odgovoriti bloger, već tim mozgova, nekakva ekspertska komisija.

Comments are closed.