JEŠKA ANALIZE
Nikola Šimić Tonin / Žaklina Kutija Pred novim slikarskim ostvarenjima Anđela Jurline, zastajem. Pred enigmom slike. Kao što je nastajala dadaistička poezija od slučajno izabranih riječi. Od predvidivosti, do nepredvidivoga…
Film, muzika, izložbe... Književnost, pozorište...
Nikola Šimić Tonin / Žaklina Kutija Pred novim slikarskim ostvarenjima Anđela Jurline, zastajem. Pred enigmom slike. Kao što je nastajala dadaistička poezija od slučajno izabranih riječi. Od predvidivosti, do nepredvidivoga…
Pavle je polako koračao, šutirajući retke kamenčiće na putu. Nikud mu se nije žurilo. Tačnije, nije imao kuda da ode. Reklo bi se da dečak sa svojih dvanaest godina ima…
GEOPOETIKA BEOGRAD 2016 Autor prikaza: Živko Ivković Zahvaljujući beogradskoj Geopoetici evo imamo Dilana u ulozi autobiografa! Doduše radi se samo o prvom delu ali sam uveren da ni drugi neće…
Možda sam dosadio i Bogu i narodu. Možda se nekom čini da sam zloban i sujetan. Možda, kažem, ali ne mogu da ćutim na ono što je, barem meni, loše.…
Nikola Šimić Tonin Književnica, prevoditeljica, novinarka i naučni istraživač, Ana Stjelja, nedavno je pokrenula tiskani magazin „Alia Mundi” koji će promovirati kulturnu raznolikost. Časopis će izlaziti tri puta godišnje. Prvi…
Bila je subota, početak mjeseca listopada. Cijelo jutro sam proveo u svojoj sobi sjedeći za radnim stolom, nadnoseći se nad veliku bilježnicu.Samo pisanje mi tih dana nije išlo baš najbolje,…
U kancelariju uđe sekretarica, nosi šolju – miriše kafa, i čašu koka-kole. Stavi šolju pored radne mape – Mileru na dohvat ruke, čašu koka-kole na ivicu stola – prema meni.…
Život vredan življenja Kao potprogram celini FEEL GOOD MOVIES na jubilarnom 10. Beldocs-u, u kome će se naći mesta za filmove “nakon kojih ćemo se bolje osećati”, stoji program SLOW…
Direktor Nišvilla prvi dobitnik iz Srbije najvećeg priznanja Ministarstva kulture Bugarske Direktoru Nišville jazz festivala Ivanu Blagojeviću danas je u Generalnom konzulatu republike Bugartske u Nišu uručeno odlikovanje „Zlatni Vek“…
Tekst pročitan na promociji romana KOTRLJANJE BERTOLTA BREHTA Ko su, zapravo, dva prijatelja, dve jedine i glavne ličnosti romana zagonentnog naziva: Kotrljanje Bertolda Brehta, pisca Zorana Ilića? Sugerisanje simbolike njihovih…
(PROLEGOMENA ZA STUDIJU TEORIJE RELATIVITETA U UMETNOSTI) Ako zatvorim oči, vidim sve. Ono sve, što sam ranije videla. Ako pritisnem kažiprstima uši – čujem sve ono što sam već čula.…
Žena koja me je učila pisanju tvrdila je da je kraj najbitniji. – Kraj je kralj. Svaka priča nastaje zbog kraja. I piše se zbog kraja. Uvod i razrada samo…