OD POZDRAVA SUNCU DO ZEMLJE IZLAZEĆEG SUNCA
Nikola Šimić Tonin Iskreno obradovan kad saznadoh da Zadar ima turističkoga vodiča koji se služi japanskim. Odkuda to, ljubav prema Japanu, japanskome jeziku? – Zbilja je teško reći… ali afinitet…
Film, muzika, izložbe... Književnost, pozorište...
Nikola Šimić Tonin Iskreno obradovan kad saznadoh da Zadar ima turističkoga vodiča koji se služi japanskim. Odkuda to, ljubav prema Japanu, japanskome jeziku? – Zbilja je teško reći… ali afinitet…
DEBELE SJENKE Debele sjenke okruženog tankog kruga kuće naše,podovi i krov koji nestaje u sjaju zvjezda – neba. Debele sjenke izrasle ljubomore-pokreta koji na kraju ostaje kao zla kob,kao uspomena…
Sanjala sam. Sklupčala mi se u krilu, onako krhka i topla kao kad je bila dete. Obujmila sam to koščato telo, prihvatajući svojim svaki ubod prkosne strukture koja se probijala…
Sande Dodevski: Jačinska jutra, Društvo za afirmaciju kulture – Presing, Mladenovac, Đenovići, 2016., Presing. Autor prikaza: Nikola Šimić Tonin Pripovjedačko zrcalo Sanda Dodevskog u Jačinskim jutrima, poetsko – proznom mozaiku,…
Mrlje svetlosti dolaze nekuda odozgo. Jedna se pojavi, izgubi se, pojavi se druga, izgubi se i ona … To su one okrugle lampe u hodniku, tamo gore – na plafonu.…
Izdavač: UTOPIJA, BG – 2014. Autor prikaza: Živko Ivković Iznenadjujuće osveženje u domaćoj rock publicistici! Naslov Domaća rock štampa jeste pionirski poduhvat u pokušaju predstavljanja specijalizovanih domaćih rock i jazz…
Zima. Kasne pedesete. Sneg tako zavejao pa podelio selo na levu i desnu stranu, gornju i donju. Roditelji kopali tunele kako bismo se videle mi drugarice. Bilo je divno, u…
Zovem se Senka Vojinović, rođena sam 1978. godine u Kraljevu, studirala sam srpski jezik i književnost na Filološkom fakultetu u Beogradu, gradu u kojem i danas živim i radim. Ne,…
U radnoj sobi, za radnim stolom, sasvim obične radne večeri, po ko zna koji put, nakon što sam istog dana prethodno bio suprug, novinar, vrtlar, vratar, brat, kolega, drug, sagovornik,…
Nikola Šimić Tonin Svijetla staza jednoga života. Staza ljudskosti. Životna i spisateljska staza liječnice i književnice Jasmine Hanjalić, kruni se Pričama u bijelom. Crnine i bjeline. Priče u bijelom. Biblioteka…
Branka Srdić Živanović, prof. – O knjizi Zorana Ilića KOTRLJANJE BERTOLTA BREHTA Devetnaesti vek. Setimo se Mopasanove priče o dva prijatelja koji na obali Sene pecaju mirno, dok topovi pucaju.…
(U spomen na čika Branka Senćanića) Zimus sam svaki drugi dan razgovarala sa čika Brankom. Iz Beograda, sa Lekinog brda, iz ulice Miklošićeve. Koji je sada na adresi, čestici toj…