Todora Škoro: DIVA
Tu poslednju noć filmskog festivala pamtiće mala varoš zauvek. Nežna, skoro providna, koračala je brzo i lako spuštajući se niz kaldrmu, gazeći cveće koje su joj pred noge bacale manje…
Film, muzika, izložbe... Književnost, pozorište...
Tu poslednju noć filmskog festivala pamtiće mala varoš zauvek. Nežna, skoro providna, koračala je brzo i lako spuštajući se niz kaldrmu, gazeći cveće koje su joj pred noge bacale manje…
Odavno papir stoji prazan, ako ovo po čemu pišem i može da se naziva nekakvim papirom. Zato, hoću da ga ispunim, da ne bude više dosadno beo, ali i kad…
„U kamenu ništa ljudsko, u ljudima sve kameno.“ (Ivo Andrić) Šetajući gradskom ulicom, pravo sa betona, zakoračih nogom na nekakvu poljanu, koja se poput nepregledne i gluve slike iznenada prostrla…
Dva su anđela plakala. Jedan kada je jedno dijete umrlo, a drugi, kada se drugo rodilo. Plač je bio različit.Tužan i radostan, jer su dva djeteta bila različita u svojoj…
Ceo bogovetni dan, a njegovi su vezani, od ponoći-do ponoći, oseća nepodnošljiv teret na grudima. Neka neobjašnjiva težina. U grlu kao da se nešto poprečilo, guta I diše ubrzano I…
Priča 4. Gorica je imala velike grudi i radila kao glumica.Nije se udavala nakon veze sa velikim modnim kreatorom, u kojoj je uživala sve pogodnosti mondenskog života. Veza je okončana…
– Gospođo, da li volite da pričate priče? – Ne! – A volite li da ih slušate? – Ne! – Gospođo, sedite pored mene! Molim Vas! – Ne, makar i…
Treba znati postaviti pitanje. Upitati tako da se odgovor naslućuje, već samim upitom, bez upitnika i tri tačkice, postane najbliži i najsličniji željenom. Ne može se to naučiti ili namjerno…
Slobodan Škerović Šamanijada, Everest medija, Beograd, 2012. Nova knjiga pesnika, prozaiste, esejiste i kritičara, Slobodana Škerovića (1954) spada u grupu retkih dela ovdašnje takozvane savremene literature; reč je, naime, o…
Ležala je na krevetu i osjećala noć. Uvukla se kao lopov i ispunila prostoriju svojom težinom. Zalijepila se za njenu kožu.. za dušu.. Osjećala je svaki dodir, poljubac.. Vrelina svakog…
Te noći, dok je ulična svetiljka pred kućom nesigurno treperila poput oreola razapetog sveca, preskočih trošni zid. Učini mi se za trenutak da ograda ne bi trebalo da bude ovakva.…
(Odlomak iz romana „U cvetu krina“) Tog dana, ništa mi više nije bilo potrebno, jer tog jutra sam već dobio sve što mlad – i problematičan – čovek može dobiti.…