Zlatko Pangarić: ŽELJKO I PERA
Sretnem juče Željka. „Zdravo Željo!“ „Ej zdravo“, kaže on razdragano kao da je dobio premiju na Lotu. „Pa kako si – pita – kako supruga?“ „Dobro…Aa, eno je kući štedi…
Film, muzika, izložbe... Književnost, pozorište...
Sretnem juče Željka. „Zdravo Željo!“ „Ej zdravo“, kaže on razdragano kao da je dobio premiju na Lotu. „Pa kako si – pita – kako supruga?“ „Dobro…Aa, eno je kući štedi…
1. Ima dana i vašara koji su i kada su obilježavali jedno vrijeme i događaje bolje od svih hroničara i bilježnika. U kotlini se tih dana spremao možda i najveći…
(NENADANO) Nisam je prepoznao. Posle svega što se tokom kratkog i zaista nenadnog susreta dogodilo, jedini odgovor bio bi kako su za sve to krive godine, ali opravdanje je najlakše…
Uloge: SANJA, starija sestra TANJA, mlađa sestra OTAC MAJKA Prostrana dnevna soba. Na sredini veliki sto i šest stolica, u desnom uglu krevet. TANJA (sedi za stolom i razgovara telefonom)…
INTERTEKSTUALNOST Jedan od pojmova veoma složenog spektra kritičke terminologije, kojim se operiše poslednjih decenija, je intertekstualnost. Njegov nastanak vezuje se za ime Julije Kristeve iz ranih šezdesetih godina. Određujući ga,…
Sedim na drvenoj stolici. Običnoj drvenoj stolici, posebnoj samo po tome što nekad ima naslon, pa mogu da se zavalim i smestim udobno, a ponekad nema naslona, pa se ukočim…
Poželela sam da su sada tu sva ova lica koja samo na slikama gledam. Ponekad, u setnim večerima, pustim muziku dobrih vremena i zavirim u tamnu dubinu svog starog ormara.…
Upitan ko je i šta je postigao u životu, vitez Ivejn, jedan od vitezova Okruglog stola, odgovara: „Ja sam, kao što vidiš, vitez koji traga za onim što ne može…
Postoje simpatični i ljubazni ljudi, ali i vrlo ljubazni ljudi. Pokušavam već odavno da proniknem u tu tajnu „ljubaznosti“, u njen izvor. Ko se ne bi odmah setio Heseovih „Igrača…
Miris pečenih paprika, precizno poređanih u duboku posudu na kuhinjskom stolu, pomešan sa vrelinom, što je izlazila iz poluotvorene rerne, iz koje je tek ispečena pogača stajala u okruglom plehu,…