Nikola Šimić Tonin: NIJE BOSNA ŠTO JE NEKAD BILA
Ne, nisam se stidio blata na svojim cipelama, zemlje Bosne iz koje sam potekao… Naprotiv, ponosio sam se time, ističući ono hrvatsko što me povezuje s njom. Jedan za drugim,…
Film, muzika, izložbe... Književnost, pozorište...
Ne, nisam se stidio blata na svojim cipelama, zemlje Bosne iz koje sam potekao… Naprotiv, ponosio sam se time, ističući ono hrvatsko što me povezuje s njom. Jedan za drugim,…
(Reč o knjizi „I šta mi bi da te tražim“, Milene Letić-Joveš) Milena Letić, rođena je u Zenici. Na teritoriji BiH, živela u vreme ratnih dešavanja. Po obrazovanju profesor književnosti,…
Noćima sam se borila sa nesanicom. Svetlo u mojoj sobi gorelo je do sitnih sati. Pred zoru bih ga gasila i sa zabrinutošću ređala misli, koje su se u mojoj…
Milerova kancelarija je svetla i prostrana, diskretno uređena, bez mnogo nameštaja. Odiše nekom suzdržanom, jednostavnom elegancijom. Ispred širokog niskog prozora bez zavesa egzotična palma uskih, tamnozelenih listova. Pored nje, moderna…
Večeras obuci najsvečaniju haljinu. Gume proklizavaju po zaleđenom putu i možda ovoga puta neću stići. Ipak, ti nastavi i ne brini. Doteraj se i budi najlepša. Kao što to i…
Odmah na početku ću reći, mislim da je danas pornografija jedan izuzetno čudan fenomen (da je bar fenomen, pre će biti industrija) koji uglavnom šteti ili ne donosi ništa dobro…
Lutala je očima po plafonu, tražeći smisao u njegovim figurama. Gledala je u masnoću i od nje pravila slike. Jedna joj se učini kao zeka kojeg su joj kupili kad…
Grad pust. Pokoji šešir čeka tramvaj, Ptice zanijemile. Prolijeću prvi šišmiši. Zreli kesten pade mi na glavu. Presabra me iznutra. Gledam horizontalno pa vertikalno. Nigdje stabla., Nigdje krošnje kestena. Protrči…
Najzad, tu sam, rekoh sebi, ulazeći u grad, bacam oko rojevi osa potajnica zabadaju se u komade još uvek pulsirajućeg životinjskog mesa, koje prekriva ulicu mladići kušaju, ližući sa prstiju,…
Kako se obući u modni detalj, a ne biti go manifest trenutka Gordani S. Krene, tako, ovih junskih dana 1 nekadašnja drugarica koja je agresivnopolitičkom, a ne Kafkinom, metamorfozom postala…
Čuo sam ili pročitao nekada davno jednu anegdotu o Bob Dilanu i Roling Stonsima. Kao i za većinu stvari koje ne znam odakle znam, negde mi u glavi stoji da…
(Reč o knjizi “Obala nespokoja“, autorke Grozdane Crepajac) Čovek pred silama prirode. Kao greben na buri. Saznanje koje budi nemir, slutnje i strahove. Ovako bi se mogla postaviti početna intonacija…